۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

لایحه‌ ای درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که می‌ خواهد آن‌ ها را مقابل نظام قرار دهد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از نبض بازار، نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس می گوید :مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه درباره حقوق بازنشستگان و کارگران به گونه‌ای است که گویی می‌خواهند اقشار آسیب‌پذیر جامعه و من جمله کارگران و...

حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از نبض بازار، نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس می گوید :مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه درباره حقوق بازنشستگان و کارگران به گونه‌ای است که گویی می‌خواهند اقشار آسیب‌پذیر جامعه و من جمله کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را مقابل دولت و نظام قرار دهند.

بابایی کارنامی خواسته‌های دو قشر بزرگ بازنشستگان و کارگران از مجلس و دولت و سایر ارکان نظام را برحق عنوان کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس، تلاش برای رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را یکی از اولویت‌های مهم مجلس و فراکسیون کارگری عنوان کرد.

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس درمراسم تجلیل از ورزشکاران و منتخبین المپیاد ورزشی بازنشستگان استان مازندران، خواسته‌های دو قشر بزرگ بازنشستگان و کارگران از مجلس و دولت و سایر ارکان نظام را برحق عنوان کرده و گفت: با همکاری دولت و تامین اجتماعی تلاش می‌کنیم علاوه بر تامین رفاهیات و سلامت جسمی و روانی بازنشستگان شریف تامین اجتماعی، به رفع دغدغه‌های معیشتی این جامعه شریف هم همت گماریم.

در این مراسم که اعضای هیات مدیره و بازرسین کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران حضور داشتند، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در سخنانی گفت: انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی با تکریم جامعه شریف بازنشستگان در جهت حل مشکلات این عزیزان تلاش نماید.

نصراله دریابیگی (نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان و دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران) با انتقاد از برنامه هفتم توسعه اجتماعی-اقتصادی-فرهنگی؛ گفت: در بحث‌های مرتبط با جامعه کارگری و بازنشستگان؛ مفاد برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای است که گویی می‌خواهند اقشار آسیب‌پذیر جامعه و من جمله کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را مقابل دولت و نظام قرار دهند.

این فعال کارگری گفت: ملاک و معیار جامعه کارگری و بازنشستگان؛ قانون کارمصوب ۱۳۶۹ می‌باشد و خط قرمز ده‌ها میلیون کارگر و بازنشسته همین قانون است؛ کارگران و بازنشستگان جان خویش را برای نظام و رهبری گذاشته‌اند و صحیح نیست که عده‌ای با نیات نامعلوم در لایحه برنامه توسعه اسنثمار کارگر را به عنوان قانون ترویچ دهند.

دریابیگی گفت: ما تشکل‌های کارگری و بازنشستگان در برابر هرگونه هجمه‌ای به قانون کار سکوت نخواهیم کرد و به منتقدان و مجریان لایحه برنامه توسعه در بحث‌های مرتبط با امور کارگری و تنظیم روابط کار هشدار می‌دهیم که مراقب باشند صدای اعتراض این جماعت بلند نشود.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی نیز درباره اجرای طرح کرامت رضوی و علوی و برگزاری المپیاد ورزشی سخن گفت و ازخدمات حضوری و غیرحضوری تامین اجتماعی در استان گزارشی ارائه کرد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط