۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

قانون مالیات بر ارزش افزوده از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

به گزارش اندیشه معاصر؛  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز پس از تصویب  و اصلاح  گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون از قوانین مادر و اساسی است که می‌تواند در اصلاحات اقتصادی کشو...

قانون مالیات بر ارزش افزوده از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

به گزارش اندیشه معاصر؛  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز پس از تصویب  و اصلاح  گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون از قوانین مادر و اساسی است که می‌تواند در اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد. همچنین قانون مذکور به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده ممیز محوری را حذف کرد، سامانه محوری را مبنا قرار داد و این قانون بسیار شفاف و عادلانه در رسیدگی به حل اختلافات ورود می‌کند. افزون بر این‌ها به تولیدکنندگان توجه خاصی داشته‌اند و بحث استرداد مالیات تعیین تکلیف شده است.

قالیباف ضمن تشکر از نمایندگان، مسئولان اقتصادی و دولت برای همراهی جهت تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای این قانون، جبران کسری بودجه از محل درآمد‌های مالیاتی و گمرکی صورت گیرد که یکی از گام‌های جدی در این بخش است. امیدوارم با تصویب چنین قوانینی گامی به سمت اصلاح جدی و اولویت دار مسائل اقتصادی برداریم.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار