۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

فوتبال ایران منتظر عیدی بزرگ از تایلند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، موقت، کلمه‌ای بود که ابتدا فدراسیون فوتبال به عنوان پسوند مقابل نام سرمربیگری تیم ملی فوتبال ساحلی گذاشت و سپس آن را به علی نادری اعطا کرد. اما این مربی ایرانی فقط یک تورنمنت لازم داشت تا همه چیز را به ...

فوتبال ایران منتظر عیدی بزرگ از تایلند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، موقت، کلمه‌ای بود که ابتدا فدراسیون فوتبال به عنوان پسوند مقابل نام سرمربیگری تیم ملی فوتبال ساحلی گذاشت و سپس آن را به علی نادری اعطا کرد.

اما این مربی ایرانی فقط یک تورنمنت لازم داشت تا همه چیز را به نفع خود برگشت دهد. آن‌ هم چه مسابقاتی؛ جام بین قاره‌ای که در امارات برگزار شد و تیم ملی فوتبال ساحلی با نمایشی قاطع، دلچسب و به یاد ماندنی حریفان آسیایی و آمریکایی خود را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و با شکست برزیل پر آوازه در فینال، به یکی عنوان یکی از پر افتخارترین تیم‌های جهان در این رشته انتخاب شد.

همین موفقیت باعث شد تا علی نادری با قدرت و‌ این مرتبه با غرور کامل، عنوان سرمربیگری تیم ملی ایران را یدک بکشد. او باید شاگردانش را آماده مسابقاتی می‌کرد که دوره قبلی آن به علت کرونا لغو شده بود و همچنین در دو دوره قبل با قبول شکست مقابل ژاپن در مرحله حذفی، روزهای سیاهی را در قاره کهن پشت سر می‌گذاشت. نتایجی که باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا، ایران را از جام جهانی هم کنار بگذارد و نام تیم ملی را خط بزند.

اما این مرتبه همه چیز فرق می‌کرد. ایران به پشتوانه قهرمانی جام بین قاره‌ای پا به تایلند گذاشت تا در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کند. حریفان سختی هم مقابل شاگردان نادری نبودند. مالزی، ازبکستان و امارات تا چند سال آینده هم در این رشته حریف ایران نمی‌شوند.

هر سه تیم در مرحله گروهی شکست‌های تحقیرآمیزی مقابل تیم ملی ایران داشتند و شاگردان نادری با صدرنشینی، در مرحله حذفی مقابل بحرین قرار گرفتند. تیمی که با دریافت ۱۰ گل راهی خانه شد تا ایران هم به جام جهانی ۲۰۲۳ صعود کند و هم در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باشد.

این مرحله هم برای ایران چندان سخت نبود. بازیکنان تیم ملی ساعاتی پیش توانستند عمان را ۶ گله کنند و بعد از ۶ سال راهی فینال مسابقاتی شوند که به عنوان قدرت مطلقش شناخته می‌شوند.

حالا یوزهای ایرانی، فردا برای قهرمانی مقابل رقیب همیشگی خود یعنی ژاپن قرار می‌گیرند. حریفی که چند ماه قبل در امارات و در مسابقات جام بین قاره‌ای مقابل شاگردان نادری شکست را پذیرفت. اما این فینال فرق دارد، رقابت بر سر جامی است که بازیکنان تیم ملی تشنه رسیدن به آن هستند و باید دید چه نتیجه‌ای به دست می‌آید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار