۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲

موانع اجرای طرح هادی در روستاها بررسی شد…

[ad_1] سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس با معاونان و مدیران بنیاد مسکن، گفت: موضوع جلسه مذکور بررسی مطالبات و مشکلات مرتبط با بنیاد مسکن و موانع اجرای طرح هادی در روستا...

موانع اجرای طرح هادی در روستاها بررسی شد…

[ad_1]

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس با معاونان و مدیران بنیاد مسکن، گفت: موضوع جلسه مذکور بررسی مطالبات و مشکلات مرتبط با بنیاد مسکن و موانع اجرای طرح هادی در روستاها بود.


نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور معاون و مدیران بنیاد مسکن در این نشست، در تشریح موضوعات مطرح شده، افزود: محدودیت اجرای طرح هادی و کمبود اراضی در روستاها، مشکلات اراضی وقفی در محدوده روستاها، مشکلات واگذاری اراضی ملی در محدوده روستاها، روند کُند اجرای طرح هادی در روستاها در واگذاری زمین، اجرای طرح هادی و مهاجرت روستاییان به شهرها، واگذاری زمین خارج از محدوده روستاها در جهت مسکن جوانان، تغییر کاربری اراضی در روستاها، کمبود بودجه در اجرای طرح هادی، ایمن سازی روستاها و اطراف آن، تخصیص قیر، الحاق زمین در حریم روستاها از جمله مسائل بررسی شده در این جلسه بود.


وی اضافه کرد: در این جلسه، مقرر شد جلسه‌ای با حضور یکی از نواب رئیس مجلس، نمایندگان سازمان امور اراضی و مدیران بنیاد مسکن تشکیل شود زیرا برخی از مشکلات به دلیل تعارض و عدم هماهنگی این دستگاه‌ها ایجاد شده و هماهنگی این دستگاه‌ها می‌تواند بسیاری از موانع پیش روی را بردارد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این جلسه معاون بنیاد مسکن به موضوعاتی اشاره کرد، ادامه داد: مقرر شد بنیاد مسکن متنی درباره مطالبات و مشکلات موجود پیشنهاد دهد که پس از کار کارشناسی و اخذ نظر مرکز پژوهش‌های مجلس در قالب طرح بتوان خواسته آنها را پیگیری کرد.


اسحاقی با بیان اینکه اگر مدیران در میدان عمل و در بین مردم باشند، می توان بسیای از مشکلات را رفع کرد و نیازی به وضع قوانین و دستورالعمل نیست، تصریح کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکلات در گرو هماهنگی بنیاد مسکن با وزارتخانه‌های مرتبط است.


سخنگوی فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس با بیان اینکه مقرر شد تا حصول نتیجه، تعامل بنیاد مسکن با دستگاه‌های مربوطه با محوریت فراکسیون حقوقی مجلس استمرار داشته باشد، افزود: هرچند بنیاد مسکن، برکات بسیاری دارد اما این برکات باید برای مردم محروم ملموس تر باشد که برای تحقق این مهم باید وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها همدلی بیشتری با بنیاد مسکن داشته باشند./


پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار