۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶

ناوگان فرسوده عامل سوانح جاده ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محسن هاشمی در جلسه صبح یکشنبه شورای شهر تهران، اظهار داشت: در ابتداء سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده‌های قربانیان، بویژه جامعه رسانه‌ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم، ریش...

ناوگان فرسوده عامل سوانح جاده ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محسن هاشمی در جلسه صبح یکشنبه شورای شهر تهران، اظهار داشت: در ابتداء سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر را به خانواده‌های قربانیان، بویژه جامعه رسانه‌ای و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم، ریشه اکثر این سوانح در فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و عدم وجود سیستم جایگزین ایمن و راحت است. اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تأمین ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده‌های خود بودند. امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در شهر و مسیر بین شهری تسریع شود.

وی افزود: با توجه به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک می‌گوئیم و برای این دوستان آرزوی موفقیت داریم، انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره‌های گذشته و پر کردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است و امیدواریم شورای ششم گام رو به جلویی در مسیر تأمین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: از جمله دستاوردهای شورای پنجم که مطالبه آرا میلیونی شهروندان تهرانی بود کاهش هزینه‌های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات بود که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشیده بود، این دستاوردها می‌تواند با تقویت روند فعالیت‌های عمرانی بخصوص در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.

هاشمی اظهار داشت: عدم افزایش تعداد پرسنل شهرداری و شورا و کاهش ۲۰ درصدی آن در دروه پنجم می‌تواند سنت حسنه‌ای باشد که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری و کاهش هزینه‌های شهر کمک کند، عمق دادن به شفافیت از آرا در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت و صیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذی نفعان و افزایش رضایت شهروندان از جمله راهکارهایی در این جهت است.

وی تصریح کرد: البته حفظ تکثر در فعالیت‌های فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبت‌ها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز مناسب است که مدنظر قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: انتخابات به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد جناح‌های سیاسی بایست تعامل و همراهی در افزایش کارآمدی را جایگزین رقابت و حاشیه‌های دوران انتخابات کنند و از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده شود.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار