۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

مانیفست مسافران پرواز آبادان-مشهد منتشر شد + سند

شرکت هواپیمایی ایرانی جزئیات تعداد مسافران سوار شده به هواپیمایی پرواز آبادان-مشهد و تعداد صندلی خالی مانده در این پرواز را منتشر کرد. به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشوری به موضوع مسافرگیری پرواز شماره ۱۲۱۶ جمعه ۲۰ فرو...

مانیفست مسافران پرواز آبادان-مشهد منتشر شد + سند
مانیفست مسافران پرواز آبادان-مشهد منتشر شد + سند

شرکت هواپیمایی ایرانی جزئیات تعداد مسافران سوار شده به هواپیمایی پرواز آبادان-مشهد و تعداد صندلی خالی مانده در این پرواز را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشوری به موضوع مسافرگیری پرواز شماره ۱۲۱۶ جمعه ۲۰ فروردین قشم ایر آبادان-مشهد ورود کرد، این شرکت هواپیمایی در گزارشی خطاب به ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، اتفاقات این پرواز را تشریح کرد.

این پرواز از آن جهت حاشیه ساز شد که یکی از مسافران آن با انتشار ویدئویی، ادعا کرد مسافرگیری در این پرواز نه تنها از ظرفیت مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بلکه از ظرفیت واقعی هواپیما هم بیشتر بوده است.

در گزارشی که این شرکت هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تغییر هواپیمای این پرواز از ایرباس ۳۲۰ به RJ۱۰۰، می‌گوید در هنگام فروش بلیت، تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیمای نخست، به فروش بلیت اقدام شد اما با تغییر هواپیما در لحظه آخر، با توجه به اینکه ظرفیت هواپیمای جایگزین، ۱۱۱ صندلی است، تعداد مسافرانی که سوار شده اند، معادل ۸۲ درصد ظرفیت این هواپیما بوده و ۹۷ نفر سوار شده اند و ۹۶ صندلی اشغال بوده است (یکی از مسافران، کودکی بوده که همراه والدین بوده است)

در این گزارش آمده است که تعدادی از مسافران از سوار شدن انصراف داده بودند و وجه بلیت نیز به آنها مسترد شده بود.

مدیرعامل این شرکت هواپیمایی هم صبح امروز به خبرنگار مهر با بیان اینکه قبول داریم که در این پرواز بیشتر از ۶۰ درصد مسافر سوار شده است گفته بود: اما اینکه بیش از ظرفیت هواپیما، بلیت به فروش رفته، کذب است. اصلاً امکان آن وجود ندارد که مسافری بیش از ظرفیت هواپیما سوار شود.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار