۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸

مردم قم به زودی سوار واگن های قطار شهری خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،، سید امید خداشناس امروز در بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران قمی از پروژه مترو، با بیان این که تأمین ناوگان و واگن‌های قطار شهری بر عهده دولت است، گفت: اگر هم شاهد کندی در ب...

مردم قم به زودی سوار واگن های قطار شهری خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،، سید امید خداشناس امروز در بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران قمی از پروژه مترو، با بیان این که تأمین ناوگان و واگن‌های قطار شهری بر عهده دولت است، گفت: اگر هم شاهد کندی در بحث تأمین واگن ها هستیم، دلایلی دارد که از جمله آن مربوط به انتقال ارز است.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با اشاره به این که وزارت کشور متولی پروژه‌های قطار شهری در ایران است، گفت: بازرسان وزارت کشور در بازدیدی که از از پروژه قطار شهری قم داشته اند، اعلام رضایت مندی ۹۵ درصدی از عملکرد شهرداری قم کردند و گفته اند که امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری نهایی از متروی قم باشیم.

وی با بیان این که پروژه خط یک مترو قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر از مسجد مقدس جمکران تا انتهای خیابان شاه ابراهیم در ۱۴ ایستگاه در حال اجراست، گفت: در طول حدود ۱۵ کیلومتر از قطار شهری قم ۱۴ ایستگاه پیش‌بینی‌شده که از این‌بین ۶ ایستگاه احداث‌شده است.

خداشناس با اشاره به بهره برداری و مسافر گیری از فاز نخست خط یک متروی قم در حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری اظهار داشت: این امر در صورت تأمین قطار و واگن در کمتر از ۴ ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با اشاره به تقسیم پروژه به دو فاز گفت: فاز اول به طول ۶ کیلومتر از محله قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری می باشد که شاهد نهایی شدن این طرح هستیم. کارهای ریل‌گذاری و کابل‌کشی هم به طور کامل انجام شده است.

خداشناس با اشاره به در نظر گرفتن ۶ ایستگاه در طول این ۶ کیلومتر اظهار داشت: در این میان ایستگاه ابتدایی در میدان کشاورز و ایستگاه پایانی در میدان مطهری پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی دارد و ۴ ایستگاه عبوری دیگر نیز بالغ‌بر ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با اشاره به بهره برداری دو ایستگاه میدان کشاورز و شهید مطهری برای مسافرگیری در فاز نخست خط یک قطار شهری، گفت: ایستگاه های دیگر نیز به بهره‌برداری می رسند.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم خاطرنشان کرد: در فاز دوم پروژه خط یک مترو قم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران ریل‌گذاری و حفر تونل به‌صورت کامل انجام‌یافته است و در مرحله اول پیش‌بینی‌شده تا دو ایستگاه با تراکم مسافر بالا بعد از بهره‌برداری از فاز یک قطار شهری، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار