۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴

منشاء ابتلا به بیماری های وبا، حصبه و انواع اسهال چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،منشاء ابتلا به بیماری های وبا، حصبه و انواع اسهال چیست؟. حمیده شیخ محمدی، فاضلاب شهری و حضور حیوانات اهلی در مجاورت آب آشامیدنی را منشاء ابتلا به بیماری های وبا، حصبه، شبه حصبه و انواع اسهال عنوان ...

منشاء ابتلا به بیماری های وبا، حصبه و انواع اسهال چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،منشاء ابتلا به بیماری های وبا، حصبه و انواع اسهال چیست؟. حمیده شیخ محمدی، فاضلاب شهری و حضور حیوانات اهلی در مجاورت آب آشامیدنی را منشاء ابتلا به بیماری های وبا، حصبه، شبه حصبه و انواع اسهال عنوان کرد و اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط با آگاهی از این امر و نمونه برداری مستمر از آب شرب مناطق شهری و روستایی ضمن شناسایی نقاط آلوده با انجام هماهنگی های بین بخشی نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام می نمایند.

به گفته این کارشناس در طی ۴ ماه اول سال ۱۴۰۱ بازرسان بهداشت محیط حوزه سلامت آوج از ۱۱۸ نقطه شهری و روستایی نمونه برداری آب شرب انجام داده اند که با شناسایی ۸ نقطه آلوده روستایی، اقدامات لازم ازجمله مکاتبه با اداره آب و بخشداری ها جهت رفع نواقص موجود صورت گرفته است.

آب آشامیدنی علاوه بر سالم بودن باید پاکیزه نیز باشد

مهندس شیخ محمدی آب سالم را آبی فاقد عوامل میکروبی بیماری زا و عوامل شیمایی زیان آور عنوان کرد و افزود: هرجند که کنترل سالم بودن آب از اولویت های آزمایشگاه آب می باشد ولی پاکیزه بودن آب که با کنترل کدری و رنگ آب حاصل می شود نیز از ضروریات آب با کیفیت می باشد.

در ادامه کارشناس آب شبکه بهداشت و درمان آوج با تاکید بر این نکته که صرف تمیز و پاکیزه بودن ظاهر آب نباید این اطمینان را جهت شرب آب ایجاد نماید و سلامت میکربی و شیمیایی به همراه ظاهری سالم متضمن سلامت آب خواهد بود تصریح کرد مردم جهت حفظ سلامت خود در مسافرت ها به این اصل توجه داشته باشند که نباید از آب رودخانه ها و آبی که از بهداشت آن اطمینان ندارند جهت شرب استفاده نمایند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار