۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵

مژده؛ هواداران باشگاه استقلال حتما این مطلب را بخوانند/ احتمال بازگشت استقلال به آسیا از یک مسیر باریک+سند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، درست در لحظاتی که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و پرویز مظلوم عضو هیئت مدیره آبی ها در مناظره سخت با حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی وارد چالش های عجیبی شده بودند، یک استوری باع...

از باشگاه استقلال چخبر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، درست در لحظاتی که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و پرویز مظلوم عضو هیئت مدیره آبی ها در مناظره سخت با حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی وارد چالش های عجیبی شده بودند، یک استوری باعث شد تا امید به جمع هواداران این باشگاه بازگردد.

حامد افضلی معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال با انتشار یک استوری، از تنها راه حضور آبی ها در لیگ قهرمانان آسیا رونمایی کرد. مسئله ای که اگر از سوی کمیته حرفه ای سازی و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد موافقت قرار گیرد، می تواند بارقه های امید را به جمع آبی ها بیاورد.

در این استوری آمده است: «ضمن عذرخواهی از هواداران محترم از سهم خودم به خاطر شرایط پیش آمده، خواستم فقط توضیح مختصری در مورد وضعیت پرونده استراماچونی در FIFA و AFC بدون هیچ گونه موضع گیری ارائه بدم».

باشگاه استقلال

باشگاه استقلال

افضلی سپس در ادامه به تنها راه شرکت آبی ها در مسابقات قاره ای اشاره کرده و نوشته است: «تنها شانس حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا این هست که اعضا محترم کمیته مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال و سپس ارکان قضایی AFC تشخیص بدهند که در تاریخ ۱۱ فروردین رای این پرونده قطعی نبوده است چراکه مهلت اعتراض به رای کمیته انضباطی فیفا همچنان وجود دارد.»

در واقع افضلی مدعی شده از آنجایی که هنوز می توان به رأی پرونده استرماچونی اعتراض کرد، در نتیجه این رأی قطعی نبوده است چرا که AFC اعلام کرده باشگاه ها باید بدهی های قطعی خود تا اول ژانویه ۲۰۲۳ را پرداخت کنند.

معاون امور بین‌الملل باشگاه استقلال خاطرنشان کرده است: «این مسئله همچنان میان ارکان تصمیم گیر مورد بحث بوده و تا این لحظه هیچ قطعیتی وجود ندارد و تفسیرهای مختلفی بیان می شود. در FIFA نیز رای کمیته انضباطی روز ۱ فروردین ابلاغ و ۳۰ روز مهلت جهت پرداخت داده شد که در صورت عدم پرداخت، پنجره نقل و انتقالاتی تا زمان پرداخت بسته خواهد شد و خطر کسر امتیاز باشگاه را تهدید نمی کند.

او در پایان اشاره کرده است: « درخواست جزئیات (Grounds) رای داده شده و این ۳۰ روز نیز تا زمان اعلام جزئیات رای معلق مانده است و تاریخ دقیق مهلت پرداخت در حال حاضر مشخص نیست.»

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار