۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

محدودیت در شهرهای قرمز کرونایی اعمال می شود / فیروزکوه و دماوند قرمز است

[ad_1]  امروز  ۷ تیر ماه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت کشور برگزار شد. به گزارش رکنا، بابک دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه دومین جلسه فرمانده عملیاتی با چند دستور کار مشخص بر...

محدودیت در شهرهای قرمز کرونایی اعمال می شود / فیروزکوه و دماوند قرمز است

[ad_1]

 امروز  ۷ تیر ماه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش رکنا، بابک دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه دومین جلسه فرمانده عملیاتی با چند دستور کار مشخص برای دستیابی به آمار دقیق و مشخص صورت گرفته است، بیان کرد: بر اساس گزارشی که نمایندگان وزارت بهداشت اعلام کردند ، میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور در بازه زمانی ۲۶ خرداد ماه تا ۲ تیر ماه حدودا ۷۰/۶۳ درصد است، استان سیستان و بلوچستان با ۴۹ درصد ، آذربایجان غربی با ۶۰ درصد و استان مازندران با ۶۲ درصد کماکان همانند ماه های گذشته در انتهای جدول رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

بابک دین پرست افزود: همچنین استان های سمنان با ۸۳ درصد ،  زنجان با ۸۱ درصد و استان های یزد و خراسان جنوبی با ۸۰ درصد در صدر جدول رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

بابک دین پرست در پاسخ به پرسش خبرنگار رکنا مبنی بر اینکه با وجود وضعیت قرمز برخی شهر ها و اوضاع وخیم کرونایی همچنان محدودیتی اعمال نشده است پاسخ داد: در تمام استان ها با توجه به وضعیت رنگ بندی کرونایی دستورالعمل هوشمندی را ارائه کرده ایم و ابلاغیه های لازم برای اعمال محدودیت ابلاغ شده است و نیاز به تغییر دستور عمل ها در شرایط مختلف رنگبندی نیست.

همه تمهیدات لازم در منع تردد، نحوه فعالیت اصناف و هر اقدام قابل تصوری در دستورالعمل ها ارائه شده است و با تغییر رنگ بندی یا حتی قرمز شدن برخی شهر ها نیاز به تغییر این دستورالعمل ها نیست. در صورت تغییر رنگ شهر ها به رنگ قرمز محدودیت های مشخص شده اجرا می شود و درصورت برگشت آن به وضعیت بهتر و رنگ های نارنجی و زرد محدودیت های اعمال شده لغو می شوند و از این لحاظ نگرانی نداریم.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط