۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵

معرفی کتاب| الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه از دیدگاه حقوق بین الملل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کتاب الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه از دیدگاه حقوق بین الملل توسط دکتر علی پاشا غفاری به نگارش درآمده است: موضوع و محتوای این اثر که ماحصل کار پژوهشی نویسنده در قالب کتاب می باشد بررسی اب...

معرفی کتاب| الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه از دیدگاه حقوق بین الملل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کتاب الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه از دیدگاه حقوق بین الملل توسط دکتر علی پاشا غفاری به نگارش درآمده است:

موضوع و محتوای این اثر که ماحصل کار پژوهشی نویسنده در قالب کتاب می باشد بررسی ابعاد حقوقی الحاق بخشی از شبه جزیره کریمه -که به عنوان قسمتی از خاک جمهوری اوکراین مورد شناسایی قرار داشته – به خاک فدراسیون روسیه است که در پی تحولات سیاسی و نظامی در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی در کشور اوکراین و مداخله نظامی ارتش روسیه در این منطقه و برگزاری یک همه پرسی سریع ازسوی مقامات روس اعلام گردید.

این تحول سیاسی و حقوقی که دارای ابعاد گوناگون است تاکنون توسط متخصصان و عالمان علم سیاست روابط بین الملل و حقوق بین الملل از جنبه های متنوع مورد مداقه قرار گرفته است .

 

در کتاب حاضر سعی بر آن بوده است تا از رهگذر بررسی مفهومی الحاق و جدایی در ادبیات حقوق بین الملل و تدقیق در نمونه های تاریخی در قرن بیستم این واقعه مورد ارزیابی قرار گیرد و پاسخی به پرسش” میزان قانونی بودن این الحاق با اتکا بر قواعد رویه ها و عرف حقوق بین الملل “فراهم گردد. در مقام نتیجه گیری به نظر می رسد با وجود ارائه نظریات حقوقی جدید از سوی برخی حقوق دانان روس و استناد ایشان به نظریه مشورتی دیوان بین المللی دادگستری در قضیه کوزوو همچنان قانونی بودن این اقدام فدراسیون روسیه زیر سوال و محل تردید های جدی است.

همچنین با بررسی سویه دیگر این اقدام به لحاظ سیاسی و در چهارچوب روابط بین الملل می توان گفت رویه اتخاذ شده در این الحاق ممکن است آینده امنیت بین الملل رانیز مورد تهدید قرار دهد.

الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه از دیدگاه حقوق بین الملل

سال چاپ اول ۱۳۹۶ چاپ دوم ۱۳۹۸ تهران ایران نشر برتر اندیشان

مولف دکتر علی پاشا غفاری تولد ۱۳۷۱

شابک ۹-۱۵-۸۸۳۸-۶۰۰-۹۷۸

[email protected]

[email protected]

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط