۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲

نابودی سه سوته یکی از علل شایع طلاق!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،ما در این مطلب، برای کمک به کسانی که خروپف می‌کنند و کسانی که مجبور هستند ساعاتی را با شخصی که خروپف می‌کند، بگذرانند، نکات و ترفندهایی جهت مقابله با این عادت آزاردهنده مع...

نابودی سه سوته یکی از علل شایع طلاق!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،ما در این مطلب، برای کمک به کسانی که خروپف می‌کنند و کسانی که مجبور هستند ساعاتی را با شخصی که خروپف می‌کند، بگذرانند، نکات و ترفندهایی جهت مقابله با این عادت آزاردهنده معرفی می‌کنیم. امیدواریم به‌وسیله این نکات بتوانید به شریک زندگیتان خوابی شیرین و طولانی هدیه دهید.

به پهلو بخوابید

هنگامی که به پشت(طاق‌باز) می‌خوابید، زبان سوم و کام نرم(بافت نرم پشت سقف دهان) شما به دیواره پشتی گلو متمایل می‌شود. این مورد تنفس شما را دچار مشکل می‌کند و درنهایت باعث ایجاد صداهای آزاردهنده یا همان خروپف می‌شود. به یک طرف خوابیدن، احتمالا به باز نگه‌داشتن راه گلوی شما کمک می‌کند که باعث متوقف شدن خروپف شما می‌شود.

مقداری وزن کم کنید

این مورد مشابه نکته قبلی است. اگر اضافه‌وزن دارید، بافت‌های چربی‌ ریه‌ها و گردن‌تان بر گلویتان فشار وارد می‌کنند و راه‌های هوایی را محدود و تنگ می‌کنند. صداهای ناهنجار یا خروپف در نتیجه‌ سایش این بافت‌ها روی یکدیگر ایجاد می‌شود. خروپف تقریبا کوچک‌ترین مشکلی است که اضافه‌وزن برای خواب شما ایجاد می‌کند. زیرا احتمال ابتلا به آپنه خواب، که یک اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه اما دفعات زیاد در طول خواب می‌شود را افزایش می‌دهد.

قبل از رفتن به رختخواب بینی خود را به خوبی تخلیه کنید

تنفس از طریق دهان اغلب باعث خروپف می‌شود، بنابراین بهتر است سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید. برای این کار توصیه می‌کنیم بینی خود را به خوبی تخلیه کنید و در صورت لزوم از اسپری‌های بینی برای پاک‌کردن مجاری تنفسی قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید. یک مزیت دیگر این کار این است که کیفیت خواب شما بهبود می‌بخشد.

از نوارهای بینی استفاده کنید

اگر شما یا همسرتان به دلیل گرفتگی بینی خروپف می‌کنید، می‌توانید از نوارهای مخصوص بینی استفاده کنید. این نوارها مجرای بینی شما را بلند و باز می‌کند، تنفس را بهبود می‌بخشد و به کاهش و حتی از بین بردن خروپف کمک می‌کند.

به پزشک مراجعه کنید

اگر هیچ یک از این نکات و روش‌های متوقف کردن خروپف بر روی شما موثر نبود، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است کج شدن سپتوم، سینوزیت مزمن، کیست و سایر مشکلات پزشکی دلیل خروپف شما باشد. پزشک متخصص می‌تواند این موارد را تشخیص دهد و نحوه درمان این مشکلات را برایتان توضیح دهد.

درمان‌های طبیعی را امتحان کنید

تعدادی آنتی‌هیستامین طبیعی مانند گزنه وجود دارد که ممکن است به درمان خروپف کمک کند. یک فنجان برگ خشک گزنه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دو فنجان آب جوش بریزید و چای را قبل از خواب بنوشید. غرغره کردن چای نعناع قبل از خواب نیز به مقابله با خروپف کمک می‌کند.

خانه را به خوبی تمیز کنید

آلرژی یکی از دلایل اصلی خروپف است، بنابراین تمیز کردن خانه بخصوص اتاق‌خواب بسیار مهم است. پرده‌ها، ملحفه‌ها و گوشه‌های خانه را جاروبرقی بکشید و خاک‌گیری کنید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

شاید برایتان غیرقابل‌باور باشد اما رژیم غذایی شما ارتباط زیادی با خروپف دارد. قبل از خواب، از خوردن وعده‌های غذایی سنگین و الکل خودداری کنید. الکل ماهیچه‌های گلو را شل می‌کند و احتمال خروپف را افزایش می‌دهد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط