۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸

مرجعیت شیعه نقش مهمی در دفاع از مبانی دینی و عقیدتی شیعه دارند / هدف دفاتر مرجعیت باید دعوت مردم به قرآن و عترت باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حجت الاسلام شهیدی مدیر اجرایی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در قم در حاشیه این نشست در گفتگویی بیان کرد: این همایش به صورت سالانه در اسفند ماه برگزار می شود و طی آن به مشکلات و مسائل دفاتر ر...

مرجعیت شیعه نقش مهمی در دفاع از مبانی دینی و عقیدتی شیعه دارند / هدف دفاتر مرجعیت باید دعوت مردم به قرآن و عترت باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حجت الاسلام شهیدی مدیر اجرایی دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در قم در حاشیه این نشست در گفتگویی بیان کرد: این همایش به صورت سالانه در اسفند ماه برگزار می شود و طی آن به مشکلات و مسائل دفاتر رسیدگی می شود.

وی بیان داشت: باتوجه به فرمایشات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی حفظه الله که فرمودند راه برای رسیدن به اهل بیت علیهم السلام از هر طرف باز است و آنها هم ما را به این راه دعوت کردند، لذا هدف دفاتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی باید دعوت مردم به قرآن و عترت باشد

حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: حضرت استاد در بیانی خطاب به مسئولین دفاتر فرمودند هدف این است که در این دفاتر باز باشد تا مردم به شما آقایان مراجعه کنند و از شما ثقلین را بیاموزند و جامعه به این وسیله حفظ شود در حقیقت وظیفه این دفاتراین است که با تقویت رابطه قرآن، عترت و حوزه با مردم، مردم دین را باور کنند و در صحنه بمانند چرا که به گفته حضرت امیر(ع) در نامه ای که به مالک نوشت «توده مردم ستون دین هستند».

وی با بیان اینکه مرجعیت شیعه نقش مهمی در دفاع از مبانی دینی و عقیدتی شیعه دارند، اظهار داشت: یکی از مراجع تقلید حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است که در علوم منقول و معقول جزو ذخایر عالم اسلام است. به همین دلیل باید سعی کرد اسلام اصیل و ناب را از این دست مراجع دریافت کرد.

حجت الاسلام شهیدی در تبیین وظایف دفاتر مرجعیت، بیان داشت: پاسخ گویی به شبهات عقیدتی، فلسفی، علمی وتفسیری یکی از وظایف دفتر مرجعیت است، کارشناسانی که در این دفتر حضور دارند همه سعی شان این است با استفاد از مبانی فکری و نظری حضرت آیت الله جوادی آملی پاسخ متقن و محکمی به شبهات و سؤالهای مختلف تفسیر و عقیدتی و… بدهند و به دلیل جایگاه علمی حضرت ایشان غیر از این هم انتظار نمی رود.

وی در اهمیت برگزاری همایش های هم اندیشی مدیران دفاتر گفت: جهت پاسخگویی بهتر به مراجعه کنندگان به دفاتر، همایش هم اندیشی مدیران و مسئولان دفاتر مرجعیت به صورت سالانه در اسفند ماه برگزار می شود و طی آن به مشکلات و مسائل دفاتر رسیدگی می شود.

وی با اشاره به آموزش ضمن خدمت در این همایش گفت: از ساعت هفت صبح تا پنج عصر برنامه آموزش ضمن خدمت به صورت کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

حجت الاسلام شهیدی گفت: این همایش تا فردا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و در آن پذیرای تمامی مسئولین دفاتر هستیم تا از نقطه نظرات آنها در زمینه پیش برد فعالیت ها بهره مند شویم.

وی گفت: بخش پایانی برنامه، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی خواهد بود که فردا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در خدمت ایشان خواهیم بود

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط