۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

قهرمانی استقلال با نفس ساپینتو در اوضاع خراب نقل و انتقالاتی استقلال / ۴ قول مهم ساپینتو به استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، قهرمانی استقلال با نفس ساپینتو در اوضاع خراب نقل و انتقالاتی استقلال / ۴ قول مهم ساپینتو به استقلال. مربی سابق استقلال گفت: تغییر تاکتیک استقلال از ۲-۵-۳ به ۳-۳-۴ زمان می...

گزینه نام آشنا در لیست استقلال ؛ پلن B روی میز مصطفی آجورلو / آغاز مذاکره با جانشین فرهاد مجیدی / جانشین نکونام در استقلال کیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، قهرمانی استقلال با نفس ساپینتو در اوضاع خراب نقل و انتقالاتی استقلال / ۴ قول مهم ساپینتو به استقلال. مربی سابق استقلال گفت: تغییر تاکتیک استقلال از ۲-۵-۳ به ۳-۳-۴ زمان می‌برد و بستگی به بازی‌های دوستانه در فصل تمرینات پیش فصل دارد که تا چه اندازه تیم با قدرت وارد لیگ شود.

ایمان عالمی، بازیکن و مربی اسبق استقلال ، درباره حضور سرمربی پرتغالی در راس کادر فنی این تیم و مسائلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره حضور سرمربی پرتغالی در راس کادر فنی استقلال چه صحبتی دارید؟

ما در گذشته هم مربیان پرتغالی در فوتبال‎مان داشته ایم که عملکرد آنها هم نسبتا متوسط بوده است. ولی با بررسی سوابق ریکاردو ساپینتو در دنیای مربیگری می‌توان دریافت که عملکردش نسبتاً خوب بوده و فارغ از نتایج یکی دو فصل اخیر در کل کارنامه قابل اعتنایی دارد.

فکر می‌کنید می‌تواند دوباره استقلال را به جایگاه قبلی اش برگرداند؟

شخصاً آرزو می‌کنم با حضور ساپینتو اتفاقات خوبی در فصل آینده برای استقلال رقم بخورد و دوباره بتواند قهرمانی اش را تداوم بدهد. البته این مستلزم آن است که کادر فنی مجرب، شرایط مالی خوب و امکانات لازم در اختیار ساپینتو قرار بگیرد. اینکه مدیریت باشگاه چطور به ساپینتو سرویس بدهد هم خیلی مهم است. ضمن اینکه ساپینتو باید بداند به چه تیمی آمده است.

قهرمانی استقلال با نفس ساپینتو در اوضاع خراب نقل و انتقالاتی استقلال / 4 قول مهم ساپینتو به استقلال

قهرمانی استقلال با نفس ساپینتو در اوضاع خراب نقل و انتقالاتی استقلال / ۴ قول مهم ساپینتو به استقلال

چطور؟

استقلال به عنوان یکی از بزرگترین تیم‌های ایران و قاره آسیا جزو پرتماشاگرترین تیم‌های حال حاضر ایران است و همه رفتارها و بازیهایش زیر ذره بین هواداران قرار دارد. به همین خاطر قطعاً باید بداند در چه تیمی‌کار می‌کند چون به او کمک می‌کند که بهتر و دقیق تر فکر و عمل کند.

اینکه ساپینتو در جلسه معارفه قول ۴ قهرمانی داد را چطور تحلیل می‌کنید؟

این قطعاً به اعتماد به نفس ستودنی سرمربی استقلال برمی‌گردد. حتماً این اعتماد را به خودش داشته که این بحث را عنوان کرده. در دنیای حرفه‌ای گاهی مربیان از این قبیل کارها می‌کنند اما نه به این شکل که مستقیماً قول قهرمانی بدهند. ما امیدواریم استقلال ۴ قهرمانی بیاورد اما از نظر حرفه ای این کار چندان درست نبود. او اول باید می‌دید پتانسیل تیمش در چه شرایطی است، بعد تیم را تمرین می‌داد و در نهایت با توجه به داشته‌هایش این قول را می‌داد. ولی به طور کلی شاید او می‌خواسته این روحیه را در تیمش ایجاد کند یا بگوید من آمده ام تا دوباره استقلال را قهرمان کنم.

در رابطه با نقل و انتقالات استقلال، عملکرد کلی این باشگاه را چطور می‌بینید؟

با وجود جدایی برخی بازیکنان اوضاع استقلال خوب نیست و کار برای استقلال سخت شد. البته من معتقدم تیم قهرمان نباید خیلی به ترکیبش دست بزند و فقط باید آن را ترمیم کند. ضمن اینکه نفرات جدید یا جایگزین باید با توجه به الگوهای تاکتیکی ساپینتو انتخاب شوند.

با توجه به سبک فوتبال تهاجمی‌ساپینتو و اجرای تاکتیک ۳-۳-۴ فکر میکنید استقلال بتواند به سرعت این سوییچ از بازی سه دفاعه به چهار دفاعه را انجام بدهد؟

تیم استقلال دو سال است که با سیستم فلت ۲-۵-۳ فوتبال بازی می‌کند. به همین خاطر ابزارهایی که در اختیار داشته هم بیشترشان در این سیستم کارایی داشتند. البته بازیکنان فوتبال حرفه ای هستند و میتوانند با چند هفته تمرین و چند بازی تدارکاتی از حالت ۲-۵-۳ به ۳-۳-۴ تغییر روش بدهند. البته این موضوع زمان می‌برد ولی با توجه به مدت زمان ۵۰روزه تا شروع مسابقات لیگ فکر می‌کنم این امکان وجود دارد که استقلال با برگزاری چند بازی دوستانه و تمرینات لازم به سرعت تغییر روش بدهد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط