۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

قرارداد هنگفت ستاره استقلال | این ستاره ایرانی به یورو قرارداد بست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قرارداد هنگفت ستاره استقلال | این ستاره ایرانی به یورو قرارداد بست. صحبت‌های اخیر مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه زنده تلویزیونی بار دیگر مشخص کرد مهاجم ۲۴ ساله بوشهری تیم استقلال، پس از انتقال ب...

از باشگاه استقلال چخبر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قرارداد هنگفت ستاره استقلال | این ستاره ایرانی به یورو قرارداد بست. صحبت‌های اخیر مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه زنده تلویزیونی بار دیگر مشخص کرد مهاجم ۲۴ ساله بوشهری تیم استقلال، پس از انتقال به تیم شباب الاهلی در بازگشت به استقلال (به صورت قرضی) با توافق یک میلیون و صد هزار یورویی از دبی به تهران منتقل شده است.

طبق اعلام باشگاه از کل این مبلغ ۲۵۰ هزار یورو به عنوان حق انتقال قرضی به باشگاه شباب الاهلی امارات پرداخت می‌شود. معضلی که ظاهراً هنوز باشگاه استقلال بابت پرداخت این رقم دچار مشکل شده است.

قرارداد هنگفت مهاجم بوشهری

اما نگاهی دوباره به اسناد منتشر شده از سوی سازمان خصوصی سازی در شهریورماه امسال (زمانی که قرار بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس درباره قراردادها و سایر دارایی‌هایشان شفاف‌سازی کنند) مشخص می کند در نامه شماره ۰۱/۱۲۰۱ به تاریخ دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ و در بند دوم آن نوشته شده که از مبلغ یک میلیون و صد هزار یورو، ۲۵۰ هزار یورو به عنوان رضایت نامه باشگاه شباب الاهلی پرداخت شده و مابقی به عنوان قرارداد پایه و آپشن قرارداد مهدی قایدی تعیین شده است. این بخش از متن مورد تأیید باشگاه مشخص می‌کند قرارداد مهدی قایدی با باشگاه استقلال به واحد یورو منعقد شده است. اما نکته مهمتر اینکه با کسر ۲۵۰ هزار یورو از مبلغ کل انتقال قرضی، رقم قرارداد این بازیکن ۸۵۰ هزار یورو است.

قایدی قرارداد ارزی بسته است

حجت کریمی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، در پاسخ به این پرسش که آیا بند دوم نامه منتشر شده با سربرگ استقلال درست است یا نه، اظهار داشت: «بله! درست است. این بازیکن در آن زمان با همین شرایط به استقلال برگشته است».

وی در این باره که آیا قرارداد قایدی به ریال منعقد شده یا یورو توضیح داد: «قرارداد این بازیکن با واحد ریال منعقد نشده و همانطور که در اسناد منتشر شده آمده شرایط پرداخت به همان صورتی است که در اسناد آمده».

قایدی دو تابعیتی است؟

البته با توجه به اینکه فصل قبل حضور ۷ بازیکن در تراکتور با قرارداد ارزی رقم خورده بود سازمان لیگ در ابتدای فصل جاری اعلام کرد تنها ایرانی‌هایی می توانند قرارداد دلاری ببندند که دو تابعیتی باشند و بعید نیست ایرانی‌هایی که با این شرایط در استقلال قرارداد بسته اند تابعیت یکی از کشورهای همسایه یا دورتر را داشته اند. در غیراینصورت قطعا تخلفی در این باره صورت گرفته است. کما اینکه بازیکنانی در دیگر تیم‌های لیگ برتری با چنین شرایطی قرارداد بسته اند.

این چه قراردادهایی است که بستند!

این عضو هیئت مدیره همچنین در انتقاد به نوع بسته شدن قراردادها در تابستان امسال توضیح داد: «جای تعجب است که چرا مسئولان وقت، چنین قراردادهایی را با بازیکنان منعقد کردند. به طور مثال در قرارداد محبی بندی وجود دارد که اگر یک روز از پرداخت پولش بگذرد قرارداد اتوماتیک کنسل شده و باشگاه باید جریمه ۶۰۰ هزار دلاری بپردازد! چطور ممکن است قراردادی با این شرایط که به ضرر استقلال است بسته شود؟».

قیمت سرسام آور مهاجم بوشهری

فارغ از این مسائل و با احتساب قیمت امروز هر یورو که ۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان در صرافی‌ها خرید و فروش می شود رقم قرارداد ۸۵۰ هزار یورویی مهدی قایدی بیش از ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای باشگاه استقلال آب می خورد. این در حالی است که در شهریور ماه سال جاری قیمت یورو ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان بوده است. ۳۶ میلیارد به اندازه پول قرار داد شش بازیکن ۶ میلیاردی یا سه بازیکن ۱۲ میلیاردی است!

نکته جالب توجه این است که ستاره بوشهری استقلال در بازگشت به این تیم هیچ شباهتی به لقبش نداشته و از هفته دوم که برای آبی پوشان به میدان رفته فقط یک گل زده، یک پنالتی گرفته و تنها یک پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط