۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸

منوچهر والی زاده: واقعاً نمی دانیم مسئولان خانه سینما در آنجا چه کار می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، منوچهر والی زاده عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: به...

منوچهر والی زاده: واقعاً نمی دانیم مسئولان خانه سینما در آنجا چه کار می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، منوچهر والی زاده عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: به جای خانه سینما، موسسه پیشکسوتان هنر تنها فریادرس سینماگران پیشکسوت، بیکار و خانه نشین است؛ در همین ایام کرونایی تنها نهادی که همواره به فکر ما بوده همین موسسه پیشکسوتان هنر است و بنده اذعان می کنم که اگر این موسسه نبود امورات زندگی بسیاری از هنرمندان قدیمی و پیشکسوت نمی توانست به خوبی بگذرد.

دوبلور مجموعه فیلم‌های «شرلوک هلمز» و سه گانه «ماتریکس»  افزود: موسسه پیشکسوتان هنر مرتباً مایحتاج ضروری اعم از بنشن و خواربار و… به در منزل یکایک اعضایش ارسال می کند، حتی این موسسه تمام تلاش خود را به کار برد تا اعضایش بتوانند سریع تر از سایر اقشار واکسن کرونا را دریافت کنند و ما در این موسسه واکسینه شدیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی است که وظیفه صنف روشن و مشخص است و اصناف باید تدبیری برای رفع بحران های معیشتی اعضای شان داشته باشند و خانه سینما هم به عنوان نهادی که اداره جامعه اصناف سینمای ایران شناخته می شود موظف است در خصوص این مسائل تدبیر و دوراندیشی ویژه داشته باشد اما متأسفانه هرگز چنین اتفاقی رخ نداده و تجربه ثابت کرده که آن ها در این قبیل مسائل پیشگام نیستند.

والی زاده سپس با تأکید بر اینکه بود و نبود خانه سینما برای ما اهمیتی ندارد تصریح کرد: این نهاد چه حالا که باز شده چه زمانی که بسته بود برای اهالی سینما توفیری نداشته است. واقعاً ما نمی دانیم مسئولان این نهاد در آنجا چه کار می کنند؟ اما آنچه مسلم و روشن است اینکه آنطور که باید جوابگوی اهالی سینما نیستند.

این سینماگر پیشکسوت اوضاع سینمای کشور را بسیار بحرانی و وخیم ارزیابی کرد و گفت: این وظیفه یکایک مدیران و مسئولان در هر نهاد سینمایی و فرهنگی است که به یاد اقشار بخت برگشته و ضعیف و بیکار و خانه نشین شان باشند اما اسفا که آن ها چشم خود را روی معضلات بسته اند و هیچ توجهی به وضعیت بسیار وخیم معیشتی هنرمندان ندارند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار