۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

مک کنزی: در مورد قابل اطمینان بودن طالبان تردید دارم

ژنرال «کنث مک کنزی » فرمانده نیروهای سنتکام ، در اظهاراتی گفت: درباره قابل اطمینان بودن طالبان به عنوان شریکی برای مذاکرات تردیدهای جدی دارم اما باید ببینیم آنها می‌خواهند دست به چه اقدامی بزنند. وی همچنین رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آم...

مک کنزی: در مورد قابل اطمینان بودن طالبان تردید دارم

ژنرال «کنث مک کنزی » فرمانده نیروهای سنتکام ، در اظهاراتی گفت: درباره قابل اطمینان بودن طالبان به عنوان شریکی برای مذاکرات تردیدهای جدی دارم اما باید ببینیم آنها می‌خواهند دست به چه اقدامی بزنند.

وی همچنین رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، خروج نیروهای این کشور از افغانستان را عملیاتی سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت طالبان باید به توافقی که انجام داده است، پایبند باشد.

مک‌کنزی در کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان اظهار کرد: ما بر روی همکاری نزدیک با دولت افغانستان متمرکز هستیم. متحدان ناتو با مسئولیت‌پذیری، عملیات پشتیبانی قاطع در افغانستان را به پایان می‌رسانند که در حال حاضر این تلاش اصلی من است.

وی افزود: هدف واحد ما در افغانستان این بوده است که اطمینان حاصل کنیم القاعده و دیگر سازمان‌های خشونت‌طلب افراطی دیگر، هرگز نمی‌توانند علیه دولت‌های متحد و شرکای ما توطئه، آماده سازی و حمله کنند.

مک‌کنزی در پاسخ سوالی درباره تهدید احتمالی و آینده تروریستی از جانب افغانستان هم گفت: من در واقع برنامه ریزی مفصلی را با دستور وزیر برای بررسی این گزینه‌ها انجام می‌دهم و تا پایان ماه با برخی از گزینه‌ها به او گزارش خواهم داد. به طور گسترده می‌توانم بگویم، اگر افغانستان را ترک کنید و بخواهید برای انجام این نوع عملیات دوباره به آنجا بروید، سه کار وجود دارد که باید انجام دهید؛ باید هدف را پیدا و باید بتوانید هدف را به پایان برسانید.

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه و آسیای غربی گفت: درباره مرحله نخست و دوم به پشتیبانی اطلاعاتی سنگینی نیاز دارد و اگر شما خارج از کشور هستید و اکوسیستمی را که اکنون در آنجا داریم، نداشته باشید، انجام این کار دشوارتر خواهد بود.

افکار

مطالب مرتبط