۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، قیمت سکه و قیمت طلا امروزسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی ط...

قیمت طلا ۱۰ اذر ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، قیمت سکه و قیمت طلا امروزسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

هفته گذشته بازار سکه همزمان با رشد دلار شاهد زور آزمایی معامله گران افزایشی بود. قیمت سکه در روز شنبه هفتم خرداد ماه با افزایش قیمت دلار به سمت سقف مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز برداشت، اما در نهایت به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز مشابه هفته قبل خود یعنی ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.
اما در بازارهای جهانی نیز طلا هفته پرنوسانی را گذراند.  قیمت طلا در آغاز هفته گذشته تحت فشار قرار داشت، اما توانست در پایان، سومین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند. توصیه می‌شود افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در طلا هستند نسبت‌به محرک‌های آینده قیمت طلا مانند اولین اطلاعات تولید ناخالص داخلی اروپا، اجلاس بانک مرکزی اروپا، اطلاعات تورم در آمریکا و بسیاری موارد دیگر هوشیار باشند. این‌ها از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا در آینده نزدیک هستند.
از سوی دیگر نگرانی در مورد تورم در منطقه یورو که به‌خاطر افزایش شدید قیمت انرژی به بالاترین رقم رسیده‌است، اهمیت اجلاس بانک مرکزی اروپا را دوچندان می‌کند. هر گونه تغییر موضع سیاست‌گذاران می‌تواند شاخص دلار را کاهش دهد و قیمت طلا را بالا ببرد. ژاپن و اروپا اولین گزارش تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را به‌زودی منتشر می‌کنند که دورنمای اقتصاد دنیا را تا حدی مشخص خواهد کرد. هرگونه اطلاعات ناامیدکننده تقاضا برای طلا را بالا می‌برد.
در این میان باید توجه کرد که شاخص دلار در این هفته کاهش‌یافته است. ضعف بیشتر دلار قیمت طلا را بالا می‌برد، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند. قیمت نقره با ۱.۸۶ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۳۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۶ درصد افزایش ۱۰۲۴ دلار و ۴۲ سنت معامله می‌شود.

آخرین قیمت طلا و سکه

این در حالی است که امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۵۶ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۴۴۲ هزار تومان معامله می‌شود.
هم چنینف امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۴ روز پیش تا ۱,۴۳۱,۸۰۰ (یک میلیون و چهارصد و سی و یک هزار و هشتصد ) تومان رسیده بود، امروز – سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ مصادف با ۰۶ ژوئن ۲۰۲۲ – با رشد ۰.۲۲ درصدی به ۱,۴۳۵,۱۰۰ (یک میلیون و چهارصد و سی و پنج هزار و یکصد ) تومان رسید.

 

قیمت طلا

بروزرسانی: سه شنبه ۱۷ خرداد – ۰۶:۰۵

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۱۴,۲۹۳,۰۰۰
طلای ۲۴ عیار ۱۹,۰۵۷,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۱۴,۱۰۲,۰۰۰
طلای دست دوم ۱۴,۱۰۲,۳۳۰
آبشده کمتر از کیلو ۶۱,۹۶۰,۰۰۰
مثقال طلا ۶۱,۹۱۰,۰۰۰
انس طلا ۱,۸۵۲.۴۲
 

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۱۴۹,۹۱۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی تک فروشی ۱۴۷,۲۱۰,۰۰۰
نیم سکه تک فروشی ۸۵,۶۵۰,۰۰۰
ربع سکه تک فروشی ۵۶,۰۳۰,۰۰۰
سکه گرمی تک فروشی ۳۰,۱۰۰,۰۰۰
تمام سکه (قبل ۸۶) ۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه (قبل ۸۶) ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه (قبل ۸۶) ۳۵,۵۰۰,۰۰۰

وضعیت حباب در بازار سکه

برای درک بهتر وضعیت حباب در بازار سکه باید ابتدا به وضعیت بازار جهانی طلا توجه کنیم .قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۵۵ دلار و ۷۴ سنت رسید. با توجه به افزایش جهانی قیمت طلا حالا دیگر افزایش این قیمت فلز گران بها در بازار ایران نیز غیرطبیعی نیست.
قیمت هر مثقال طلا امروز با افزایش ۸ هزار تومانی، به ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۴۴ تومان قیمت خورده است.
در بازار فلزات گرانبها، هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۷ هزار تومان رسیده است.

 

حباب سکه

حباب سکه امامی ۱۳,۴۹۰,۰۰۰
حباب سکه بهار آزادی ۱۰,۷۹۰,۰۰۰
حباب نیم سکه ۱۷,۳۹۰,۰۰۰
حباب ربع سکه ۲۱,۸۲۰,۰۰۰
حباب سکه گرمی ۱۳,۲۱۰,۰۰۰

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار