۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹

معرفی دمنوش هایی برای سرفه خشک و سرفه تر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در پاسخ به این پرسش که «مبتلایان به کرونا چه مواد غذایی را بهتر است مصرف کنند و چه مواد غذایی را نباید مصرف کنند؟»،گفت:‌مصرف غذاهای سنگین در مبتلایان به کرونا ممنوع است...

معرفی دمنوش هایی برای سرفه خشک و سرفه تر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در پاسخ به این پرسش که «مبتلایان به کرونا چه مواد غذایی را بهتر است مصرف کنند و چه مواد غذایی را نباید مصرف کنند؟»،گفت:‌مصرف غذاهای سنگین در مبتلایان به کرونا ممنوع است و افراد مبتلا باید غذاهای سبک و آبکی مانند سوپ جو، عدسی کم عدس و فرنی مصرف کنند.

وی با تأکید بر اینکه داشتن خواب کافی و استراحت و پرهیز از استرس بسیار مفید است، بیان داشت: بخور دادن با بابونه، عناب، آویشن و گل ختمی توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به ضرورت مصرف دمنوش‌ها توسط مبتلایان به کرونا، ابراز کرد: دمنوش گل بنفشه، گل پنیرک وگل ختمی برای سرفه‌های خشک مفید است؛ ضمن اینکه برای مبتلایانی که سرفه تر دارند دمنوش بابونه، مرزنجوش و عناب مفید است.

یارقلی با اشاره به اینکه دمنوش تخم گشنیز در درمان سردرد اثر بخش است،متذکر شد:‌مصرف شیر و بادام و دمنوش دارچین مفید بوده؛ضمن اینکه روغن مالی بدن با روغن‌های بابونه و سیاه دانه نیز مفید بوده و بدن درد و کوفتگی را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: برای کودکان مبتلا به کرونا نیز تغذیه مناسب، استراحت و استفاده از سوپ بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار