۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

ماجراهای قلعه نویی مقابل پرسپولیس/ از منم منم جنجالی تا عجیب‌ترین باخت قلعه‌نویی/ کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می‌کند؟

[ad_1] خبرورزشی – حساس ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر ساعاتی دیگر بین پرسپولیس و گل گهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. سرخ پوشان با اختلاف دو امتیاز صدرنشین لیگ هستند و گل گهر هم در رده ششم جدول قرار دارد و می‌خواهد در دومین ف...

ماجراهای قلعه نویی مقابل پرسپولیس/ از منم منم جنجالی تا عجیب‌ترین باخت قلعه‌نویی/ کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می‌کند؟

[ad_1]

خبرورزشی –

حساس ترین بازی هفته بیست و پنجم لیگ برتر ساعاتی دیگر بین پرسپولیس و گل گهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. سرخ پوشان با اختلاف دو امتیاز صدرنشین لیگ هستند و گل گهر هم در رده ششم جدول قرار دارد و می‌خواهد در دومین فصل حضورش در لیگ برتر سهمیه آسیا بگیرد. به غیر از حساسیت های جدولی همیشه تقابل های پرسپولیس و امیر قلعه نویی جذابیت های زیادی را به همراه داشته است. در این گزارش می‌خواهیم تقابل های لیگ برتری امیرقلعه نویی با پرسپولیس را بررسی کنیم.

تقابل ۳۴

امیر قلعه نویی در حالی با گل گهر برای دیدار برابر پرسپولیس آماده می‌شود که تا قبل از این بازی، این سرمربی سرشناس ۳۳ بار روبروی پرسپولیس قرار گرفته است، این تقابل‌ها با تیم‌های مختلف از جمله استقلال اهواز، برق تهران، استقلال تهران، مس کرمان، سپاهان، تراکتورسازی، ذوب آهن و گل گهر صورت گرفته است.

کفه ترازو به سود امیر سنگینی می‌کند

در آمار ثبت شده دیدارهای پرسپولیس با تیم‌های امیر قلعه نویی نتایج جالبی رقم خورده است که حکایت از پیروزی‌های بیشتر این سرمربی کهنه کار در تقابل با قرمزهای پایتخت دارد. در این دیدارها ۷ پیروزی برای پرسپولیس به دست آمده و امیر قلعه نویی ۹ پیروزی را کسب کرده است. همچنین ۱۷ تقابل بین قلعه نویی و پرسپولیس با نتیجه تساوی به پایان رسید.

قلعه نویی ناکام مطلق در جام حذفی

قلعه نویی در دیدارهایی که در چارچوب جام حذفی برابر پرسپولیس داشته آمار صددرصد شکست را در کارنامه اش داشته است. دیدار در سال ۱۳۸۹ که پرسپولیس علی دایی در ضربات پنالتی برابر سپاهان به پیروزی رسید، دیدار برابر برق تهران در سال ۱۳۸۰ که پیروزی ۳ بر ۲ برای شاگردان علی پروین رقم خورد و بازی نیمه نهایی جام حذفی در سال ۱۳۹۸ در حضور برانکو که در ۱۲۰ دقیقه به سود پرسپولیس به پایان رسید دیدارهایی بود که قلعه نویی در برابر قرمزهای پایتخت شکست خورد.

عجیب ترین باخت امیر

قرار بود دیدار برگشت پرسپولیس و سپاهان در لیگ نوزدهم چهارم اسفند ۱۳۹۸ برگزار شود. درحالیکه تیم داوری و بازیکنان پرسپولیس به داخل زمین آمده بودند بازیکنان سپاهان در اقدامی عجیب حاضر به انجام بازی مقابل پرسپولیس نشدند و چند روز بعد هم با حکم کمیته انضباطی این بازی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا عجیب ترین باخت امیر در طول تاریخ مربیگری اش مقابل پرسپولیس رقم بخورد.

ردپای قلعه نویی در تساوی های سریالی دربی

قلعه نویی که در اولین تقابلش به عنوان سرمربی با پرسپولیس در دربی موفق شده بود در لیگ سوم با نتیجه ۲ بر یک برابر پرسپولیس به پیروزی برسد، نقش پررنگی در تساوی‌های سریالی دو تیم پرطرفدار پایتخت داشته است. قلعه‌نویی در ۶ تساوی یک بر یک استقلال و پرسپولیس که از سال‌ ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ رقم خورد، در دو بازی روی نیمکت استقلال حضور داشت. او همچنین در ۴ تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس در لیگ دوازدهم و سیزدهم هم روی نیمکت استقلال تهران حضور داشت تا در ۶۰ درصد از این ۱۰ تساوی بدست آمده‌ دو تیم یکی از مربیان حاضر در میدان باشد.

قلعه نویی: منم منم!

چهار هفته به پایان لیگ هجدهم باقی مانده بود که دو تیم پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی باید به مصاف هم می‌رفتند. پرسپولیس که به دنبال هت‌تریک قهرمانی بود با ۵۵ امتیاز صدرنشین جدول رده بندی بود و سپاهانی‌ها هم با ۵۰ امتیاز در تعقیب آن‌ها بودند. سپاهان اگر می‌توانست از سد پرسپولیس بگذرد به صدرجدول رده بندی نزدیک‌تر می‌شد اما تلاش دو تیم گلی به همراه نداشت و در نهایت بازی به تساوی بدون گل انجامید. یکی از حواشی عجیب آن بازی شعار هواداران پرسپولیس علیه امیر قلعه‌نویی بود. هواداران پرسپولیس که هیچوقت رابطه خوبی با قلعه نویی نداشتند او را رئیس مافیا خواندند که با ناراحتی سرمربی سپاهان همراه شد. قلعه نویی واکنش جالبی هم به این موضوع نشان داد و مقابل هواداران پرسپولیس و دوربین‌های تلویزیونی گفت: منم منم!

۱۱ سال بدون باخت برای قلعه نویی

بعد از شکست قلعه نویی با استقلال اهواز مقابل پرسپولیس در سال ۸۲  امیر بیش از ۱۱ سال برابر پرسپولیس شکست نخورد و این طلسم سرانجام دوم آذر ۹۳ و در شهرآورد رفت لیگ چهاردهم شکسته شد. همان روزی که پرسپولیس با گل‌های محمد نوری و امید عالیشاه برابر تک‌ گل سجاد شهباززاده استقلال را مغلوب کرد. قلعه‌نویی البته شهرآورد برگشت را هم با تک‌ گل علی علیپور به پرسپولیس باخت تا آمار آخرین فصل حضورش در استقلال چندان جالب نباشد. این دو باخت تنها باخت‌های قلعه‌نویی در دیدارهای رودررویش با استقلال برابر پرسپولیس است.

امیر دو بار پرسپولیس را ۴ تایی کرده یک بار ۵ تایی شده است

تیم‌های قلعه‌نویی تا به حال دو برد پرگل ۴ بر یک مقابل پرسپولیس داشته‌اند که اولی در تهران و با سپاهان در لیگ دهم رقم خورده و دومی در تبریز و با تراکتور در لیگ یازدهم به دست آمده است. سنگین‌ترین شکست تیم‌های قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس هم به همین بازی رفت با گل گهر برمی‌گردد که شاگردان قلعه نویی با ۵ گل شکست سنگینی مقابل پرسپولیس یحیی متحمل شدند.

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط