۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

میزان فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری کمتر از

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری همچنان در قله چهارم موج جدید ویروس کووید۱۹ قرار دارد و آمار کرونایی این استان اعم از آمار ابتلا و آمار بستری کاهشی نداشته است. همچنان شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری...

میزان فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری کمتر از

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری همچنان در قله چهارم موج جدید ویروس کووید۱۹ قرار دارد و آمار کرونایی این استان اعم از آمار ابتلا و آمار بستری کاهشی نداشته است.

همچنان شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی و در سطح ۳ هشدار قرار دارند، به این معنا که مشاغل سطح ۲ و ۳ و ۴ در تمامی استان تعطیل و مشاغل سطح ۱ با محدودیت و با رعایت دستورات بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بنابر آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا در استان چها رمحال و بختیاری تا ظهر امروز، تعداد ۱۰۵ هزار و ۲۷۸ مورد تست و نمونه کرونا گرفته شده است که تعداد موارد ابتلا را تاکنون به ۳۷ هزار و ۳۴۴ مورد رسانده است.

طی روز گذشته تا ظهر امروز با بستری شدن ۱۲۹ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، تعداد کل موارد بستری مثبت و مشکوک به کووید ۱۹ در استان به ۵۶۱ مورد رسیده است که کاهشی را نسبت به روزهای گذشته نشان نمی‌دهد.

گفتنی است هم‌اکنون تعداد ۶۸ نفر در ICUهای مراکز درمانی استان با حال نسبتا بد و وخیم تحت مراقبت‌های ویژه هستند، همچنین با جان باختن ۹ هم‌استانی مبتلای به ویروس کووید۱۹ طی روز گذشته تا ظهر امروز، مجموع جان‌باختگان ناشی از این ویروس تاکنون  به ۹۰۹ نفر در استان رسیده است.

 میزان فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری کمتر از میانگین کشوری است 

به گفته سیدراشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری،  میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان در مردان ۵۱ درصد و در زنان ۴۹ درصد است.

جزایری اظهار داشت: میزان فوتی ناشی از کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری کمتر از میانگین کشوری معادل ۲.۵ درصد و میزان بهبودی بیماران  نیز قریب به ۹۰ درصد است.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال حدود ۵۴.۹ درصد و در گروه سنی ۵ تا ۱۵ سال نسبت به نوع ووهان افزایش داشته است.

انتهای پیام/۷۵۴۰/ز

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار