۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷

ماکارونی از کجا آمد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نظر شما شخصیت مهمی که این غذای خوشمزه را اختراع کرده است، چه کسی می‌تواند باشد؟ این غذا به قدری مورد علاقه بعضی از افراد است که بدون وجود آن نمی‌دانند چگونه باید روز خود را سر کنند یا چه غذایی ...

ماکارونی از کجا آمد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نظر شما شخصیت مهمی که این غذای خوشمزه را اختراع کرده است، چه کسی می‌تواند باشد؟ این غذا به قدری مورد علاقه بعضی از افراد است که بدون وجود آن نمی‌دانند چگونه باید روز خود را سر کنند یا چه غذایی را سر میز بگذارند. افسانه‌های زیادی هم در کشور‌هایی مثل ایتالیا وجود دارد که در آن از ماکارونی صحبت کرده اند و در این داستان‌ها علاقه زیادی به این غذا نشان داده اند.

در آن زمان ماکارونی را با سس گوشت سرو می‌کردند. زیرا هنوز کریستوفر کلمبوس (کاشف آمریکا) گوجه فرنگی‌های آمریکا را کشف نکرده بود تا با سس آن، ماکارونی‌ها را خوشمزه‌تر کند.

داستان‌های زیاد دیگری هم وجود دارد، به عنوان مثال داستان مارکوپولو که با نودل‌هایی به شکل ماکارونی‌های امروزی از چین برگشته بود و آن‌ها را داخل جیب هایش گذاشته بود. البته چنانچه در این گزارش خواهید خواند تاریخ ماکارونی اطلاعات مختلفی را در اختیار ما قرار می‌دهد، اما چیزی که واضح و مبرهن است، این است که حداقل از دو قرن پیش این ماکارونی‌ها وجود داشته اند.

ماکارونی ریشه در سیسیلی دارد

زمانی که رد پای پاستا را در تاریخ دنبال می‌کنیم، به دوران تاریک قلمروی رومانی می‌رسیم که تاریخ پر طول و درازی دارد. کمبود اسناد و منابع باعث می‌شود که بررسی تاریخی ما کمی سخت‌تر شود. در آن زمان زنان قرون وسطی موادی را داخل سوپ می‌ریختند و از انواع مختلفی از ادویه‌ها استفاده می‌کردند که احتمال می‌رود همان ماکارونی‌های امروزی باشد. البته وجود پاستا از دوران قبل‌تر در بین عرب‌ها هم دیده شده است که در آن زمان ماکارونی‌ها بیشتر طلایی رنگ بودند.

اما در کتاب ال ادریسی در سال ۱۱۵۴ نوشته شده است که در سیسیلی که نام یک جزیره بوده است، غذای جدیدی را با آرد درست می‌کردند و مردم مذاهب مسلمان و مسیحی هم از آن استفاده می‌کردند.

در آن زمان صنعت تهیه پاستا به شدت گسترش پیدا کرده بود و از تجهیزات جدیدتری برای خشک کردن ماکارونی‌ها استفاده می‌کردند و آن‌ها را داخل محفظه‌های چوبی قرار می‌دادند و سپس آن را از طریق کشتی‌ها به مناطق دیگر می‌بردند.

تاریخچه تغییرات و شکل ماکارونی

اطلاعات در دسترس از اولین موارد ثبت شده از ماکارونی خبر می‌دهد که تولید پاستا در قرن ۱۳ بوده و در آن زمان پاستا در ایتالیا محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. البته هنوز اطلاعات خیلی واضح و مشخص نیست، اما چیزی که واضح است، این است که شکل‌های مختلفی از پاستا در آن زمان سرو شده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که شکل امروزی پاستا یا همان ماکارونی از اسپانیا آمده است.

کم کم پاستا‌ها و ماکارونی‌ها آن قدر محبوبیت پیدا کردند که در مناطق مختلفی از کشور‌های دنیا تولید می‌شدند و در رستوران‌ها سرو می‌شدند. معمولاً ماکارونی‌هایی که به شکل دراز و طویل هستند و با استفاده از پیچش دور چنگال خورده می‌شوند، محبوبیت زیادی دارند. پس چیزی که تا به الان واضح و مشخص بود، این بود که ماکارونی یک مخترع نداشته و در قسمت‌هایی از ایتالیا برای اولین بار توسط عده‌ای تولید شده است.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

مسعود روحی

۱۷ تیر ۱۴۰۰


بی خاصیت ترین و بدترین غذائی که تو عمرم میشد دیده باشم همین ماکارونیه

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار