۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷

مذاکرت وین بر سیاست ایران در قبال نیرو‌های مقاومت تاثیر نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهدی سبحانی، سفیر جدید ایران در سوریه، در اظهاراتی تأیید کرد که مذاکرات وین بین ایران و کشور‌های غربی فقط مربوط به مسئله هسته‌ای است و تاثیری در سیاست ایران در قبال منطقه و کل محور مقاومت نخواهد د...

مذاکرت وین بر سیاست ایران در قبال نیرو‌های مقاومت تاثیر نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهدی سبحانی، سفیر جدید ایران در سوریه، در اظهاراتی تأیید کرد که مذاکرات وین بین ایران و کشور‌های غربی فقط مربوط به مسئله هسته‌ای است و تاثیری در سیاست ایران در قبال منطقه و کل محور مقاومت نخواهد داشت.

سبحانی، در مصاحبه اختصاصی با وب سایت خبری العهد لبنان، بر ادامه حمایت مادی و معنوی ایران از آرمان‌های فلسطین تأکید کرد و گفت که دشمن صهیونیستی در اولین تجاوز جدید به فلسطینی‌ها نیز درخواست آتش‌بس خواهد کرد.

او همچنین بیان کرد: «درست است که دشمن در ابزار‌های نظامی برتری دارد، اما قدرت اعتقادی و مقاومت مردم فلسطین بسیار قویتر از آن ابزار‌ها و سلاح‌های جنگی است.»

سفیر ایران در دمشق در مورد آخرین تحولات در مذاکرات هسته‌ای وین بین غرب و ایران تأکید کرد که مذاکرات هسته‌ای طولانی و دشوار بوده، اما در حال پیشرفت است و گفتگو‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای در حال انجام است و نتیجه این مذاکرات هرچه باشد، تاثیری در سیاست‌های ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه و محور مقاومت نخواهد داشت.

سبحانی همچنین اظهار داشت: «طرف آمریکایی از این توافقنامه خارج شده و اکنون  قصد بازگشت به آن را دارد و گفتگو‌ها در راستای تعیین چارچوب‌ها برای احیای این توافقنامه در حال انجام است.»

او خاطرنشان کرد که علاوه بر خروج طرف مقابل از توافق هسته‌ای، این کشور خود مشکلات و موانعی را برای بازگشت به آن ایجاد کرده است، بنابراین مذاکرات حول محور یافتن سازکاری برای رفع این موانع متمرکز است.

با نزدیک شدن به سالگرد جنگ ۳۳ روزه و پیروزی مقاومت در آن، این دیپلمات تأکید کرد آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است ادامه مقاومت است.

او در پایان افزود: «در طول این جنگ در سال ۲۰۰۶، دشمن به مدت ۳۳ روز به تجاوزات خود ادامه داد، اما در طول عملیات «شمشیر قدس»، بیش از این مدت نمی‌توانست تجاوزات خود علیه فلسطین را ادامه دهد و پیام ما این است که در صورت ادامه مقاومت دشمن حتی یک روز قادر به ادامه جنگ علیه فلسطین نخواهد بود.»

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط