۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

معافیت سربازی خانواده‌های دارای عضو معلول+ شرایط معافیت ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، معافیت سربازی خانواده‌های دارای عضو معلول+ شرایط معافیت ۱۴۰۲ را در ادامه خبر اندیشه معاصر بخوانید. پس از ارائه درخواست متقاضی معافیت سربازی به بهزیستی شهرستانها و در صورت واجدالشرایط بودن، مستندا...

حقوق سربازان در سال1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، معافیت سربازی خانواده‌های دارای عضو معلول+ شرایط معافیت ۱۴۰۲ را در ادامه خبر اندیشه معاصر بخوانید.

پس از ارائه درخواست متقاضی معافیت سربازی به بهزیستی شهرستانها و در صورت واجدالشرایط بودن، مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال گردیده و سپس در شورای معافیت پزشکی بهزیستی، معلول بودن فرد بررسی و در صورت تایید به اداره وظیفه عمومی معرفی می گردد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: خانواده‌هایی که دارای عضو معلول هستند با توجه به شرایط ذیل ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

رضا محمدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: طبق این ماده قانون، یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول باشند و یا حداقل دو نفر از فرزندان ناتوان، معلول و مجرد که در منزل توسط خانواده نگهداری می شوند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: همچنین همسرانی که زن معلول خود را سرپرستی می نمایند(تا مدت زمان سرپرستی) و مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول داشته باشند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

محمدی خاطر نشان کرد: پس از ارائه درخواست متقاضی معافیت سربازی به بهزیستی شهرستانها و در صورت واجدالشرایط بودن، مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال گردیده و سپس در شورای معافیت پزشکی بهزیستی، معلولیت فرد بررسی و در صورت تایید به اداره وظیفه عمومی معرفی می گردد.

وی افزود: در مورد اعضای معلول خانواده که معلولیت ذهنی داشته باشد، پرونده معلول ذهنی با شدت معلولیت متوسط هم مورد بررسی قرار می گیرد ولی در مورد سایر معلولیت ها حتما باید شدت معلولیت شدید و خیلی شدید باشد.

این مقام مسئول از معافیت سربازی ۴۳ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در حوزه توابخشی در یکسال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این فعالیت مهم در راستای ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت و بهبود کیفیت زندگی خانواده های دارای عضو معلول انجام می گردد.

با ازدواج میشه معاف شد؟| فیلم

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار