۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳

موسکو: محدودیتی برای همکاری نظامی میان ایران و روسیه وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دیمیتری شوگایف، رئیس سازمان فدرال همکاری فناوری نظامی روسیه در اظهارات خود در نمایشگاه Dubai Airshow-2021 خاطر نشان کرد که محدودیتی برای همکاری میان تهران و مسکو در زمینه فناوری نظامی وجود ندارد. و...

موسکو: محدودیتی برای همکاری نظامی میان ایران و روسیه وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دیمیتری شوگایف، رئیس سازمان فدرال همکاری فناوری نظامی روسیه در اظهارات خود در نمایشگاه Dubai Airshow-2021 خاطر نشان کرد که محدودیتی برای همکاری میان تهران و مسکو در زمینه فناوری نظامی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما محدودیتی برای کار با شرکای ایرانی نداریم. بنابراین آماده ایم که گزینه های مختلف همکاری را بررسی کنیم که پاسخگوی منافع دو کشور است.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز ٢٠ اکتبر اعلام کرده بود که ایران و روسیه در آینده ای نزدیک جلسه کمیسیون مربوط به همکاری فناوری نظامی را برگزار می کنند.

باقری همچنین اظهار داشت: ما تلاش می کنیم که نقشه راه دوجانبه طراحی شود که نیروی محرکه جدیدی برای همکاری در این زمینه خواهد داد.

تاکید مقامات روسیه بر گسترش همکاری نظامی با ایران در حالی است که دو عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تلاش های واشنگتن برای محدود کردن معاملات تسلیحاتی قانونی ایران هفته گذشته طرحی موسوم به “قانون جلوگیری از مبادلات تسلیحاتی ایران” ارائه کرده‌اند که هدف آن تحریم هر گونه نقل و انتقال تسلیحات به ایران است.

این قانونگذاران آمریکایی که هر دو عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان هستند با ادعای اینکه تسلیحات متعارف ایران امنیت ملی آمریکا و متحدا منطقه ای اش را به خطر می اندازد در طرح خود از دولت خواسته اند تا علیه هر شخص یا نهادی که در مبادلات خرید و فروش تسلیحات متعارف به ایران مشارکت دارد، تحریم وضع کند.

مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که در تأیید برجام صادر شد و به تصویب شورای امنیت رسید، بیش از یک سال است که دو قطعنامه مرتبط با ممنوعیت‌ مبادلات تسلیحاتی با ایران در شورای امنیت لغو شده است.

طبق مفاد برجام در اکتبر ٢٠٢٠ این محدودیت ها که از سال ٢٠٠٧ علیه ایران وضع شده بود، به طور موثر لغو شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار