۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴

معرفی بهترین روش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شما برای اخذ اقامت سرمایه‌گذاری کانادا باید مطابق با مقررات این کشور، تجارب تجاری مرتبطی را کسب کرده باشید. در واقع شما باید حداقل دو تا پنج سال قبل از ارائه درخواست، یک کسب‌و‌کار واجد شرایط را مد...

معرفی بهترین روش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شما برای اخذ اقامت سرمایه‌گذاری کانادا باید مطابق با مقررات این کشور، تجارب تجاری مرتبطی را کسب کرده باشید. در واقع شما باید حداقل دو تا پنج سال قبل از ارائه درخواست، یک کسب‌و‌کار واجد شرایط را مدیریت یا اداره کرده باشید. شما و همسرتان باید از نظر قانونی، دارایی خالص حداقل ۲ میلیون دلار کانادا را به دست آورده باشید. کل خانواده شما باید ارزیابی‌های پزشکی و امنیتی کانادا را تکمیل کنند. همچنین ممکن است که برخی از برنامه‌های ارائه‌دهنده‌ی اقامت سرمایه‌گذاری کانادا، شما را از نظر سن، زبان، تحصیلات و تجربیاتتان مورد ارزیابی قرار دهند.

معرفی بهترین روش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

ما در اینجا چهار روش برتر جهت اخذ اقامت سرمایه‌گذری کانادا را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. برنامه‌های مهاجرتی استانی (PNP) برای سرمایه گذاران

برخی از استان‌های کانادا این امکان را برای مهاجران فراهم کرده‌اند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری در کانادا، ویزای این کشور را دریافت کنند. هر استان دارای قوانین و الزامات منحصربه‌فردی است که بر اساس وضعیت اقتصادی، فرصت‌ها و شکاف‌های موجود در بازار هر استان تعیین می‌شود. اگر به زندگی و سرمایه‌گذاری در یک استان خاص علاقه دارید می‌توانید از طریق یک برنامه‌ مهاجرت استانی، انتخاب شوید تا اقامت سرمایه‌گذاری کانادا را دریافت کنید.

 

اما شما برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری نیازمند یک کمک حرفه‌ای هستید، مخصوصاً اینکه این برنامه‌های مهاجرتی استانی در هر استان یا قلمرو، معیارهای متفاوتی دارند و کسی که متقاضی قبولی در چنین برنامه‌ای هست نباید حتی یک خطا انجام دهد. بنابراین مشورت با یک متخصص به شما کمک می‌کند تا بفهمید که کدام استان برای شما بهترین گزینه است و چه شرایط خاصی را لازم دارد، همچنین از تغییرات بوجود آمده در برنامه‌ها نیز آگاه خواهید شد.

 

  1. برنامه سرمایه گذاری مهاجرتی کبک

استان زیبای کبک پذیرای شما (و سرمایه‌گذاری‌تان) است.

اگر شما سرمایه‌ای در حدود ۱.۵ میلیون دلار (۲ میلیون دلار کانادا) داشته باشید می‌توانید ۱.۲ میلیون از این سرمایه را به مدت پنج سال به صورت بی‌بهره در استان کبک سرمایه‌گذاری کنید، بدین ترتیب اگر شما به مدت ۳۶ ماه در این استان زندگی کنید می‌توانید اقامت دائمی این کشور را دریافت کنید. این اقامت به شما و خانواده‌‌ی نزدیکتان اجازه می‌دهد تا وارد کانادا شوید. دولت کبک در پایان این پنج سال، تمام مبلغی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید را به شما باز‌می‌گرداند.

 

این یک سرمایه‌گذاری منفعل است که در آن پول شما توسط کبک برای توسعه‌ اقتصادی استفاده می‌شود. نکته مهم این است که شما باید موافقت کنید که در طی این مدت در استان کبک زندگی کنید، مثلا در مونترال یا شهر کبک. با این وجود سرمایه‌گذاران اجازه دارند که بعداً به جای دیگری در کانادا نقل مکان کنند.

معرفی بهترین روش اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

اگر ۱.۲ میلیون دلار پول خیلی زیاد به نظر می‌رسد، می‌توانید از یک واسطه مالی وام بگیرید. برای این برنامه هیچ گونه محدودیت سنی یا تحصیلی وجود ندارد، اما سرمایه‌گذار و اعضای خانواده او باید از سلامت کافی برخوردار باشند. همچنین هیچ الزامی برای مهارت‌های زبانی نیز وجود ندارد.

 

  1. برنامه کارآفرینی کبک

برای اینکه بتوانید واجد شرایط این برنامه باشید باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما باید در کبک مستقر شوید تا شغلی را ایجاد و اداره کنید. شما باید پروژه‌ی تجاری خود را در قالب یک طرح کسب‌و‌کار و همچنین یک پیشنهاد خدمات ارائه دهید. شما باید تا مهلت مقرر، گواهی یادگیری ارزش‌های دموکراتیک و ارزش‌های کبک را دریافت کنید. اعضای خانواده‌تان که شما را همراهی می‌کنند (همسر حداقل ۱۶ ساله یا بزرگتر و فرزندان ۱۸ ساله یا بزرگتر که به شما وابسته هستند) نیز باید این گواهی را دریافت کنند.

 

شما باید به تنهایی و یا همراه با همسر خود، از حداقل دارایی خالص ۹۰۰,۰۰۰ دلار کانادا برخوردار باشید و باید ثابت کنید که این پول به طور قانونی به دست آمده است. اگر تصمیم به ایجاد یک کسب و کار دارید باید حداقل ۲۵ درصد از سرمایه‌ی صاحبان سهام آن را در اختیار داشته باشید. اگر تصمیم به خرید یک کسب و کار دارید باید حداقل ۵۱ درصد از سرمایه صاحبان سهام آن را در اختیار داشته باشید. کسب‌و‌کار شما باید از پنج سال قبل از تاریخ درخواست شما، فعال بوده باشد.

 

همچنین عوامل و معیارهای دیگری نیز بر درخواست شما تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  1. سن شما
  2. سطح تحصیلات شما
  3. مهارت‌های زبان فرانسه و انگلیسی شما
  4. خودکفایی مالی شما
  5. بازدید‌های قبلی شما از کبک
  6. حضور اعضای خانواده‌ی شما در کبک
  7. برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا

اگر شما کارآفرینی هستید که ایده‌های تجاری نوآورانه‌ای را در ذهن دارید، ممکن است بتوانید از طریق برنامه‌ی ویزای استارتاپ، اقامت سرمایه‌گذاری کانادا را دریافت کنید.

 

کانادا به دنبال کارآفرینان با استعدادی است که با راه‌اندازی مشاغل در این کشور، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان آن، اقتصاد کانادا را نیز تقویت کنند.

 

شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید چهار شرط را برآورده کنید:

  1. داشتن یک کسب‌و‌کار واجد شرایط:

شما باید حداقل از ۱۰% حق رأی مربوط به تمام سهام‌ شرکت، برخوردار باشید، و یا همراه با سازمان تعیین شده‌ی خود، حداقل از ۵۰% حق رأی متعلق به تمام سهام شرکت، برخوردار باشید.

 

  1. دریافت نامه‌ی حمایتی از یک سازمان ذی‌صلاح:

 

این نامه‌ی حمایتی نشان می‌دهد که صندوق‌های سرمایه گذاری یا گروه‌ سرمایه‌گذاری آنجل  یا گروه‌های انکوباتور (مراکز رشد)، از  استارتاپ شما حمایت می‌کنند. برای انجام این کار باید ایده‌ تجاری خود را با یکی از این سازمان‌ها مطرح کنید و آن ها را متقاعد کنید که ایده شما ارزش حمایت شدن را دارد. روند متقاعد کردن هر یک از این سازمان‌ها با دیگری متفاوت است. اگر تلاشتان موفقیت‌آمیز باشد، نامه‌ای را از سازمان ذی‌صلاح دریافت می‌کنید که باید در درخواست ویزای استارتاپ شما گنجانده شود.

 

  1. از مهارت‌های زبانی لازم برخوردار باشید:

شما باید در آزمون زبان در یک مؤسسه‌ی تأیید شده شرکت کنید و حداقل سطح مورد نیاز در معیار زبان کانادایی (CLB5) را در زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی دریافت کنید.

 

  1. گواهی تمکن مالی:

پس از ورود به کانادا باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود و افراد وابسته را دارید. مقدار مورد نیاز شما بستگی به اندازه‌‌ی خانواده شما دارد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار