۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶

قاچاقچی دارو‌های کرونایی در تله پلیس تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  المیرا نقی زاده ضمن تشریح جزئیات بخشی از اقدامات دادستانی تهران به‌منظور برخورد با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه و سلامت مردم، از شناسایی باندی که در زمینه تهیه و توزیع واکسن تقلبی کرونا فعالیت...

قاچاقچی دارو‌های کرونایی در تله پلیس تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  المیرا نقی زاده ضمن تشریح جزئیات بخشی از اقدامات دادستانی تهران به‌منظور برخورد با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه و سلامت مردم، از شناسایی باندی که در زمینه تهیه و توزیع واکسن تقلبی کرونا فعالیت می‌کرد، خبر داد و گفت: دستورات قضایی لازم پیرامون این پرونده و شناسایی همدستان صادر شده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۶ تهران خاطرنشان کرد: از هفته‌های گذشته بعد از آن که مشکلاتی در زمینه تامین دارو‌های مرتبط با بیماری کرونا و واکسن مطرح شد، دستورات قضایی لازم خطاب به مراجع انتظامی صادر شد.
معاون دادستان تهران خاطرنشان کرد: دستورات قضایی صادر شده در دو محور کلی شناسایی واکسن‌های تقلبی و برخورد با سوداگران و قاچاقچیان دارو‌های مربوط به کرونا بود.
وی اظهار کرد: در همین راستا؛ جلسات متعددی نیز با مراجع انتظامی برگزار شد و توضیحات لازم در این زمینه ارائه شد.
نقی زاده از صدور دستورات قضایی از ناحیه دادستانی تهران به منظور مبارزه با قاچاق دارو خبر داد و بیان کرد: در این زمینه فردی که مقادیر زیادی از دارو‌های مخصوص بیماری کرونا را به‌صورت قاچاق و خارج از شبکه بهداشت و درمان در اختیار داشت، دستگیر شد و تحقیقات در خصوص این پرونده نیز در حال انجام است.
نقی زاده با تاکید بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بیماری مردم بیان کرد: این اقدامات در راستای تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم تهران برای شناسایی دلالان دارو و سواستفاده کنندگان از وضعیت فعلی صورت گرفته و با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.
معاون دادستان تهران با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در همکاری با دستگاه قضایی برای برخورد با سواستفاده کنندگان از شرایط فعلی اظهار کرد: دادسرای ناحیه ۲۶ تهران از باب حقوق عامه و با برنامه ریزی هدفمند از هفته‌های قبل در زمینه برخورد با سوء استفاده کنندگان از وضعیت فعلی بیماری کرونا ورود پیدا کرده و با جدیت این مسیر را ادامه می‌دهد.
سرپرست دادسرای ناحیه ۲۶ تهران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهروندان اظهار کرد: به تمامی مردم عزیز تاکید و توصیه می‌کنم که واکسن کرونا، صرفا باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت تزریق شود و به هیچ وجه نباید از بازار آزاد تهیه گردد و می‌توان با قاطعیت گفت واکسن‌هایی که در حال حاضر در بازار آزاد موجود است مورد تایید وزارت بهداشت نمی‌باشد.
وی تاکید کرد: به جز مراکز مورد تایید وزارت بهداشت هیچ شخصی حق صدور گواهی و کارت واکسیناسیون را ندارد و در صورت مشاهده با قاطعیت با عوامل خاطی برخورد خواهد شد.
پیش از این نیز پلیس امنیت تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند دیگر که در زمینه تهیه و توزیع واکسن‌های تقلبی فعالیت می‌کردند، خبر داده بود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار