۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸

فوری ؛ مشت محکم اسطوره پرسپولیس به دهان منتقدان یحیی/زمان علی پروین هم همیشه در اهواز مشکل داشتیم!/واکنش مرتضی فنونی‌زاده به استوری‌های جنجالی برادرش: مهدی نظارتی روی صفحه‌اش ندارد/فنونی‌زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فوری ؛ مشت محکم اسطوره پرسپولیس به دهان منتقدان یحیی/زمان علی پروین هم همیشه در اهواز مشکل داشتیم!/واکنش مرتضی فنونی‌زاده به استوری‌های جنجالی برادرش: مهدی نظارتی روی صفحه‌اش ندارد/فنونی‌زاده: مرتض...

اخرین اخبار پرسپولیس 8 مرداد / رقم قرارداد خریدهای جدید پرسپولیس لو رفت/ رونمایی از گرانترین بازیکن سرخ‌ها/ ستاره مورد علاقه یحیی ارزانترین شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فوری ؛ مشت محکم اسطوره پرسپولیس به دهان منتقدان یحیی/زمان علی پروین هم همیشه در اهواز مشکل داشتیم!/واکنش مرتضی فنونی‌زاده به استوری‌های جنجالی برادرش: مهدی نظارتی روی صفحه‌اش ندارد/فنونی‌زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی. حساس ترین و پرحاشیه ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر با پیروزی فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر به پایان رسید. مرتضی فنونی زاده مدافع پرسپولیس در ارتباط با باخت تیم سابقش برابر فولاد خوزستان گفت: ابتدا باید این موضوع را بگویم که پرسپولیس همیشه برای بازی در اهواز مشکل داشته است. زمان ما هم که علی آقا پروین سرمربی تیم بود همین مشکلات را داشتیم. بازی را ساعت ۴ بعد از ظهر وسط تابستان برگزار می‌کردند و ۸۰ درصد تماشاگران اهوازی هم استقلالی بودند! این مسائل حاشیه ای از قدیم بوده و موضوع جدیدی نیست اما در مورد خود این مسابقه باید بگویم نیمه اول غیر از گل قشنگ بازیکن اسپانیایی فولاد خوزستان چیز دیگری نداشت.

وی ادامه داد: باور کنید هر مهاجم ایرانی دیگری به جای تورس اسپانیایی بود آن پاس احسان پهلوان را استپ می‌کرد و لو می‌داد یا اینکه شوتش به ساعت ورزشگاه برخورد می‌کرد! ضوت سرضرب بازیکن اسپانیایی فولاد خوزستان به قدری محکم و با قدرت زده شد که اگر ۵ بیرانوند توی دروازه پرسپولیس بودند باز گل می‌شد. علیرضا بیرانوند غیر از آن صحنه خروجی که داشت دیگر اشتباهی نداشت و خیلی هم در این بازی دچار دردسر نشد.

مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ افزود: نیمه دوم شاهد بازی بهتری به ویژه از سوی پرسپولیس بودیم. به نظرم موعود بنیادی فر می‌توانست یک پنالتی به سود پرسپولیس بگیرد اما داور تمرکز لازم را نداشت و حتی می‌خواهم بگویم که اخراج جواد نکونام هم به خاطر یک اوت اشتباه بود. موعود بنیادی فر خیلی بهتر می‌توانست بازی را مدیریت کند اما به هر حال شرایط و حواشی بازی رو او هم که داور خوب و شایسته ای است تأثیرگذاشته بود.

پرسپولیس

پرسپولیس

وی ضمن اشاره به ارسال توپ‌های بلند روی دروازه فولاد در ۱۵ دقیقه پایانی بازی، یادآور شد: من متوجه نشدم چرا به رغم حضور بازیکنان بلند قامت در خط دفاع فولاد باز پرسپولیس به بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند روی آورد. ارسال‌هایی که خیلی هم بلند نبود و باب میل فولادی‌ها دفع می‌شد. پرسپولیس در ۱۵ دقیقه آخر هم اگر بازی خودش را می‌کرد و روی زمین حمله می‌کرد به نتیجه می‌رسید اما شاید تحت تأثیر جو بازی، بچه‌ها هم احساساتی شدند و توپ‌ها را بلند ارسال کردند. به هر حال هر چه بود گذشت و این بازی را باید فراموش کرد.

فنونی زاده همچنین خاطرنشان کرد: الان وقت حمایت از یحیی گل محمدی، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس است. فوتبال همین است و برد و باخت دارد. شما در سطح اول فوتبال دنیا می‌بینید رئال مادرید، بایرن مونیخ و لیورپول هم می‌بازند. مگر می‌شود همه بازی‌ها را برد؟ همین که هنوز به رغم این باخت تیم پرسپولیس صدرنشین لیگ است نشان دهنده عملکرد خوب مربیان و بازیکنان تیم است. بنابراین ما پیشکسوتان باید از این پرسپولیس و سرمربی اش حمایت کنیم تا تیم انشالله به قهرمانی برسد.

وی به تعویض‌های یحیی گل محمدی اشاره کرد و افزود: البته باید حتما به تعویض‌های خوب یحیی گل محمدی اشاره کنم. نفرات تعویضی بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و اگر کم دقتی برخی بازیکنان مثل دیاباته نبود شاید بازی را با حداقل یک امتیاز ترک می‌کردیم. هر چند باید به دفاع خوب فولادی‌ها هم اشاره کرد. تیم جواد نکونام در این بازی یک انگیزه اضافی داشت و از بازیکنان تا کادر فنی و همه با انگیزه ای فراوان بازی کردند تا سه امتیاز این دیدار را به دست بیاورند. همان طور که گفتم در زمان بازی ما هم همین طور بود و تیم‌های اهوازی جلوی پرسپولیس با انگیزه خیلی زیادی بازی می‌کردند تا مقابل پرسپولیس برنده شوند. فولاد خوزستان اگر در همه بازی‌هایش با همین انگیزه بازی می‌کرد الان کنار پرسپولیس در صدر جدول بود اما به هر حال بازی تمام شد. پرسپولیس اگر بخواهد زانوی غم بغل بگیرد و به این شکست فکر کند دیدار حساس بعدی با آلومینیوم اراک را از دست خواهد داد.

فنونی زاده در پایان در خصوص خرید لئاندرو پریرا نیز گفت: معمولا ما پرسپولیسی‌ها تجربه و خاطره خوبی از خرید مهاجمان برزیلی در ذهن نداریم. این فصل یورگن لوکادیا خریداری شد که فوق العاده بود اما او هم پرسپولیس را ترک کرد و امیدوارم مهاجم برزیلی جدید در حد و اندازه‌های مهاجم هلندی باشد و کفترباز نباشد!

واکنش مرتضی فنونی‌زاده به استوری‌های جنجالی برادرش: مهدی نظارتی روی صفحه‌اش ندارد

پایگاه خبری فوتبالی- مرتضی فنونی‌زاده به ماجرای استوری‌های اخیر برادرش واکنش نشان داد و برادرش را در این زمینه بی گناه دانست.

به گزارش فوتبالی، چند وقتی است که استوری‌های مهدی فنونی زاده در اینستاگرام به شدت حاشیه ساز شده و مدتی است که در صفحه اینستاگرام این پیشکسوت فوتبال، استوری‌های عجیب و جنجالی به چشم می خورد که گاها با توهین و بی احترامی نیز همراه است و این رفتار عجیب باعث حیرت اهالی فوتبال شده است.

امروز خبرنگار ما در تمرین باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کرد و در حاشیه تمرین سرخپوشان با مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس مصاحبه‌ای انجام داد و در خصوص حواشی اخیر و استوری‌های جنجالی برادرش از وی سوال کرد.

مرتضی فنونی زاده در پاسخ به این سوال به خبرنگار ما گفت که مهدی – برادرش – هیچ نظارتی روی صفحه اینستاگرامش ندارد و در حال حاضر صفحه اینستاگرامی او توسط شخص دیگری اداره می شود و مهدی حتی روحش هم از این داستان خبر ندارد و از استوری های جنجالی بی اطلاع است.

به هرحال، هر چند مرتضی فنونی زاده برادرش را در این زمینه بی تقصیر معرفی کرد، اما به نظر می رسد بهتر است پیشکسوت استقلال نظارت بیشتری روی صفحه اجتماعی اش داشته باشد تا بیش از این درگیر حواشی و جنجال های گوناگون نشود.

فنونی‌زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی

تهران- ایرنا- پیشکسوت استقلال گفت: برادرش مرتضی (فنونی‌زاده) از بچگی استقلالی بود و من به «علی پروین» علاقه زیادی داشتم، پروین بزرگ فوتبال ایران بود و همه او را دوست داشتند.

«مهدی فنونی‌زاده» در میانه میدان استقلال چهره‌ای شاخص محسوب ‌می‌شد، بازیکنی که به خاطر قد و قامت بلندش و شوت‌های سنگینش برای خود نامی پر خاطره در فوتبال ایران بر جای گذاشته است.

فنونی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا حرف‌های جالبی بر زبان آورد، متن گفت و گو با بازیکن اسبق استقلال در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

چطور فوتبالیست شدید؟

من بچه نازی‌آباد هستم و همیشه با افتخار این موضوع را بیان کرده‌ام، آن روزها در زمین‌های خاکی محلمان‌ فوتبال بازی می‌کردیم، یک روز «اردشیر لارودی» که خدا نگهدارش باشد مرا دید و از بازی‌ام خوشش آمد، شما بهتر این مرد بزرگ را می‌شناسید، او علاوه بر این که مربی و کارشناس بزرگ فوتبالی است از بهترین و نخبه‌ترین نویسنده‌های ورزشی ایران است، مرا به تیم راه‌آهن معرفی کرد. این جوری بود که فوتبال را به صورت رسمی آغاز کردم.

بعد چطور به استقلال رفتید؟

سال ۶۳ به دارایی پیوستم، به تیم ملی دعوت شدم و چون به سن خدمت سربازی رسیدم نیرو زمینی را انتخاب کردم، ۲ سال برای این تیم توپ زدم تا این که دوباره به دارایی بازگشتم. یک روز منصورخان پورحیدری که خدا رحمتش کند به من پیشنهاد حضور در استقلال را داد.

برای بازی کردن در استقلال شرط نداشتید؟

شرط؟ نه آقا از این خبرها نبود، روزی که من رفتم با استقلال قرارداد امضا کنم یه‌ برگه کاغذ جلوم گذاشتند و بدون اینکه حرفی از پول بزنم آن را امضا کردم، شما می‌دانید وقتی من می‌خواستم با استقلال قرارداد ببندم چه بازیکنانی همراه من بودند.

چه بازیکنانی؟

احمدرضا عابدزاده، مجید نامجو مطلق، شاهین و شاهرخ بیانی، عبدالعلی چنگیز، رضا حسن‌زاده، صمد مرفاوی و جواد زرینچه.  هر کدام از این نام‌ها برای خودشان اسمی و رسمی در فوتبال داشتند و دارند و اگر تمام بازیکنان امروز استقلال را در چرخ گوشت بیندازید ۱۰ درصد یکی از این بازیکنانی که نام بردم نخواهند شد.  همیشه گفته‌ام و باز تاکید می‌کنم اگر اسم این بزرگان را پشت تریلی بنویسید جلوی پیچ جاده کمر خم می‌کند! همه ما یک کلمه از پول حرف نزدیم و فقط گفتند فردا ساعت ۱۸ تپه‌های داوودیه باشید، حالا یک بچه که بزرگ‌ترین افتخارش خراب گردن پنال‌تی چیپ‌ در شهرآورد می‌باشد علیه پیشکسوتان استقلال حرف می‌زند و از مدیرعامل بابت ملاقات با این بزرگان انتقاد می‌کند.

خیلی از «فرشید اسماعیلی» شاکی هستید؟

برای اینکه یک بازیکن که کاری برای استقلال انجام نداده است باید حد و اندازه‌اش را بشناسد، باید بداند چطور حرف بزند و چه خط قرمزهایی را رد نکند. باید بداند پیشکسوتان استقلال سرمایه‌های باشگاه هستند و خود او نیز ۱۵ سال دیگر پیشکسوت می‌شود  و اگر یک جوان این حرف‌ها را بزند ناراحت می‌شود، به او توصیه می‌کنم از این پس پایش را به اندازه گلیمش دراز کند.

زمان زیادی برای استقلال بازی نکردید اما افتخارات خوبی دارید؟

من ۲ فصل و نیم در استقلال بازی کردم و ۷ قهرمانی دارم، یک بار با استقلال قهرمان آسیا شده‌ام و یک نایب قهرمانی آسیا دارم، شاید باور نکنید اما در طول ۱۰۳ بازی رسمی که با پیراهن استقلال انجام داده‌ام فقط یک شکست در کارنامه‌ام به چشم می‌خورد که عجیب غریب است.

شما بازیکن استقلال بودید و برادرتان «مرتضی» بازیکن پرسپولیس، قدیمی‌ترها می‌گویند شما پرسپولیسی بودید و مرتضی استقلالی؟

مرتضی از بچگی استقلالی بود اما بعدها که به پرسپولیس رفت عاشقانه این تیم را دوست داشت و برای موفقیت قرمزپوشان همه کار کرد.

خود شما پرسپولیس بودید؟

من پرسپولیسی نبودم اما به «علی پروین» علاقه زیادی داشتم، پروین بزرگ فوتبال ایران بود و همه او را دوست داشتند.

چرا به تیم پروین نرفتید؟

یک سال بعد از اینکه به استقلال پیوستم علی آقا یک نفر را فرستاد و مرا به خانه‌اش برد، ماه مبارک رمضان بود، ساعت ۴ صبح به من گفت رضایت‌نامه‌ات را بگیر و فصل آینده پرسپولیسی شو.

چرا این اتفاق نیفتاد؟

برای اینکه نتوانستم با خودم کنار بیایم و به احساسات هواداران استقلال که مرا دوست داشتند پشت کنم و به تیم رقیب بروم.

شما و آقا مرتضی در خانه کرکری نمی‌خواندید؟

نه، مگر مرتضی می‌توانست برای من کُری بخواند، او جلوی من در شهرآوردها بردی نداشت که بخواهد عرض اندام کند، (با خنده) من در خانه مثل شاهزاده‌ها راه می‌رفتم و مرتضی مرا باد می‌زد!

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار