۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

قادری: با تجهیز سالن کشتی جویبار، میزبان مسابقات بین المللی خواهیم شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قادری: با تجهیز سالن کشتی جویبار، میزبان مسابقات بین المللی خواهیم شد. صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، قادری در خصوص روند ساخت این سالن گفت: حدود شش، هفت سال پیش طبق دستور رئ...

قادری: با تجهیز سالن کشتی جویبار، میزبان مسابقات بین المللی خواهیم شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،قادری: با تجهیز سالن کشتی جویبار، میزبان مسابقات بین المللی خواهیم شد. صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، قادری در خصوص روند ساخت این سالن گفت: حدود شش، هفت سال پیش طبق دستور رئیس جمهور وقت، بنا شد به پاس زحمات و تلاش کشتی گیران جویباری در آوردگاه های جهانی و المپیک یک سالن کشتی در این شهر ساخته شود.

قادری: با تکمیل و تجهیز سالن کشتی جویبار، میزبان مسابقات آسیایی و بین‌المللی خواهیم شد/ از اقدامات صندوق در راستای حمایت از پیشکسوتان تقدیر می‌کنم

وی درباره اهمیت ساخت چنین سالنی در جویبار اظهار کرد: قطعا با تکمیل و تجهیز این سالن می توانیم میزبان مسابقات ملی و بین المللی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا باشیم که تاثیر بسیاری در پیشرفت کشتی این خطه دارد.

رئیس هیئت کشتی جویبار ادامه داد: در جویبار علاقمندان  و مخاطبان کشتی بسیار است. سالن کشتی کنونی جویبار با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰  نفر برای این خیل از تماشاگر و علاقمند محدود است و در بسیاری از مواقع دوستداران کشتی در زمان مسابقات پشت درهای بسته سالن می مانند. بی شک حضور نسل جوان در سالن کشتی باعث می شود بیشتر به ورود در این رشته ترغیب و تشویق شوند.

قادری با بیان اینکه جویبار پایتخت کشتی ایران است، گفت: در مسابقات جهانی اخیر، ۶ کشتی گیر از جویبار حضور داشتند که چهار تن از آن ها فینالیست شدند. حسن یزدانی، کامران قاسمپور و بزرگان دیگری از این دیار به کشتی ایران و جهان معرفی شده اند بنابراین انتظار می رود مسئولین کشوری و استانی به خصوص وزارت ورزش و فدراسیون کشتی حمایت ویژه ای در تبدیل این شهر به پایگاه قهرمانی داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون جویبارعلاوه بر خانه کشتی، ۷ سالن کشتی دارد و دور از انصاف است که اشاره نکنم تمام این سالن ها را خود جویباری ها با علاقه و همت شخصی تجهیز کرده اند و  در حال آموزش کشتی هستند. خوشبختانه فدراسیون کشتی در حال ساخت و ساز و تجهیز خانه های کشتی در سراسر کشور است که در جهان هم استثنا است امیدواریم در همین راستا نگاهی خاص به جویبار باشد.

رئیس هیئت کشتی جویبار با اشاره به اهمیت رده پایه در قهرمان پروری گفت: توجه به رده پایه در هر ورزش به ویژه کشتی بسیار حائز اهمیت است. ما در سطح شهر جویبار در بین ۶ تیمِ نونهالان لیگ داخلی داریم و مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود. به طور قطع اگر امکانات بسیار باشد، نوجوانان بهتر و بیشتر به سوی این رشته خواهند آمد و قهرمانانی شایسته برای سال های آینده ایران و جهان خواهیم داشت.

قادری تاکید کرد: ظرفیت کشتی مازندران و جویبار بسیار بالا است و من معتقدم تا کنون تنها ۵۰ درصد از توانمندی های این رشته در این استان شکوفا شده است و باید برای بالا رفتن این ظرفیت تلاش کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد حسن یزدانی چیست، بیان کرد: یزدانی یک اسطوره است ما بعنوان هیئت کشتی وظیفه داریم از او حمایت کنیم تا بتواند بر افتخاراتش اضافه کند. همچنین از فدراسیون کشتی و وزارت ورزش هم انتظار می رود که با فراهم کردن شرایط بهتر زمینه را برای تمرین های او با فراغ بال فراهم کند تا با کسب قهرمانی جهان و المپیک عدد مدال هایش را  از ۸ به ۱۰ برساند.

قادری با توجه به اهمیت استفاده جوانان از تجربه و مشاوره پیشکسوتان گفت: اهمیت حضور پیشکسوتان در تمام زمینه های زندگی مشهود است. وقتی بزرگانی چون امامعلی حبیبی و عبداله موحد در سالن ها و تمرین های جوانترها حضور پیدا می کنند شور و شوق کشتی گیران جوان و نوجوان از دیدار آن ها مشخص است و تمایل و اشتیاق دارند از نقطه نظرات، تجربیات و خاطرات این بزرگان بهره ببرند و این موضوع نسل جوان را مصمم تر می کند.

وی در پایان از اقدامات صندوق در راستای حمایت های مالی و معنوی از پیشکسوتان به ویژه برگزاری مراسم های تجلیل تشکر کرد.

سلمان قادری در هیئت کشتی جویبار کارنامه درخشانی داشته است و در دو دهه اخیر و از زمان حضور او، کشتی جویبار توانسته در مسابقات المیپک ۲ طلا و ۲ نقره،  در مسابقات جهانی ۹ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز، در بازی های آسیایی ۵ طلا، یک نقره و یک برنز و در مسابقات آسیایی ۱۴ طلا، ۳ نقره  و ۳ برنز بدست آورد. قادری همچنین به مدت ۱۹ سال نائب رئیس هیئت کشتی استان مازندران بوده است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار