۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲

نادر طالب زاده:«اوج»بایدبدون خط‌کشی با کسانی که نسبت به کلیت نظام، حامی هستند، کار کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،نادرطالب‌زاده کارگردان سینما و دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره «عمار» همزمان با ۱۰ سالگی سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» درباره عملکرد این سازمان  گفت: افتتاح سازمان رسانه‌ای اوج، به‌طور کلی حرکت بسیار خ...

نادر طالب زاده:«اوج»بایدبدون خط‌کشی با کسانی که نسبت به کلیت نظام، حامی هستند، کار کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،نادرطالب‌زاده کارگردان سینما و دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره «عمار» همزمان با ۱۰ سالگی سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» درباره عملکرد این سازمان

 گفت: افتتاح سازمان رسانه‌ای اوج، به‌طور کلی حرکت بسیار خوبی بود. سازمانی که هم نیرو تربیت کرده و هم به جوانان بااستعداد فرصت داد تا فیلم‌های سینمایی و مستند بسازند. دو بخش سینمای مستند و فیلم‌های سینمایی بلند از بخش‌های قوی عملکرد سازمان اوج بوده که سهمی از آن به همین فرصت دادن به نیروهای جوان‌تری است که هرچند پیش از این هم بعضا فیلم‌نامه‌های خوبی در اختیار داشتند اما فرصت کار کردن پیدا نکرده بودند.

* سازمان «اوج» نیروهای زبده را وارد کار سینما کرد

وی افزود: حبیب والی‌نژاد که پیش‌تر در بخش مدیریت تولید این سازمان حضور داشت، بسیار خوب عمل و نیروهای زبده‌ای را وارد کار سینما کرد. در بخش‌های دیگر فعالیت سازمان اوج مثل طراحی پوستر هم نتایج و اتفاقات خوبی رخ داده است. همه این‌ها محصول مدیریت درستی است که با توجه به نظم احسان محمدحسنی و سابقه‌ای که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی داشته رقم خورده است.

طالب‌زاده ادامه داد: اوج تنها مجموعه‌ای است که امروز به‌خوبی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضور دارد و به نوعی تبدیل به رقیب و جایگزینی برای حوزه هنری شده است و از این منظر موفق عمل کرده است.

* اتاق فکر «اوج» نیاز به تحول دارد

وی درباره نقاط ضعف این سازمان هم گفت:‌ اتاق فکر مجموعه اوج نیاز به تحول دارد. همه مراکز و سازمان‌ها اتاق فکر فعال دارند و اوج هم اتاق فکری دارد که نیاز به تحول دارد. این تحول می‌تواند تأثیر بسیاری در عملکرد این مجموعه داشته باشد چراکه اتاق فکر،‌ حکم مغز هر مجموعه را دارد. به خصوص که اوج محصولات متنوعی هم تولید می‌کند و نیاز به عملکرد جدی اتاق فکرش دارد و این تنها نقطه ضعفی است که من در عملکرد این سازمان می‌بینم.

طالب‌زاده درباره مقایسه عملکرد سازمان هنری رسانه‌ای اوج با نهادهای مشابه هم گفت: سازمان اوج به نسبت عملکرد موفقی داشته و لازم است مکان این سازمان تغییر کند و به جای وسیع‌تری منتقل شود تا فضای گسترده‌تری برای جلسات و فعالیت‌ها در اختیار داشته باشد. مانند حوزه هنری این مرکز هم نیاز به ساختمانی مستقل و تحت مالکیت دارد و اگر مکانش تغییر کند، می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری نائل شود.

* «اوج» آلترناتیو دیگر نهادهای حکومتی است

وی درباره همراهی محصولات اوج با دغدغه‌های مردمی نیز گفت: درباره همه تولیدات این سازمان به طور کامل مطلع نیستم اما تا جایی که در جریان آن‌ها قرار گرفته‌ام و دیده‌ام، اگر موفقیت کامل هم نداشته، اما ابداعاتی داشته و شاهد محصولاتی هستیم که پیش‌تر مرکز متولی‌شان را نداشتیم. اوج از این منظر آلترناتیو نهادهای دیگر است و می‌تواند به جاهای بهتری هم برسد.

طالب‌زاده درباره همکاری سازمان اوج با فیلمسازانی از طیف‌های مختلف فکری هم گفت: قطعاً اوج باید همینطور عمل کند. اوج باید بتواند با تمام این جریان‌ها همکاری داشته باشد و بدون خط‌کشی با کسانی که نسبت به کلیت نظام، حامی هستند، کار کند. من درباره همه فیلم‌های اوج برنامه تلویزیونی نقد و بررسی داشته‌ام تا مردم این آثار را ببینند و به آن‌ها فکر کنند و ساخت همه این آثار به حمایت سازمان اوج باز می‌گردد که از این فیلمسازان دعوت به همکاری کرده و توانسته خروجی تمیزی هم از این همکاری‌ها ارائه دهد.

 

مطالب مرتبط