۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹

فقط یک «علی دایی» داریم؛ آسان به دستش نیاورده ایم که آسان از دستش بدهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از دنیای اقتصاد،فقط یک «علی دایی» داریم؛ آسان به دستش نیاورده ایم که آسان از دستش بدهیم. در این مطلب آمده است:  طی روزهای گذشته حواشی مربوط به سفر ناتمام همسر و فرزند علی دایی در رسانه‌های م...

فقط یک «علی دایی» داریم؛ آسان به دستش نیاورده ایم که آسان از دستش بدهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از دنیای اقتصاد،فقط یک «علی دایی» داریم؛ آسان به دستش نیاورده ایم که آسان از دستش بدهیم. در این مطلب آمده است:  طی روزهای گذشته حواشی مربوط به سفر ناتمام همسر و فرزند علی دایی در رسانه‌های مختلف بازتاب داشته و نهادهای گوناگون هم در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند.

فقط یک «علی دایی» داریم؛ آسان به دستش نیاورده ایم که آسان از دستش بدهیم

ما در فوتبال ایران فقط یک «علی دایی» داریم. کاش یادمان باشد او اعتبار بین‌المللی ورزش کشور ماست؛ کسی که عمر و جوانی‌اش را برای این سرزمین گذاشته است.

دایی تحصیل‌کرده و رنج‌کشیده است. دو بار در آزمون دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد؛ مرتبه اول در مصاحبه ردش کردند، اما باز هم درس خواند و قبول شد تا در عالی‌ترین دانشگاه ایران تحصیل کند.

در فوتبال هم به هر کجا رسیده با تلاش و پشتکار خودش بوده است. سال‌ها در گمنامی مسافت بین تهران و اردبیل را با اتوبوس طی کرده تا به جایی برسد که امروز هست. او دست‌کم در رده ملی ۱۰۹ بار میلیون‌ها هموطنش را خوشحال کرده و پس از بازنشستگی هم هرگز مردمش را از یاد نبرده است.

علی دایی

علی دایی

خودتان دیدید که در زلزله کرمانشاه چه کرد و چطور موقع تحویل برخی مسکن‌ها، اشک شوق ریخت. مصاحبه پربازدیدی از مادر علی دایی وجود دارد که در آن توضیح می‌دهد پسرش سفارش موکد کرده کسی ناامید از در خانه برنگردد و به همه کمک کنند، الا متهمان به قتل و اعمال خشونت‌آمیز. یادتان باشد این همان علی دایی است که در فروردین وقتی برای قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی به قطر دعوت شد، همه ما کیف کردیم. همان علی دایی که مجری تلویزیون شبکه سه با تماشایش در آن قاب عنان اختیار از کف داد و همه را به تشویق دعوت کرد، همان علی دایی که هنوز هر جای دنیا اسم «ایران» را ببرید، احتمالا طرف خارجی از او یاد خواهد کرد. فراموش نکنیم او سرمایه اجتماعی است؛ سخت به دست آمده و آسان از دست نخواهد رفت.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط