۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰

فوری/ منع تردد شبانه برداشته شد | فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، درخواست تعلیق محدودیت تردد شبانه در تهران به وزیر بهداشت ارائه شد احتمالا محدودیت تردد شبانه دو هفته برداشته می شود. دکتر زالی گفت : درخواست تعلیق محدودیت تردد شبانه در تهران به وزیر بهداشت ارائه ...

فوری/ منع تردد شبانه برداشته شد | فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، درخواست تعلیق محدودیت تردد شبانه در تهران به وزیر بهداشت ارائه شد احتمالا محدودیت تردد شبانه دو هفته برداشته می شود.

دکتر زالی گفت : درخواست تعلیق محدودیت تردد شبانه در تهران به وزیر بهداشت ارائه شد.

زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران:

باتوجه به شبانه‌روزی شدن فرایند واکسیناسیون در تهران، به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم تا دو سه هفته منع تردد شبانه در تهران تعلیق شود.

تردد شبانه در کدام شهرها ممنوع است؟

تا اطلاع ثانوی، تردد شبانه در همه شهرها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد با محدودیت‌های استان به استان اعمال می‌شود. آنطور که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است: با وجود تسریع در روند واکسیناسیون اما محدویت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

منع تردد شبانه در مشهد

استان خراسان رضوی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران، به دلیل سفرهای پی در پی مردم برای زیارت حرم امام رضا (ع)، زودتر از بقیه استان‌ها قرمز شد.

به همین دلیل نیز از همان ابتدا، منع ترددهای شبانه در مشهد اعمال شد. به تازگی نیز، ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است: هیچ دستوری مبنی بر لغو تردد شبانه برای این شهر پر جمعیت زیارتی، ابلاغ نشده است.

پنجم آذرماه سال ۹۹ بود که فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی به صورت مستند از کاهش ۸۰ درصدی تردد شبانه در مشهد، در پس اجرای سخت‌گیرانه محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

خودروهای امدادی، خودروهای درمانی، ماشین‌های نیروی انتظامی و حمل بار و مسافر، بیشترین سهم تردد شبانه را دوران کرونا به خود اختصاص دادند.

محدودیت‌های شبانه کرونایی در یزد

یزد از جمله استان‌هایی است که محدودیت‌های تردد شبانه را اجرا می‌کند. از تاریخ ۲۸ آذرماه سال ۹۹ ، منع ترددهای شبانه در یزد با ابلاغ به همه صنوف اجرا شد.

بر اساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، فست فودی‌ها تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه مجاز به فعالیت بودند.

با نزدیک شدن به مراسم شب یلدا، استانداری یزد از شهروندان یزدی درخواست کرد که منع تردد شبانه، از اول دی‌ماه، تا پایان روز جمعه، پنجم ماه مذکور را جدی بگیرند. آنطور که استاندار یزد اعلام کرده بود: منع تردد شبانه به روال هفته‌های قبل در جریان است.

هفتم خرداد ماه سال جاری نیز، در پی تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت، استانداری یزد به صراحت اعلام کرد:  از تاریخ ۷خرداد به مدت یک هفته، منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد، اعمال شده و با افرادی که از این قانون تبعیت نکنند، برخورد می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد استان یزد، بیشترین سهم مشارکت در اعمال محدودیت‌های شبانه کرونایی را داشته است.

 وضعیت منع تردد شبانه در شیراز

محدویت‌های کرونایی در شهر یک میلیون و ۵۶۶ هزار نفری شیراز، پا به پای دیگر شهرهای جنوبی، سخت‌گیرانه در حال اجر است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران، شهر توریستی شیراز، بارها مرز هشدار را نیز رد کرد. مسافرت‌های پی در پی به این شهر، موجب نگرانی و گلایه استانداری و حتی کادر درمان شد. رصد آمارهای کرونایی همچنین نشان می‌دهد، از میان ۳۶ شهرستان ، ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان وضعیت نارنجی و همچنین  ۷ شهرستان وضعیت زرد دارند.

بر اساس اعلام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز، اسفند ماه سال ۹۹، تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع شد.

رئیس پلیس راهور استان،  همچنین تاکید کرد که فقط خودروهایی که مجوز تردد خود را دریافت کرده‌اند، مجاز هستند تا در ساعات ممنوع شده، رفت و آمد داشته باشند.

نوروز ۱۴۰۰ در شیراز با تشدید محدودیت‌های کرونایی گذشت. در همین زمان بود که رئیس ستاد مدیریت کرونای این شهرستان پشت تریبون آمد و اعلام کرد: ممنوعیت تردد شبانه در شیراز برای ساعات ۲۲ تا ۳  بامداد ادامه دار و افراد خاطی قطعا از ۵۰۰  هزار تومان تا یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. این جریمه‌ها برای هر شبانه روز، ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. آمارها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از شهروندان، در این باره مشارکت داشتند.

منع تردد شبانه در اهواز

بررسی آخرین گزارش‌ها از وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان  نشان می‌دهد: ۷ شهرستان  قرمز،  ۱۲  شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان  زرد، همچنان موجب نگرانی کادر درمان و همچنین شهروندان خوزستانی شده است.

استان خوزستان به دلیل همجواری با عراق، تردد کامیون‌های ترانزیتی از این مرز و رفت‌و‌آمد بازرگانان، بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شد.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت  اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد هستند.

در بهار ۱۴۰۰ نیز، وضعیت کرونا در این استان مرز هشدار را هم رد کرد. حتی با استناد به آمارهای رسمی، روزانه بیش از ۸۰۰ نفر در این استان، جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند. بر همین اساس تردد وسایل نقلیه  از ساعت  ۲۱  الی ۴  بامداد در رنگ‌بندی‌ها، ممنوع اعلام شد.

منع تردد شبانه در اصفهان

فقط در روزهای منتهی به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری بود که با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت تردد شبانه در اصفهان، مانند دیگر شهرها، لغو شد.

از پاییز سال گذشته، ورود خودروهای پلاک شخصی با غیر بومی به محدوده قرمز و خودروهای شخصی با پلاک بومی به  شهرهای قرمز و نارنجی به سایرشهرهای استان خوزستان ممنوع شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط