۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

فوری؛ استقلالی ها رکوردشکنی می کنند+جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فوری؛ استقلالی ها رکوردشکنی می کنند+جزئیات. یک روز پس از قهرمانی استقلال در مسابقه سوپرجام و برتری یک بر صفر مقابل نساجی مازندران، اعلام شد با سفر سرمربی استقلال به پرتغال، ساپینتو مقدمات برپایی ار...

گزینه نام آشنا در لیست استقلال ؛ پلن B روی میز مصطفی آجورلو / آغاز مذاکره با جانشین فرهاد مجیدی / جانشین نکونام در استقلال کیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فوری؛ استقلالی ها رکوردشکنی می کنند+جزئیات. یک روز پس از قهرمانی استقلال در مسابقه سوپرجام و برتری یک بر صفر مقابل نساجی مازندران، اعلام شد با سفر سرمربی استقلال به پرتغال، ساپینتو مقدمات برپایی اردوی یازده روزه این تیم از تاریخ بیست و دوم تا سوم آذر ماه آینده را فراهم می‌کند.

بلیت ۱۲ میلیاردی استقلال برای سفر به لیسبون!/ آبی‌ها در آستانه رکوردشکنی تاریخ اردوهای خارجی

برخی رسانه‌ها نیز خبر دادند که قرار است استقلال در مدت زمان ۱۰ – ۱۱ روزه اقامت در لیسبون، دو بازی دوستانه نیز انجام بدهد. این در حالی است که قیمت دلار در بازار ارز، روز به روز افزایش پیدا می‌کند و از طرفی باشگاه استقلال هنوز نتوانسته بدهی اش به استراماچونی و بازیکنان خودش را تأمین کند.

در همین رابطه با نگاهی به سایت‌های فروش بلیت رفت و برگشت به شهر لیسبون به راحتی می‌توان دریافت که فقط بهای بلیت سفر استقلال (البته با متوسط قیمت) به شهر لیسبون، هزینه‌ای بالای یک میلیارد تومان را روی دست باشگاه استقلال می‌گذارد.

با مروری در سایت‌های فروش بلیت هواپیمایی از ایران به پرتغال می‌توان متوجه شد که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به لیسبون وجود ندارد و اکثر ایرلاین‌های خارجی با سه توقف در فرودگاه‌های خارجی در حوزه خلیج فارس و سپس اروپا در نهایت به لیسبون می‌روند.

در این بین کف قیمت بلیت اکونومی (معمولی) برای هر فرد بزرگسال ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف آن با سریع ترین زمان ۳۱ میلیون تومان تعیین شده است! ناگفته نماند که تفاوت ۱۰ میلیون تومانی این دو بلیت به خاطر مدت زمان توقف هواپیما در فرودگاه‌های مختلف است که این زمان را بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت متغیر می‌سازد. شاید هم استقلالی‌ها بخواهند برای این سفر هواپیما چارتر کنند که آن هم هزینه‌ای جداگانه خواهد داشت.

استقلال

استقلال

با این همه و با در نظر گرفتن قیمت متوسط بلیت برای هر نفر ۲۶ میلیون تومان و با احتساب تعداد نفرات تیم استقلال (اعم از بازیکنان، کادر فنی و تدارکات) همچنین همراهانی که از باشگاه به لیسبون سفر خواهند کرد، اگر اعضای کاروان آبی پوشان را حداقل ۴۵ نفر در نظر بگیریم مبلغ کلی برای رفت و برگشت کاروان استقلال ۱۲میلیارد و ۱۵ میلیون ریال می‌شود! رقمی‌که شاید در سال‌های گذشته کل هزینه اردوی تیم استقلال برای سفر به ترکیه بود!

به این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومانی باید هزینه اقامت، ترانسفر، خورد و خوراک و پول تو جیبی بازیکنان را هم اضافه کرد که البته این موارد همگی با قیمت دلار ۳۶ هزار تومانی تخمین زده می‌شود در حالی که قیمت بلیت با ریال کشورمان محاسبه شده است.

باید دید آیا مدیران باشگاه استقلال در این شرایط که باید یک میلیون و ۲۸۰ هزار دلار به استراماچونی و میلیاردها تومان به بازیکنان تیم پول بپردازند حاضر به قبول چنین سفری برای اعضای تیم استقلال در شرایط فعلی اقتصادی کشورمان با قیمت سکه و ارز که روز به روز در حال افزایش است می‌شوند یا خیر؟! سفری که نسبت به اردوی تابستانی این تیم و دیگر تیم‌های باشگاهی می‌تواند یک رکوردشکنی در تاریخ اردوهای باشگاهی در راستای بمب‌های علی فتح‌الله‌زاده هم به حساب بیاید.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار