۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

محسنی بندپی: رئیسی خیلی هوشمندانه موضوع چندجانبه‌گرایی را مورد توجه دنیا قرار داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از دنیا به روی آوردن به چند جانبه گرایی و ایجاد نظام عادلانه بین‌المللی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: یکی ا...

محسنی بندپی: رئیسی خیلی هوشمندانه موضوع چندجانبه‌گرایی را مورد توجه دنیا قرار داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از دنیا به روی آوردن به چند جانبه گرایی و ایجاد نظام عادلانه بین‌المللی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: یکی از معضلاتی که امروزه جامعه جهانی از آن نام می‌برد عدم وجود عدالت در در جهان است قطعاً در فقر قحطی، عدم دسترسی به آموزش و بهداشت و درمان، عدم دسترسی خانواده‌ها به درآمد مناسب و عدم اشتغال مناسب نوعی بی عدالتی در جامعه جهانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم که تصمیم دولت‌ها تاثیر بسیاری بر شکل گیری این نوع بی عدالتی ها دارد، اظهار کرد: قطعاً تحریم یکی از تصمیماتی است که از سوی دولت‌ها علیه دولت‌های دیگر اعمال و یاغث باعث می شود که دسترسی جامع به دارو نیست با مشکلاتی مواجه شود به نوعی که حتی تحریم‌ها علیه ایران بر داروی کودکان مبتلا به سرطان نیز تاثیراتی داشته است این یعنی اینکه با اعمال تحریم نه تنها دولت ها را هدف قرار می‌گیرد بلکه ملت ها را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

این نماینده مجلس افزود: شاید اینگونه رفتارهای جهانی مبنایی شده که آقای رئیس جمهوری موضوع چندجانبه‌گرایی که موضوعی جامع و فراگیر است را مطرح کند. من فکر می‌کنم که آقای رئیسی خیلی هوشمندانه این مسئله را مورد توجه دنیا قرار دادند.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به دیدارهای رئیس جمهوری در نیویورک با سران برخی کشورهای دنیا عنوان کرد: معتقدم که رئیس جمهوری توانسته است ارتباطات خوبی را با دنیا برقرار کند؛ ما باید شفافیت و تعامل با دنیا را در صدر کارهای خود قرار دهیم و اجازه ندهیم که دشمنان اذهان مردم دنیا و همچنین دولت مردان کشورهای دیگر را پر کنند.

وی تصریح کرد: حضور در جوامع جهانی می‌تواند به تلطیف افکار ضد ایرانی کمک کند و قطعاً سفر آقای رئیس جمهوری به نیویورک یکی از نقاط عطف این مسیر خواهد بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط