۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹

قیمت خانه‌های کلنگی در یک سال ۹۹ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بر اساس نتایج گردآوری شده از مرکز آمار متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی که از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی معامله شده با میانگین مساحت ۳۷۴ متر مربع، حدود ۹ میلیون و ۳۱۰ ...

قیمت خانه‌های کلنگی در یک سال ۹۹ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بر اساس نتایج گردآوری شده از مرکز آمار متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی که از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی معامله شده با میانگین مساحت ۳۷۴ متر مربع، حدود ۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به فصل قبل ۶.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸.۹ درصد افزایش یافته است.
همچنین حداکثر قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی ۱۶۷ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۰۰ هزار تومان و حداق قیمت ۱۰۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.
در این بین متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی که از بنگاه‌های معاملات ملکی معامله شده در شهر تهران با میانگین مساحت ۱۲۰ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۲ ساله، ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان ارزیابی شده است که این رقم نسبت به فصل قبل ۱۴.۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱.۶ درصد رشد داشته است.
لازم به ذکر است حداکثر قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در کشور ۱۶۸ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۰۰ تومان و حداقل قیمت ۱۰۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.
در بحث قیمت اجاره مسکن در شهر تهران در زمستان ۹۹ متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر کشور با میانگین مساحت ۱۰۴ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۳ ساله ۲۲ هزار و ۹۲۰ تومان بوده است که نسبت به فصل قبل ۹.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۴۲.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
مشخصات تمام معاملات خرید و فروش و اجاره از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی کشور در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت می‌شود و با بررسی آمار‌ها می‌توان افزایش یا کاهش حجم معاملات و دیگر پارامتر‌های مهم را مورد بررسی قرار داد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد کاهش یا افزایش تعداد معاملات مسکن و مستغلات در مناطق مختلف شهر تهران یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در متوسط قیمت در کل شهر است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار