۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷

ماجرا سرقت واکسن کرونا در تهران صحت دارد؟

سرقت واکسن کرونا خبری بود که امروز از سوی برخی از رسانه های منتشر شد. اما این ماجرا صحت دارد؟

ماجرا سرقت واکسن کرونا در تهران صحت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  سرقت امروز خبری درباره سرقت ۳۰۰ دوز واکسن کرونامنتشر شد. گویا سارقان به خودرو انتقال واکسن کرونا در منطقه یافت آباد حمله کرده و با ضرب و شتم راننده ۳۰۰ دوز واکسن کرونا به دزدیدند. خبر سرقت واکسن کرونا از سوی کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو تائید شد. همچنین سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی درباره این سرقت توضیحاتی را ارائه کرده است. به گفته او این ماجرا مربوط به سه هفته گذشته است و جزئیات آن آنطور که منتشر شده است نیست. این در حالی است که رئیس کمیته امنیتی ستاد کرونا استان تهران ضمن تکذیب خبر سرقت واکسن در تهران گفته: رسانه ها از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

توضیحات فرمانده نیروی انتظامی درباره سرقت واکسن کرونا

ماجرای سرقت واکسن کرونا در تهران

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح کاشف با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نقش پلیس در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا گفت: همکاران من در مجموعه نیروی انتظامی از همان روزهای نخست شیوع کرونا، در کنار کادر درمان جزو خطوط اول مقابله با کرونا بودند و همانطور که مردم به خاطر دارند از برخورد با احتکار اقلام بهداشتی در روزهای نخست تا تامین نظم و امنیت بیمارستان، انسداد راه ها و اعمال محدودیت برای صنوف و … از سوی پلیس انجام شده و همچنان نیز برخی از این موارد در حال اجراست.وی ادامه داد: از زمان آغاز طرح واکسیناسیون کرونا نیز، پلیس وظایفی را در این زمینه برعهده گرفت که از جمله آن تامین امنیت مراکز تزریق واکسن، تامین امنیت مراکز نگهداری از واکسن و تامین امنیت حمل و جابجایی محموله های واکسن بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، تمامی این موارد در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شده است.فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره خبر منتشر شده پیرامون سرقت از خودروی حامل واکسن نیز گفت: این موضوع مربوط به سه هفته پیش است و آنطور که بعضا درباره آن شایعه شده، نبوده است. مدتی قبل خانمی با کرایه یک خودرو به یکی از مراکز نگهداری واکسن  در جنوب غرب تهران رفته و درخواست ۳۰۰ عدد واکسن کرده بود. متاسفانه ایشان این موضوع را به پلیس اطلاع نداده بود و خودشان شخصا تصمیم به انتقال این واکسن ها با خودروی کرایه ای را داشت.وی ادامه داد: همین موضوع نیز سبب اطلاع سارقان شده و آنان اقدام به سرقت این واکسن ها کرده و متواری شدند.

 

 

 

 جابجایی واکسن کرونا

رحیمی با بیان اینکه هرگونه جابجایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد، گفت: اگر پلیس از این موضوع با خبر بود، مانند صدها مورد دیگر که در امنیت کامل انجام میشد، این تعداد واکسن نیز تحت نظارت پلیس به مقصد می رسید. البته درحال حاضر نیز سرنخ های خوبی در این خصوص به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری این افراد در حال انجام است.فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ادعای فروش واکسن کرونا در بازار آزاد نیز گفت: واکسن ها شرایط نگهداری خاصی دارند و از این رو حتی اگر یک درصد هم چنین ادعایی صحت داشته باشد، شهروندان باید بدانند که واکسن مذکور به دلیل شرایط بد نگهداری از بین رفته است.  ضمن اینکه اکثر این موارد دروغ بوده و ما در مواردی که با آن برخورد داشتیم، افراد سودجو آب مقطر و ویتامین را تحت عنوان واکسن به شهروندان فروخته اند.وی از مردم خواست که برای  انجام  واکسیناسیون کرونا، حتما به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند و فریب سودجویان را نخورند.

 

 

 

توضیحات پلیس درباره شایعه سرقت واکسن‌های کرونا در تهران

صبح امروز خبری مبنی بر سرقت واکسن‌های کرونا توسط برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شد.در پی انتشار این موضوع با پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مشخص شد به واسطه سهل انگاری یک نفر بسته محتوی واکسن کرونا توسط عده‌ای برداشته شده است  و این موضوع مربوط به چندین هفته قبل بوده که همان مقطع خبر به اطلاع عموم رسید.همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که  هیچگونه سرقت به عنف و حمله مسلحانه به حاملان واکسن کرونا صورت نگرفته است.مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت ضمن اعلام اینکه دستگیری عاملان این واقعه در دستور کار پلیس تهران است  از خبرگزاری‌ها و رسانه ها تقاضا کرد تا از تشویش اذهان عمومی در این شرایط خودداری کنند.

 

 

 

تکذیب خبر سرقت واکسن در تهران

رئیس کمیته امنیتی ستاد کرونا استان تهران ضمن تکذیب خبر سرقت واکسن در تهران گفت: رسانه ها از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند. بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ حمیدرضا گودرزی در مورد صحت خبر حمله دزدان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران مربوط به امروز ۷ شهریورماه اظهار داشت: خبر حمله دزدان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران مربوط به امروز یکشنبه صحت ندارد و هیچ گونه سرقتی امروز رخ نداده و گزارش نشده است.وی ادامه داد: سرقت محدودی به تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ رخ داده بود که دقایقی بعد از وقوع سرقت در همان تاریخ اطلاع رسانی شده است و پرونده سرقت در دست بررسی و پیگیری از سوی مراجع قضایی می باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران تاکید کرد: رسانه ها با حفظ رسالت اصلی خود به ویژه در زمینه سلامت مردم از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

 

مطالب مرتبط