۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱

مذاکرات وین به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که اعضای حاضر در مذاکرات وین با هدف احیای برجام به پیشرفت قابل توجهی رسیده اند؛ اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده ا...

مذاکرات وین به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌ است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که اعضای حاضر در مذاکرات وین با هدف احیای برجام به پیشرفت قابل توجهی رسیده اند؛ اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وزیر خارجه روسیه در این باره ادامه داد: مذاکرات ادامه دارد و پیشرفت چشمگیری حاصل شده است؛ اماهنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. موضوعاتی همچنان وجود دارد که نیازمند تصمیم گیری‌های سیاسی از سوی پایتخت ذینفع ترین کشورها عمدتاً آمریکا و ایران است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری تاس گفت: ما دقیقاً مانند سایر طرف‌های برجام در تلاشیم شرایطی را ایجاد کنیم که تا حد ممکن مطلوب باشد و به توافق نهایی برسیم. معتقدم گمانه‌زنی درباره اینکه آیا این اتفاق در چند روز آینده رخ خواهد داد یا چند هفته دیگر نتیجه مثبتی در برندارد. همه در وین در حال تلاش برای دستیابی به نتایج در اسرع وقت هستند.

«لارنس نورمن» (Laurence Norman) خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال ساعاتی پیش در پیامی توییتری از احتمال بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده در نشست وین به پایتخت‌ها خبر داد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: متوجه شدم که برنامه جاری این است که وقفه‌ای در کار مذاکره کنندگان در مذاکرات از فردا یا پنجشنبه برای بازگشت به پایتخت‌ها وجود دارد. این برنامه ممکن است تغییر کند؛ ولی فعلاً برنامه همین است. سوال بزرگ این است که چه زمانی این گفتگوها ادامه می‌یابد و آیا این گفتگوها پیش از انتخابات ایران ادامه خواهد یافت یا خیر، این مساله‌ای است که هنوز حل و فصل نشده است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار