۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

«فومیو کیشیدا» رسماً نخست‌وزیر ژاپن شد

وزیر خارجه پیشین ژاپن که چندی پیش رهبری جدید حزب حاکم لیبرال دموکرات کشورش را برعهده گرفته بود، امروز رسماً به عنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن منصوب شد.

«فومیو کیشیدا» رسماً نخست‌وزیر ژاپن شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فومیو کیشیدا وزیر خارجه پیشین ژاپن امروز (یکشنبه) رسماً به عنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن منصوب شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، انتصاب کیشیدا به عنوان نخست‌وزیر ژاپن درست ساعاتی پس از استعفای جمعی تمامی وزرای کابینه این کشور آسیای شرقی صورت گرفته است.

ساعاتی پیش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» گزارش کرد که شیهیده سوگا نخست وزیر مستعفی ژاپن به همراه همه وزرای کابینه به صورت دسته جمعی از سمت خود استعفا کردند تا راه برای تشکیل دولت جدید به رهبری «فومیو کیشیدا» هموار شود.

فومیو کیشیدا که قبلا وزیر خارجه ژاپن بود هفته گذشته در انتخابات رهبری حزب حاکم این کشور پیروز شد و هم‌اکنون جانشین سوگا شده است که تنها یک سال به عنوان نخست‌وزیر ژاپن خدمت کرد و پس از آن استعفا کرد.

کیشیدا پس از پشت سر گذاشتن دو نامزد خانم به نام‌های «سانائی تاکایچی» و «سیکو نودا» در دور اول انتخابات ژاپن، در نهایت «تارو کونو» وزیر واکسیناسیون ژاپن را در دور دوم شکست داد و به عنوان رهبر حزب حاکم کشورش برگزیده شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، رهبر جدید حزب حاکم ژاپن می‌بایست برای بهبود وجهه این حزب که تا حد زیادی در نتیجه عملکرد یوشیهیده سوگا تحت تأثیر قرار گرفته، تلاش کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم ژاپن از نحوه رسیدگی سوگا به همه‌گیری کرونا و اصرار وی برای برگزاری المپیک در شهر توکیه در تابستانی که گذشت، بسیار ناراضی هستند.

خبرگزاری کیودو با گزارش استعفای سوگا نوشت، نخست‌وزیر بعدی این کشور با چالشهایی چون رسیدگی به اقتصاد آسیب‌دیده از همه‌گیری کرونا و تضمین یک ائتلاف قوی با واشنگتن در میان افزایش خطرات امنیتی منطقه‌ای را برعهده خواهد داشت.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار