۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰

فروش فوری و اقساطی مدیران خودرو امروز شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰+ لیست قیمت مدیران خودرو

فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو امروز شنبه 10 مهر 1400آغاز شد. در ادامه شما می توانید شرایط فروش فوری مدیران خودرو ویژه پاییز 1400 را در اندیشه معاصر بخوانید.

فروش فوری و اقساطی مدیران خودرو امروز شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰+ لیست قیمت مدیران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو امروز شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰با اقساط ۱۲ ، ۲۴ ، ۳۶ ،۴۸ ماهه آغاز شد. در ادامه شما می توانید لیست قیمت خودروهای مدیران خودرو  ، مراحل ثبت نام ، محصولات مدیران خودرو ، آدرس سایت مدیران خودرو ، شرایط خرید محصولات مدیران خودرو ، اقساط مدیران خودرو، مهلت ثبت نام مدیران خودرو ، زمان تحویل محصولات مدیران خودرو، تسهیلات محصولات مدیران خودرو،شرایط‬‬‬ فروش‬ نقدی‬ / ‏ اقساطی مدیران خودرو و مشخصات فنی محصولات مدیران خوردو ،  را در اندیشه معاصر دنبال کنید.

محصولات مدیران خودرو

در این طرح خودروهای ایکس ۵۵، ایکس ۳۳، ایکس ۲۲ و ام وی ام ۳۱۵ در گروه محصولات ام وی ام و خودروهای آریزو ۵ توربو، تیگو ۵، آریزو ۶ و تیگو ۷ در گروه محصولات چری، با اقساط تا ۶۰ ماهه و پیش پرداخت منعطف عرضه می‌شود.


مراحل ثبت نام فروش فوری و اقساطی مدیران خودرو

مراجعه به سایت مدیران خودرو

ثبت اطلاعات مشتری

انتخاب خودرو

انتخاب برنامه فروش

تعیین مشخصات

شرایط واگذاری

انتخاب نمایندگی

تایید اطلاعات

صدور و پرداخت صورت حساب

تائید پرداخت

سایت مدیران خودرو

متقاضیان برای ثبت نام به درگاه اینترنتی فروش محصولات گروه مدیران خودرو به آدرس http://ebuy.mvmco.ir/ مراجعه کنند.

شرایط خرید محصولات مدیران خودرو در مهر ۱۴۰۰

متقاضیان مدیران خودرو در این طرح فروش اقساطی ۴۰ و یا ۵۰ درصد از کل مبلغ خودرو را به عنوان پیش پرداخت و به صورت منعطف پرداخت می‌کنند و تسهیلاتی برابر با ۵۰ یا ۶۰ درصد مبلغ خودرو برای آنان در نظر گرفته شده است.

اقساط مدیران خودرو در مهر ۱۴۰۰

موعد بازپرداخت اقساط در این طرح از دوازده تا شصت ماه (یک الی پنج سال) بنا به انتخاب مشتری، خواهد بود.

مهلت ثبت نام مدیران خودرو در مهر ۱۴۰۰

ثبت نام طرح جدید مدیران خودرو از مهر آغاز شده است و تا زمان تکمیل ظرفیت فروش ادامه دارد.

زمان تحویل محصولات مدیران خودرو در مهر ۱۴۰۰

مطابق اعلام شرکت مدیران خودرو موعد تحویل خودروها ۳۰ روز کاری ذکر شده است.

تسهیلات محصولات مدیران خودرو در مهر ۱۴۰۰

نرخ سود تسهیلات خرید این خودروها ۲۱ درصد است و میزان تسهیلات حداکثر ۶۰ درصد مبلغ خودرو است.

قیمت مدیران خودرو در مهر ۱۴۰۰

قیمت محصولات ارائه شده در طرح جدید مدیران خودرو در پیش پرداخت منعطف تغییری نمی‌کند.

شرایط‬‬‬ فروش‬ نقدی‬ / ‏ اقساطی تیگو‬ و آریزو مدیران خودرو با تسهیلات در مهر ۱۴۰۰ (تحویل ۳۰ روز کاری)

 

شرایط‬‬‬ فروش‬ نقدی‬ / ‏ اقساطی ام وی ام مدیران خودرو با تسهیلات در مهر ۱۴۰۰ (تحویل ۳۰ روز کاری)


مشخصات فنی محصولات مدیران خوردو

مشخصات فنی ام وی ام X55؛

ام وی ام x55 یک محصول جدید شرکت چری است که از سال ۲۰۱۷ با نام تیگو ۵x به خطوط تولید این کمپانی چینی افزوده شد. ام وی ام ایکس ۵۵ کراس اووری جمع و جور بوده و شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی چری در ایران مونتاژ آن را طی سال ۹۸ و در بحبوحه تحریم‌ها آغاز کرد. در حال حاضر نیز این محصول چری به صورت نه چندان گسترده به دست مشتریان ایرانی رسیده و ما قصد داریم تا در ادامه مطلب آن را  از جهات گوناگون نظیر طراحی بدنه، فضای کابین، امکانات، مشخصات فنی، وضعیت فروش و … مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات فنیX55

ام وی ام ایکس۵۵ در زیر درب کاپوت خود یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر پنهان کرده است. حداکثر قدرت این محصول برابر با ۱۴۷ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۲۱۰ نیوتن متر می‌رسد. البته این پیشرانه در بازار ایران چندان غریبه نبوده و باید بگوییم که در دو مدل چری آریزو ۵ توربو و تیگو ۷ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. وظیفه انتقال نیرو در ایکس ۵۵ نیز برعهده یک گیربکس شش سرعته دو کلاچه قرار داده شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۵۲۰ کیلوگرمی برابر با ۱۰.۹ ثانیه بوده و میانگین مصرف سوخت آن برابر ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. حداکثر سرعت MVM X55 معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

طراحی ظاهری ام وی ام x55

 

شمایل بیرونی ام وی ام ایکس۵۵ نسبت به تولیدات قدیمی‌تر این خودروساز فاصله گرفته و از زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات مدرن‌تر این خودروساز شاهد آن هستیم، استفاده کرده است. در نمای روبرو چراغ‌ها طبق عرف این روزها حالتی اخم آلود و خشن به خود گرفته و از یک سمت به جلوپنجره نسبتا بزرگ با طراحی مناسب پیوند خورده‌اند؛ این قسمت به ویژه طرح جلو پنجره بی‌شباهت به محصولات هیوندای نیست. طرح سپر نیز در نوع خود جذاب به نظر رسیده و وجود دریچه‌های هواکش در قسمت های جانبی به همراه دیفیوزر نقره‌ای رنگ سبب ایجاد جلوه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای چهره ام وی ام ایکس ۵۵ شده است.

در قسمت جانبی شاهد حجم پردازی‌های منطقی به علاوه وجود خطوط برجسته روی درب کاپوت هستیم که موجب عضلانی و ورزشکارانه‌تر به نظر رسیدن بدنه این خودرو شده است. در طراحی فریم پنجره‌ها نیز به صورت توامان از خطوط روان و صاف استفاده شده و در انتها با زوایای شکسته و یک خط عمودب همراه بوده است. وجود فلاپ‌ها و زه‌های پلاستیکی در قسمت زیرین بدنه نیز زیبایی ظاهری بدنه این خودرو را ارتقا می‌بخشند. در قسمت عقب از چراغ های دوتکه بهره گرفته شده که توسط نوار کرومی نه چندان پهن به یکدیگر پیوند خورده‌اند.

طرح داخلی چراغ‌های عقب با وجود دو نوار کرومی در نوع خود منحصر به فرد بوده و روی درب صندوق نمایی خاصی ایجاد کرده است. طول زیاد درب صندوق عقب نیز سبب جای دادن آسان‌تر اسباب و وسایل به درون محفظه بار خواهد شد. در این بین فرم سه‌بعدی و برجسته سپر نیز از دیگر ویژگی‌های بارز نمای عقب ام وی ام ایکس ۵۵ به شمار می‌آید. به طور کل می‌توان اظهار داشت که نمای جانبی ام وی ام ایکس ۵۵ (mvm x55)ضمن ارائه یک طرح جدید به خوبی توانسته سلیقه خانواده‌ها به ویژه مشتریان ایرانی را پاسخ گفته و نیازهای بصری ایشان را برآورده سازد.

طراحی داخلی ام وی ام x55

 

سبک طراحی داشبورد و سایر قسمت های کابین ام وی ام ایکس ۵۵ به گونه‌ای است که به جرات می‌شود گفت پیش از این مشابه آن کمتر دیده شده و می‎توان این شیوه طراحی را به نوعی برای شرکت چری و مدل ایکس ۵۵ ثبت کرد. با این حال شباهت‌های اندکی با کابین برخی محصولات پیشین این خودروساز نظیر ام وی ام x22 و ام وی ام ایکس ۳۳ در اینجا نیز مشاهده می‌شود.

خلاقانه‌ترین بخش طراحی کابین ام وی ام ایکس ۵۵ به قسمت کنسول میانی و حالت نامتقارن دریچه‌های تهویه آن باز می‌گردد؛ به نحوی که یک درجه تهویه در سمت راست نمایشگر جای گرفته و دیگری به صورت باریک‌تر و خوابیده در قسمت بالای نمایشگر جا خوش کرده است. طراحی کنسول میانی و دکمه‌های روی آن و به همراه تونل جعبه دنده نیز در نوع خود زیبا و خوشایند به نظر می‌رسد. طرح غربیلک فرمان کاملا مناسب یک کراس آور جمع و جور خانوادگی بوده و در این بین گرافیک جالب پنل کیلومتر شمار دیجیتالی پشت آن نیز می‌تواند حس و هیجان قابل‌ قبولی به راننده انتقال دهد و اطلاعات مورد نظر وی را با خوانایی خوشایندی به وی انتقال دهد.

از سوی دیگر سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در این کابین نیز تقریبا رضایت‌بخش بوده و می‌توان آن را در زمره کابین های نسبتا خوش کیفیت و قابل قبول دسته بندی کرد. همچنین کابین ام وی ام x55 گنجایش کافی جهت حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال با قد متعارف را ارائه می‌دهد. صندوق عقب mvm x55 نیز قادر به رفع نیازهای مسافرتی خانواده ها تا حد امکان خواهد بود. در مجموع باید اظهار داشت که کابین ام وی ام ایکس۵۵ از لحاظ طراحی نسبتا آینده نگرانه و مدرن جلوه می‌کند و از لحاظ کاربردی نیز می‌تواند وظیفه خود را به میزانی قابل قبول و رضایت بخش انجام دهد.

 آپشن ها و امکانات mvm x55

ام وی ام ایکس ۵۵ در دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت روانه بازار شده که مدل اکسلنت اسپرت آن به عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات زیر سود می‌برد: کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش و پایداری، رانندگی دو حالته، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتولایت، دیلایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و هندزفری، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نویگیشن، دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، درگاه usb ، میرورلینک، نمایشگر ۷ اینچی صفحه‌ کیلومتر با نمایش خطوط پارک، چهار عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و جانبی جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات ۴ حالته برقی، صندلی سرنشین جلو با تنظیمات چهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه به علاوه کنسول تاشو، روکش صندلی چرمی، آینه جانبی با تنظیمات برقی و گرمکن، سانروف.

 

مزایا و معایب ام وی ام ایکس ۵۵

 

در بحث نقاط قوت ام وی ام ایکس ۵۵ می‌توان به طراحی ظاهری مناسب، طراحی زیبای کابین، پیشرانه مشترک با آریزو ۵ و ام وی ام ایکس ۳۳ که دغدغه مشتریان و مالکان این خودرو را در بحث فنی بسیار کاهش خواهد داد و نهایتا گستردگی خدمات پس از فروش مدیران خودرو اشاره کرد. در حال حاضر نمی‌توان نقطه ضعف محسوسی را برای این خودروی نسبتا جدید بازار ایران مد نظر قرار داد.

وضعیت خرید و فروش ام وی ام X55 در بازار ایران

MVM X55 به صورت نسبتا محدود روانه خیابان‌های کشور ما شده و در اختیار مشتریان قرار گرفته است. بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی پیرامون معاملات یک محصول جدید با عرضه محدود اظهار نظر کرد. با این وجود به دلیل آنکه بازار ایران در حال حاضر به خوبی با کراس اوورهای مدیران خودرو و شرکت چری خو گرفته و بازار خرید و فروش نسبتا گرمی را برای آنها تدارک دیده است، می‌توان گفت که در صورت عرضه گسترده‌تر ام وی ام ایکس ۵۵ به بازار ایران، این محصول نیز همچون سایر برادران خود به یکی از کراس اوورهای نسبتا پرطرفدار بازار ایران تبدیل شده و می‌تواند معاملات گرم و پررونقی را برای خود در کشورمان رقم بزند.


مشخصات فنی ام وی ام X33

ام وی ام ایکس۳۳ یکی از کراس اوورهای محبوب چینی موجود در کشورمان به حساب می‌آید که تاکنون در سه مدل مختلف به دست مشتریان ایرانی رسیده است.

این محصول نخستین مرتبه با نام چری تیگو در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۰۵ به معرض دید عموم گذاشته شد. از سال ۲۰۱۰ و پس از ارائه نمونه فیس لیفت این خودرو، نام آن به چری تیگو ۳ در بازارهای بین‌المللی تغییر یافت که مدل جدید در ایران تحت عنوان ایکس ۳۳ نیو شناخته می‌شد.

شرکت مدیران خودرو که تولید و مونتاژ محصولات چری در ایران را بر عهده دارد، عرضه x33 نیو را به بازار کشور ادامه داد تا آنکه مدل جدید ایکس ۳۳ یا چری تیگو ۳ از سال ۲۰۱۶ در سبد تولیدات شرکت چری جای گرفت. بنابراین مدیران خودرو نیز بیکار ننشست و جدیدترین مدل تیگو ۳ را با عنوان ام وی ام X33S از سال ۹۵ روانه پارکینگ مشتریان داخلی کرد. این مدل در دو تیپ معمولی و اسپرت به دست مشتریان ایرانی رسید که در شرایط فعلی تنها مدل اسپرت و فول آپشن‌ این خودرو در لیست تولیدات شرکت مدیران خودرو حضور دارد. در ادامه بررسی ویژگی‌های ظاهری، فنی و وضعیت فروش ام وی ام X33S اسپرت تشریح شده است.

مشخصات فنی ام وی ام X33 اسپرت

MVM X33S اسپرت به یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۷۱ سی سی مجهز شده و نیرویی برابر با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این میزان نیرو به واسطه یک جعبه دنده سی وی تی ۷ سرعته (شبیه سازی شده) به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودروی ۱۴۲۰ کیلوگرمی برابر با ۱۳.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. باک بنزین ایکس۳۳ هم برابر با ۵۵ لیتر گنجایش دارد.

طراحی ظاهری ام وی ام ایکس۳۳ اسپرت

نمای ظاهری ام وی ام ایکس۳۳ اسپرت نسبت به مدل اولیه این خودرو که بیش از ۱۰ سال پیش مهمان جاده‌های ایران شد، بسیار جذاب‌تر به نظر رسیده و شمایل مهیج‌تری از این کراس اوور جمع‌وجور چینی به نمایش گذاشته است. در بخش جلو شاهد طرح کشیده و نسبتا خشن چراغ‌های اصلی هستیم که در کنار جلو پنجره‌ای نه چندان بزرگ و مزین به لوگو ام وی ام، شمایلی جسورانه به چهره این خودرو بخشیده است.

طراحی قاب‌های مه شکن، سپر و دریچه تهویه میانی آن نیز در نوع خود زیبا و اسپرت جلوه می‌کند که بر جذابیت ام وی ام x33 اس نسبت به سایر مدل‌های این خودرو بیش از پیش افزوده است. طراحی نمای جانبی نسبت به گذشته و در طول دوران حیات این خودرو، دچار تغییرات عمده نشده و شرکت سازنده صرفا با اعمال برخی اصلاحات ظاهری اندک، سعی در به‌روزآوری و جذاب‌تر ساختن بدنه این خودرو داشته است. همچنین در مقایسه با دیگر محصولات ام وی ام، عملیات حجم‌پردازی و ایجاد نمای عضلانی در بدنه خودرو کمتر صورت گرفته است.

در نمای عقب نیز شاهد حضور لاستیک زاپاس روی درب صندوق به سبک کراس اوورهای فول سایز ژاپنی هستیم. چراغ‌های یک تکه نیز در دو طرفه درب صندوق جانمایی شده و نمایی ساده و در عین حال متناسب را برای این بخش ام وی ام ایکس ۳۳ اس رقم زده‌اند. استفاده از رنگ متمایز مشکی برای ستون‌ها و سقف در مدل اسپرت هم جزو ترفندهایی است که امروزه برخی از خودروسازان به جهت مهیج‌تر جلوه دادن تولیدات خود در نسخه‌های اسپرت از آن بهره می‌برند.

به طور کلی طراحی نمای بیرونی ام وی ام ایکس ۳۳ اس به ویژه در بخش روبه‌رو بسیار هیجان برانگیزتر و جذاب‌تر از گذشته ترسیم شده است. با این حال بدنه ام وی ام x33 به دلیل آنکه به طور کلی نسبت به مدل‌های اولیه خود دستخوش تحول اساسی نشده، امروزه و در قیاس با تولیدات جدیدتری همچون چری تیگو ۷، ام وی ام ایکس۵۵ و… کمی قدیمی و کلاسیک به نظر می‌رسد. با این حال عمده مشتریان بازار کم تنوع ایران از ظاهر ام وی ام ایکس۳۳ نسبتا راضی و خرسند هستند و انتقاد چندانی را بر آن وارد نمی‎دانند.

طراحی داخلی ام وی ام ایکس ۳۳

طراحی کابین ام وی ام ایکس ۳۳ اس بر خلاف نمای بیرونی آن به طور کلی نسبت به مدل‌های اولیه دستخوش تحول شده و در اینجا شاهد نوعی طراحی اسپرت و نسبتا به‌روز هستید که جلوه‌های مهیج و جذابی را برای کاربران در پی داشته است. داشبورد با استفاده از خطوطی با زوایای نسبتا نرم و البته شکسته و همچنین اشکال هندسی چندضلعی سر و شکل یافته که نشان از تاکید بر جنبه‌های اسپرت و جوان‌پسندانه نمای داخلی ایکس ۳۳ اسپرت دارد؛ استفاده از تزیینات قرمز رنگ نیز موجب تشدید این مهم شده است.

همه چیز از جمله طرح دستگیره‌ها، بازویی درب‌ها، کنسول میانی، دریچه‌های تهویه، غربیلک فرمان و همچنین پنل کیلومترشمار پشت فرمان دارای طراحی نسبتا به روز و آمیخته با شاخصه‌های مدرن طراحی داخلی است. کیفیت متریال به کار رفته در ساخت کابین این خودرو نیز گرچه از نوع مرغوب و با کیفیت نیست اما در این رنج قیمت تقریبا قابل قبول بوده و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

همچنین فضاسازی کابین ام وی ام  X33S اسپرت به نحوی صورت پذیرفته که پنج سرنشین بزرگسال به صورتی نسبتا راحت و آسوده و با حداقل محدودیت درون آن جای بگیرند. به طور کل فضای کابین ام وی ام ایکس ۳۳ اس اسپرت از نوعی طراحی جوان‌پسند و امروزی برخوردار شده که نسبت به گذشته پیشرفت بسزایی در آن قابل مشاهده است و می‌تواند نظرات مثبت بسیاری از مشتریان را نسبت به خود جلب کند.

 

 آپشن‌ها و امکانات ام وی ام ایکس۳۳

از جمله مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی ایمنی جدیدترین مدل ام وی ام X33 اتوماتیک اسپرت می‌توان به کروز کنترل، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دیلایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، روکش چرمی فرمان مجهز به دکمه‌های کنترل و روکش چرم، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و هندزفری، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، میرورلینک، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتومات، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته دستی، صندلی سرنشین با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی چرم، پورت ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف، کیت و رکاب اسپرت بدنه، سقف مشکی.

 مزایا و معایب ام وی ام ایکس ۳۳

از جمله نقاط قوت ام وی ام x33 اسپرت می‌توان به طراحی ظاهری جذاب‌تر نسبت به مدل‌های پیشین، عایق‌بندی بهتر، امکانات بیشتر از قبل، بهبود شاخصه‌های فنی خودرو، عملکرد نرم جعبه دنده سی وی تی، گستردگی خدمات پس از فروش و تعمیر نگهداری نسبتا ارزان آن اشاره کرد. از سوی دیگر انتقاداتی بر کیفیت ساخت خودرو وارد است که می‌توان آنها را در زمره نکات منفی ام وی ام x33 دسته‌بندی کرد.

وضعیت فروش ام وی ام X ۳۳ اس در بازار ایران

ام وی ام ایکس۳۳ با توجه به برخورداری از قیمت نسبتا مناسب در میان کراس اوورهای هم‌ رده و مشابه، همواره یکی از پرفروش‌ترین و مورد توجه‌ترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار ایران به شمار آمده است. مضاف بر این گستردگی خدمات پس از فروش و ارزان‌تر بودن نسبی لوازم یدکی این خودرو نسبت به سایر شاسی بلندها سبب شده تا شمار بسیار بیشتری از اقشار متوسط جامعه خواهان تصاحب این خودرو باشند. بنابراین باید گفت که ام وی ام  X33S یکی از پرفروش‌ترین مدل‎های شاسی بلند شهری ایران به شمار رفته و بازار معاملات آن از گرما و رونق بسیار مناسبی سود می‌برد.


مشخصات فنی ام وی ام x22

ام وی ام X22 (MVM X22) که در بروشور محصولات شرکت چری با عنوان تیگو ۲ نیز شناخته می‌شود، یکی از کراس اوورهای جمع و جور و نسبتا جدید این کمپانی چینی به حساب می‌آید که از اواخر سال ۱۳۹۵ به خط تولید شرکت مدیران خودرو افزوده شد.

ام وی ام ایکس ۲۲ در واقع نمونه کراس اوور هاچبک ام وی ام ۳۱۵ بوده و اشتراکات فنی زیادی با آن مدل دارد.‌ ظاهر کراس‌اوور مانند و همچنین طراحی بیرونی شکیل‌تر از ام وی ام ۳۱۵ سبب شده تا در همان بدو ورود X22 به بازار ایران، توجه اقشار متوسط و افرادی که به دنبال یک کراس اوور کوچک با قیمت مناسب بودند به سوی این محصول  از سری محصولات ام وی ام جلب شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا ام وی ام X22 را از جهات مختلف همچون طراحی ظاهری، مشخصات فنی، کابین، امکانات، وضعیت فروش و … مورد نقد و بررسی اجمالی قرار دهیم.

مشخصات فنی ام وی ام x22

ام وی ام X22 به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با توانی معادل ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. همچنین یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال نیروی پیشرانه را به سوی چرخ‌های جلو برعهده دارد.

شتاب صفر تا صد ایکس۲۲ برابر ۱۲.۷ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور ۱۲۲۰ کیلوگرمی نیز معادل ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. ناگفته نماند که شتاب نسخه دستی معادل ۱۲ ثانیه بوده و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

طراحی ظاهری ام وی امX22

 

طرح بدنه ام وی ام X22 با آنکه از ام وی ام ۳۱۵ گرفته شده اما از لحاظ ظاهری بسیار جذاب‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. ظاهر کراس ‌اور مانند این خودرو توانسته نظر مثبت مشتریان و خانواده‌ها را به طور کامل نسبت به خود جلب سازد. طراحان موفق شده‌اند تا ظاهر قدیمی‌تر مدل ۳۱۵ را با نوعی طرح مهیج و البته آینده نگرانه‌تر جایگزین سازند. بنابراین در قسمت چهره این خودرو با گونه‌ای از طراحی شکیل‌تر و البته در عین حال نه چندان پیچیده مواجه هستیم که توانسته از آن فرم کلاسیک فاصله گرفته و چهره ویژه‌ای از خود به نمایش بگذارد. استفاده از خطوط نه‌چندان سیال در طراحی المان‌های اصلی همچون چراغ‌ها، جلوپنجره و مجاری هواکش سپر منجر  به پدید آمدن چهره‌ای نسبتا مهیج و جوان پسند برای ام وی ام x22 شده است.

همچنین نمای جانبی با استفاده از حجم‌پردازی‌های مناسب و فلاپ‌های مشکی رنگ از سادگی درآمده و نسبتا خوش‌فرم به نظر می‌رسد. در قسمت عقب نیز شاهد طراحی سه‌بعدی سپر و درب صندوق هستیم که جلوه تقریبا مدرن و خوشایندی برای این قسمت از mvm x22 رقم زده است. با این حال طرح چراغ‌های عقب آن‌چنان جذاب نبوده و از هماهنگی کمتری با سایر المان‌ها برخوردار است.

به طور کلی طراحی ظاهری ام وی ام ایکس۲۲ توانسته به یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو در میان محصولات مشابه بدل شود. به همین دلیل نیز کراس اوور ریزنقش چینی موفق شده ضمن برخورداری از قیمت متعادل، مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

طراحی داخلی وی امX22

پس از پا گذاشتن به درون کابین MVM X22 با نوعی طراحی اسپرت و جوان پسند مواجه خواهید شد که در عین حال شاخصه‌های ظاهری مطابق با سلایق خانوادگی را نیز در خود جای داده و به طور کل شمایلی زیبا از داشبورد و پنل درب‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. این سبک از طراحی در مقایسه با برخی محصولات هم‌رده داخلی همچون رنو ساندرو بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر جلوه می‌کند، به نحوی که یک گام فراتر از سبک طراحی داخلی محصولات هم قیمت ایکس۲۲ به نظر می‌رسد.

استفاده از اشکال هندسی چندضلعی و خطوط صاف با زوایای شکسته نشانگر تمایل طراحان به اسپرت جلوه دادن نمای داخلی ایکس ۲۲ است تا بتوانند به این ترتیب مشتریان جوان‌تر را به سوی این کراس اوور ارزان‌قیمت بکشاند. طراحی غربیلک ‌فرمان در نوع خود جذاب و خوش‌فرم بوده و نوع آرایش المان‌های صفحه کیلومتر نیز تا حدودی متمایز و مهیج به نظر می‌رسد.

کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین ام وی ام ایکس۲۲ در حد سایر محصولات چینی این رنج قیمت بوده و چندان مرغوب نیست. با این حال توانسته رضایت نسبی مشتریان را در پی داشته باشد. همچنین وی ام ایکس ۲۲ می‌تواند پذیرای حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال با قد متوسط در کابین خود باشد. البته افراد بلندقد احتمالا با محدودیت‌هایی از ناحیه زانوها یا سر مواجه خواهند شد.

ناگفته نماند که ام وی ام x۲۲ می‌تواند ۴۲۰ لیتر فضا در اختیار لوازم کاربران در بخش پشت صندلی‌های عقب قرار دهد. بنابراین باید گفت که فضای نسبتا کافی جهت جای دادن اسباب و وسایل یک مسافرت خانوادگی ۴ نفره در محفظه بار این خودرو یافت می‌شود. به طور کلی طراحی داخلی ام وی ام ایکس ۲۲ از لحاظ بصری توانسته مشتریان را نسبت به خود راضی نگاه داشته و در حد نیازهای ایشان ظاهر شود.

آپشن‌ها و امکانات MVM X22

از حیث امکانات و آپشن‌های رفاهی – ایمنی نسخه‌های مختلفی از ام وی ام ایکس۲۲ با نام‌های لاکچری (پایه)، اسپرت، اکسلنت، اسپرت اکسلنت و اکسلنت اسپرت (فول آپشن) راهی بازار شده که مقداری تغییرات ظاهری و اختلاف آپشن‌ها میان آنها وجود دارد. در ادامه به مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی ام وی ام ایکس۲۲ اکسلنت اسپرت اشاره شده است:

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، دیلایت، دکمه‌های کنترل روی فرمان، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، بلوتوث، usb، تهویه دستی، صندلی راننده با تنظیمات شش حالته دستی و چهار حالته سرنشین، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و سانروف.

همچنین وجود برخی امکانات ایمنی در این خودرو می‌تواند دلیلی بر امنیت نسبتا مناسب x22 به ویژه در قیاس با رقبای موجود در بازار باشد. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی حاضر در نسخه فول آپشن ام وی ام ایکس ۲۲ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، حسگر فاصله‌سنج عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، دو عدد کیسه هوای جلو.

مزایا و معایب ام وی ام x22

از جمله مهمترین مزیت‌های ام وی ام ایکس ۲۲ باید به مواردی همچون: طراحی ظاهری جذاب، کابین چشم‌نواز، گستردگی مراکز خدمات پس از فروش و قطعات یدکی در سطح کشور و قیمت متعادل اشاره کرد. از سوی دیگر می‌توان به فنربندی نسبتا خشک این خودرو به عنوان یکی از نکات انتقاد برانگیز پیرامون x22 اشاره کرد.

وضعیت فروش ام وی ام ایکس۲۲ در بازار ایران

قیمت متعادل و طراحی ظاهری جذاب ایکس ۲۲ سبب شده تا این خودرو یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کراس اوورهای کوچک موجود در بازار ایران لقب بگیرد. همچنین گستردگی خدمات پس از فروش مدیران خودرو در سطح کشور نیز خیال مشتریان را از بابت تامین قطعات یدکی و فرآیند نگهداری این خودرو تا حد زیادی آسوده کرده است. این موارد دست به دست هم دادند تا وضعیت خرید و فروش ام وی ام x22 در بازار ایران نسبتا مطلوب و پررونق رقم بخورد.


مشخصات فنی خودروMVM 315

ام وی ام ۳۱۵ یا همان (mvm 315) که با نام‌های چری A13 و چری فولوین ۲ نیز در بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود، نخستین مرتبه طی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن ۲۰۰۸ به نمایش درآمد. نسخه فیس‌لیفت آن نیز در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو ۲۰۱۲ در معرض دید عموم قرار گرفت.

MVM ۳۱۵ توسط شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی محصولات چری در ایران) از سال ۹۱ روانه بازار کشورمان شد. همچنین در سال ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت آن نیز به دست مشتریان داخلی رسید که با توجه به برخورداری از ظاهر شکیل‌تر و طراحی داخلی جذاب‌تر، با استقبال گسترده‌تر خریداران ایرانی روبرو شد. همچنین شرکت مدیران خودرو برای مدتی نسخه سدان ام وی ام ۳۱۵ را نیز در دسترس مشتریان قرارداد اما این مدل با استقبال چندانی مواجه نگردید و پس از مدتی از خط تولید کنار گذاشته شد.

نسخه فیس لیفت این خودرو که تحت عنوان ۳۱۵ نیو شناخته می‌شود، ابتدا در دو تیپ ساده و اسپرت وارد بازار شد که اختلاف آنها تنها به تزئینات بدنه مدل اسپرت خلاصه می‌شد. مدتی بعد نسخه جدید با نام اسپرت لاکچری به لیست تیپ‌های ۳۱۵H اضافه شد که دارای امکانات بیشتری نظیر: مانیتور لمسی، رهیاب، دوربین عقب، دکمه‌های کنترل روی فرمان، بلوتوث و روکش چرم صندلی‌ها بود.

از سال ۹۶ نیز نسخه اسپرت اکسلنت این خودرو در میدان حضور پیدا کرد که تفاوت آن با تیپ اسپرت لاکچری در سیستم پخش VIFA و وجود باربند سقفی محدود می‌شد. در حال حاضر صرفا مدل اسپرت اکسلنت توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شود؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم تا ام وی ام ۳۱۵اسپرت اکسلنت را از جهاتی همچون طراحی ظاهری و داخلی، ویژگی‌های فنی و وضعیت فروش آن در بازار ایران مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت

ام وی ام ۳۱۵ قوای محرکه خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر دریافت می‌کند. پیشرانه مذکور قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور است که به واسطه یک جعبه‌ دنده ۵ سرعته دستی به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد ام وی ام ۳۱۵ نیو برابر با ۱۱.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو به طور متوسط در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند. ناگفته نماند مشکلات سیستم کلاچ که در نمونه‌های اولیه این خودرو وجود داشت، در مدل‌های جدیدتر (۹۴ به بعد) تا حد زیادی رفع شده است.

طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت

 

طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ در نوع خود گرچه چندان مهیج و مزین به خطوط سیال و مدرن جلوه نمی‌کند اما در مقایسه با پژو ۲۰۶، پژو پارس و بسیاری محصولات داخلی دیگر وجهه تقریبا مدرن‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد و همین امر سبب شده تا مالکان این خودرو احساس رضایت بیشتری در خصوص طراحی ظاهری آن داشته باشند. در نمای روبرو شاهد چراغ‌هایی با سایز متوسط هستیم که از طرح خوشایندی برخوردار بوده و حالتی مصمم در پس چهره آنها پدیدار شده است. یک جلوپنجره نسبتا کشیده و باریک فضای بین چراغ‌ها را به تسخیر خود درآورده که در جوار طراحی مناسب سپر جلو، به ویژه در بخش تحتانی و امتداد یکپارچه مجرای ورودی هوا با قاب‌های سیاه رنگ مه شکن، جلوه جالبی را برای چهره ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت رقم زده است.

برخورداری این مدل از فلاپ‌های مشکی-کرومی رنگ در دور تا دور بدنه سبب شده تا جذابیت بصری آن در قیاس با تیپ ساده این خودرو افزایش یابد. استفاده از برخی خطوط حجمی در بخش جانبی خودرو هم نمای کناری ام وی ام ۳۱۵ را تا حدودی از سادگی خارج کرده و جلوه عضلانی‌تری از آن به نمایش گذاشته است. پس از مواجهه با ناحیه پشت خودرو متوجه می‌شود که جذابیت چندانی در این بخش قابل مشاهده نیست؛ به ویژه طرح ساده چراغ‌های یک تکه با نوار V شکل سفیدرنگ و همچنین سایز کوچک درب صندوق، جلوه نسبتا ناهماهنگی با سایر بخش‌های بدنه ایجاد کرده است. ارتفاع سپر عقب اندکی زیاد به نظر رسیده و طرح آن جذابیت چندانی ندارد؛ با این حال تزیینات مشکی-کرومی بخش تحتانی از سادگی آن کاسته که موجب زیباتر جلوه کردن این نمای خودرو شده است.

به طور کل طراحی ظاهری MVM 315H اسپرت اکسلنت گرچه چندان مهیج و چشم‌نواز به نظر نمی‌رسد اما به نوبه خود توانسته گوی سبقت را از بسیاری محصولات مشابه و هم‌قیمت داخلی نظیر انواع مشتقات پژو و سمند برباید و مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند.

 طراحی داخلی ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت

فضای درونی کابین ام وی ام ۳۱۵ نیو در مقایسه با مدل پیشین بسیار جذاب‌ و زیباتر طراحی شده و از جاذبه‌های بصری بیشتری بهره می‌برد. حالت اسپرت کنسول میانی که با اشکال هندسی و خطوط شکسته ترسیم شده، بر جنبه‌های مهیج و جوان‌پسندانه این هاچبک خانوادگی تاکید دارد. وجود صفحه نمایشگر لمسی در این خودرو نیز باعث شده تا جنبه‌های فناورانه کابین ۳۱۵ نسبت به گذشته بسیار ارتقا یابد. غربیلک فرمان گرچه جذابیت بالایی ندارد اما از آن حالت نازیبای گذشته فاصله گرفته و با طرحی خوشایندتر زینت داده شده است. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان شمایلی بسیار اسپرت به خود گرفته و نوعی حس هیجان را در راننده به وجود می‌آورد. متریال داشبورد و تو‌دری‌ها نیز گرچه از نوع با‌کیفیت نیستند اما سطح کیفی آنها در قیاس با رقبای هم‌رده قابل قبول ارزیابی می‌شود. گنجایش کابین این خودرو به گونه‌ای است که چهار نفر سرنشین بزرگسال می‌توانند در آن حضور یابند. با این حال افراد بلندقد احتمالا در ردیف عقب با محدودیت‌هایی از ناحیه سر و یا زانوها مواجه خواهند شد که با توجه به ابعاد بدنه چندان دور از انتظار نیست.

محفظه بار عقب نیز ظرفیت حجمی نسبتا مناسبی را در اختیار اسباب و وسایل مورد نیاز یک مسافرت خانوادگی ۴ نفره قرار می‌دهد. در پایان این بخش بایست خاطرنشان کرد که طراحی داخلی ام وی ام ۳۱۵ نیو نسبت به گذشته بسیار جذاب‌تر شده اما کیفیت متریال آن چندان سطح بالا نیست. با این همه کابین ۳۱۵می‌تواند مشتریان این رنج قیمتی را تا حد زیادی از خود راضی نگه دارد.

آپشن‌ها و امکانات ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت

ام وی ام ۳۱۵H به عنوان یک خودرو اقتصادی وارد بازار کشور شده و امکانات رفاهی و ایمنی آن چندان دندان‌گیر نیست. از جمله مهمترین تجهیزات ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حسگر فاصله‌ سنج عقب، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، سیستم صوتی vifa با ۶ اسپیکر، درگاه USB، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، تهویه دستی، صندلی‌های جلو با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی چرمی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، چراغ خوش آمدگویی، دکمه‌های کنترل روی فرمان، هندزفری، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، روکش چرمی، باربند.

 مزایا و معایب ام وی ام ۳۱۵

ام وی ام ۳۱۵ از مزایایی همچون بدنه تقویت شده با لوله‌های فولادی که منجر به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه استاندارد چین شده، کابین جادارتر از پژو ۲۰۶، سواری نسبتا نرم، طراحی داخلی متقاعدکننده، مصرف سوخت مناسب، دید نسبتا وسیع آینه‌های جانبی و توانایی فنی معقول سود می‌برد. با این وجود کیفیت ساخت این خودرو چندان سطح بالا نبوده و ضرایب دنده گیربکس آن تا حدی سبک در نظر گرفته شده است که موجب کاهش قدرت شتاب‌گیری خودرو شده است. همچنین ترمزهای عقب این خودرو از نوع کاسه‌ای بوده که کاهش قدرت ترمزگیری در مقایسه با انواع چهار چرخ دیسکی را در پی داشته است.

 وضعیت فروش ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت در بازار ایران

ام وی ام ۳۱۵ به واسطه بازاریابی مناسب شرکت ارائه دهنده، قیمت منطقی، خدمات پس از فروش گسترده و عرضه در مقیاس نسبتا وسیع، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هاچبک‌های چینی در بازار ایران به شمار می‌آید که امروزه توانسته توجه انواع مشتریان از اقشار مختلف را به سوی خود جلب کند. بنابراین می‌توان گفت که وضعیت فروش ام وی ام ۳۱۵ نیو در بازار ایران نسبتا مطلوب بوده و بازار معاملات آن از گرما و رونق قابل قبولی برخوردار است.


مشخصات فنی خودرو آریزو ۵ توربو

 

مشخصات فنی خودرو چری آریزو ۵ توربو

ریزو ۵، محصول سدان خودروساز چینی چری است که در سال ۲۰۱۵ توسط این کمپانی در کشور چین رونمایی و در سال ۲۰۱۷ وارد بازار ایران شد. این خودرو، هم‌ اکنون جز ماشین‌های محبوب و پرطرفدار خارجی در کشورمان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۴ کمپانی نام آشنای Chery در نمایشگاه پکن از یک سدان متفاوت نسبت به سایر محصولات خود تحت عنوان چری آریزو ۵ اتومات رونمایی کرد و یک سال بعد، این سدان زیبا و مدرن وارد بازار چین شد.

کمی پس از ورود خودرو آریزو ۵ اتومات به بازار چین، ایران و چندین کشور دیگر، نسخه قدرتمندتر و پرشتاب‌تری از آن تحت عنوان چری آریزو ۵ توربو توسط کمپانی چری (Chery) معرفی شد و در سال ۱۳۹۶ به واسطه نمایندگی‌های چری در ایران، شاهد حضور نسخه توربو آن نیز در خیابان‌های کشورمان بودیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی چری Arizo 5 Turbo و بررسی مشخصات آن با نوع اتوماتیک اکسلنت در قالب جدوال، شما را با این خودرو سدان محبوب به طور کامل آشنا کنیم.

  مشخصات فنی چری آریزو ۵ توربو

مشخصات حجم/ میزان/ تعداد
حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر
حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر
تنفس موتور توربوشارژ
شتاب ۱۰.۵ ثانیه
حجم باک ۴۸ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸  لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
نوع موتور بنزینی دارای توربو

 

ابعاد و اندازه ها

طول ۴۵۳۲ میلی‌متر
عرض ۱۸۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۸۷ میلی‌متر
وزن ۱۳۷۲ کیلوگرم
فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی‌متر
ابعاد و نوع لاستیک‌های چرخ جلو و عقب R17 ۲۰۵/۵۰

در هر دو نسخه این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ساخته شده توسط شرکت اتریشی AVL استفاده شده است؛ با این تفاوت که حدود یک سال پس از تولید نسخه اول (اتومات)، خودروساز چری برای دست‌یابی به قدرت و شتاب بیشتر، اقدام به نصب یک توربو شارژ بر روی نسخه دوم (توربو) خود کرد که تا حدی، توان خروجی آریزو ۵ را افزایش دهد.

طراحی ظاهری چری آریزو ۵ توربو

تلاش چری در طراحی آریزو ۵ بر این بوده است که ایده‌های جدیدتری در ظاهر آن نسبت به محصولات دیگر خود داشته باشد و در واقع خودرویی با ظاهری متفاوت و چهره‌ای خاص به بازار عرضه کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی ظاهری چری آریزو ۵ توربو می‌توان به مواردی همچون جلو پنجره‌های بزرگ مجهز به نوار کرومی، چراغ‌های کشیده دارای دی‌لایت در نمای جلویی، خطوط زاویه‌دار و کشیده در نمای کناری و رینگ‌های ۱۷ اینچی اسپورت آن اشاره کرد.

با اینکه طراحی نمای عقب این خودرو مدرن است و به تنهایی ظاهر زیبا و جذابی دارد؛ اما به دلیل عدم هماهنگی آن با سایر زاویه‌های ماشین می‌توان گفت که ضعیف‌ترین بخش طراحی ظاهری چری آریزو ۵، نمای عقب آن است.

تنها تفاوت موجود در ظاهر نسخه توربو و اتومات این مدل ماشین، تغییر رنگ کلیپرهای ترمز و نصب لوگو TE روی گلگیرها است. در حقیقت هیچ تفاوت خاص ظاهری بین این دو نسخه از خودرو آریزو وجود ندارد.

طراحی نمای داخلی

نمای داخلی این خودرو دارای طراحی بسیار جذاب، زیبا و اسپورت بوده و تا حدی در طراحی آن از چری تیگو ۵ و حتی محصولات هیوندای ایده گرفته شده است.

از ویژگی‌های مهم و مثبت طراحی داخلی این محصول می‌توان به مواردی همچون کیفیت بالای متریال استفاده شده در کابین ماشین، ارگونومی بسیار خوب فراهم شده توسط صندلی‌ها، استفاده از چرم مشکی و دوخت قرمز رنگ در روکش صندلی‌ها، روکش فرمان، کنسول وسط و بخش میانی درب‌ها اشاره کرد که همه این‌ها در کنار هم به خودرو، راحتی و ظاهری زیبا بخشیده است.

همچنین در خصوص معایب چری آریزو ۵ توربو می‌توان از مواردی مانند تنظیمات دستی صندلی به جای تنظیمات برقی و فضای کم نامناسب برای سه سرنشین عقب ماشین یاد کرد.

تنها تفاوت موجود در فضای داخلی چری آریزو ۵ توربو با نوع اتومات آن در استفاده از دوخت قرمز رنگ است. در حقیقت هیچ تفاوت خاصی در طراحی نمای داخلی این دو نسخه، همچون طراحی ظاهری آن وجود ندارد.

آپشن‌ها و امکانات چری آریزو توربو۵

جمع بندی؛ بررسی کلی چری چگونه است؟

چری آریزو ۵ توربو TE محصولی دارای کیفیت مناسب، زیبا، جذاب و مدرن است؛ به همین خاطر در طراحی ظاهری و بدنه امتیاز خوبی کسب می‌کند. در عین حال مانند تمام خودروهای چینی، دارای موتور نه‌چندان قوی است که نسبت به ماشین‌های هم‌رده خارجی دیگر دارای موتور قوی، قیمت بسیار پایین‌تری دارد. همچنین امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی به کار گرفته شده در آن، تقریبا هم‌رده خودروهای خارجی گران‌قیمت است. به عنوان کلام آخر چری آریزو ۵ توربو TE در میان تمام ماشین‌های سدان چینی، صرف‌نظر از وجود ایرادات موجود در تمام محصولات چینی (به خصوص موتور ضعیف) نمره قابل قبولی می‌گیرد.


بررسی چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ (chery tiggo5) از سال ۲۰۱۳ در لیست مدل‌های کراس اوور شهری شرکت چری قرار گرفته و در بازار ایتالیا با نام‌های evo6 یا dr6 نیز شناخته می‌شود.

این محصول نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش درآمد؛ مدتی بعد شرکت مدیران خودرو که اساس و بنیان خود را بر عرضه محصولات چری به بازار ایران قرار داده است، به سراغ شریک چینی خود رفت و چری تیگو ۵ را از آذر ماه ۱۳۹۴ به دست مشتریان ایرانی رساند. حدود یک سال بعد نیز مدیران خودرو تصمیم به ارائه نسخه فیس لیفت تیگو ۵ گرفت که تغییراتی در چینش اعضای داخلی چراغ‌ها، سپر جلو و درب صندوق عقب این مدل اعمال شده بود. همچنین برخی تجهیزات بیشتر در مدل فیس لیفت تیگو ۵ به خدمت گرفته شد.

در سال ۱۳۹۷ نیز یک نسخه به‌روزرسانی شده از tiggo 5 به مشتریان ایرانی تحویل داده شد که از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه پیشین نداشت اما برخی امکانات جدید در آن به خدمت گرفته شده بود. در مطلب پیش رو قصد داریم تا چری تیگو ۵ را از جوانب فنی، ظاهری و وضعیت فروش در ایران مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی طراحی ظاهری تیگو ۵

سبک ظاهری چری تیگو ۵ یکی از متفاوت‌ترین طراحی‌های کمپانی چری را در خود به نمایش گذاشته است. این خودرو که با همکاری برخی طراحان مجرب بین‌المللی طراحی شده، نه به سبک ظاهری محصولات پیش از خود شباهت دارد و نه شبیه به محصولات جدیدتری همچون چری تیگو ۷ به نظر می‌رسد. با وجود تبلیغات فراوان شرکت چری مبنی بر همکاری طراحان بزرگ بین‌المللی در این پروژه، اما باید گفت که طراحی ظاهری به ویژه نمای چهره تیگو ۵ آن‌طور که انتظار می‌رفت جذاب و همسطح با محصولات هم‌رده خودش از آب در نیامده است؛ به ویژه در مقایسه با محصولات جدیدتر چینی و کره‌ای، باید گفت که چهره تیگو ۵ نمی‌تواند به اندازه این حریفان احساسات درونی بینندگان را برانگیزاند.

استفاده از چراغ‌های کشیده و نسبتا ساده که با جلوپنجره چهارضلعی فرم در یک راستا قرار گرفته‌اند، حالتی نسبتا خنثی برای چهره این شاسی بلند شهری به وجود آورده است؛ قطعا اگر این قسمت مورد بازنگری قرار می‌گرفت آنگاه شاید تیگو ۵ نیز می‌توانست اسپرت‌تر از آنچه هست به نظر برسد و جلوه‌های بصری بسیار خوشایندتری را به نمایش بگذارد.

با وجود این، طراحی سپر جلو و قاب‌های مه شکن روی آن فرم خوشایندی داشته و کم‌کاری طراحان در بخش جلوپنجره و چراغ‌ها را تا حدی جبران کرده است. در نمای جانبی شاهد استفاده معقول طراحان از تکنیک حجم‌پردازی‌ در نواحی مختلف هستیم که حالتی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را برای چری تیگو ۵ به دنبال داشته و ابعاد خودرو را اندکی بزرگ‌تر از آنچه هست جلوه می‌دهد.

طرح چراغ‌های عقب چندان با انواع جلو هماهنگ نیست اما با این حال نمای خوشایند و دلنشینی را در کنار سپر و درب صندوق به وجود آورده است. به‌طور کل طراحی ظاهری چری تیگو ۵ به شکلی خوش‌فرم و نسبتا خوشایند از آب درآمده اما طرح چراغ‌ها و نمای چهره این خودرو می‌توانست جذاب‌تر از شرایط فعلی باشد.

بررسی طراحی داخلی چری تیگو۵

با ورود به فضای کابین تیگو ۵ با محیطی زیبا و نسبتا مدرن مواجه می‌شوید که از لحاظ بصری و زیبایی ظاهری در سطحی قابل قبول قرار داشته و کمتر انتقادی را متوجه خود می‌کند. طراحی زیبا و متقارن کنسول میانی نیز علاوه بر ارتقاء جاذبه‌های بصری کابین، از ارگونومی مناسب برخوردار بوده و چینش کلیدها و دکمه‌های مختلف روی آن از متانت و نظم و ترتیب خوشایندی برخوردار شده است.

غربیلک فرمان نیز نسبتا خوش‌فرم بوده و همراه با طراحی سیلندری پنل کیلومترشمار، جلوه‌ای اسپرت را در مقابل چشمان راننده رقم زده است. کیفیت متریال کابین گرچه از نوع مرغوب نیست اما در این رنج قیمت قابل قبول ارزیابی می‌شود. گنجایش کابین تیگو ۵ برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال با قد متوسط، به میزان کافی ارزیابی شده و محدودیت قابل ذکری برای ایشان به وجود نخواهد آورد. از سوی دیگر گنجایش صندوق عقب این خودرو معادل ۳۷۰ لیتر بوده که چندان رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین احتمالا خانواده‌های پرجمعیت هنگام مسافرت‌های طولانی با مشکل کمبود فضا برای قرار دادن اسباب و وسایل خود در محفظه بار مواجه خواهند بود. در یک جمع‌بندی می‌توان چنین اظهار داشت که کابین چری تیگو ۵ به ویژه در نسخه‌های جدید، تا حد زیادی مدرن و امروزی به نظر رسیده و کمبود قابل توجهی به جز فقدان فضای کافی در صندوق عقب آن احساس نمی‌شود.

آپشن‌ها و امکانات چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ طی این چند سال حضور خود در بازار ایران در قالب نسخه‌ها و تیپ‌های مختلفی به دست مشتریان رسیده است. البته در حال حاضر تنها دو نسخه لاکچری IL و اکسلنت IE آن توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شود که نسخه ie اکسلنت به عنوان مدل فول آپشن از تجهیزات زیر بهره می‌برد:

کروز کنترل، دو حالت رانندگیEco و Sport، تنظیم ۶ حالته صندلی‌های جلو بعلاوه گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب و جلو، چراغ مه شکن، حسگر باران، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، کامپیوتر سفری، مانیتور ۱۰ اینچی لمسی، تزیینات دو رنگ ادوات کابین، رهیاب، دیلایت، اتولایت، چراغ بدرقه و خوشامدگویی.

ناگفته نماند که چری تیگو ۵ از امنیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین شده است. در ادامه به مهمترین تجهیزات ایمنی خودرو اشاره کرده‌ایم: ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

مشخصات فنی چری تیگو ۵

چری تیگو ۵ از همان ابتدا با یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲ لیتر به بازار ایران راه پیدا کرد. حداکثر توان خروجی و بیشینه گشتاور حاصل از این موتور به ترتیب برابر با ۱۳۹ اسب بخار و ۱۸۲ نیوتن متر است که سبب شده تا این خودرو ۱۵۳۷ کیلوگرمی ظرف مدت زمان کمتر از ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بیشینه سرعت چری تیگو ۵ هم از رقم ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت. همچنین میانگین مصرف سوخت این کراس اوور شهری چیزی در حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود که کمی زیاد به نظر می‌رسد.

مزایا و معایب چری تیگو ۵

در بحث نقاط قوت چری تیگو ۵ می‌توان به مواردی همچون: طراحی دلنشین کابین، طراحی ظاهری متقاعدکننده، کابین نسبتا جادار و خوش‌ساخت، تجهیزات رفاهی ایمنی مناسب در نسخه‌های فول آپشن و عملکرد نرم و اقتصادی جعبه‌دنده اشاره کرد. از سوی دیگر انتقاداتی پیرامون سواری نسبتا خشک و کشش نه‌چندان مطلوب در سربالایی‌ها بر چری تیگو ۵ وارد شده است.

وضعیت فروش چری تیگو ۵ در بازار ایران

چری تیگو ۵ یکی از شناخته‌شده‌ترین کراس اوورهای جمع و جور و میان قیمت بازار ایران است که تا حدود نسبتا زیادی موفق شده توجهات مشتریان را به سوی خود جلب سازد. با این حال مشکلاتی همچون قیمت بالا، هزینه نه چندان کم سرویس‌های دوره‌ای، سواری خشک و چالاکی کمتر از رقبا سبب شده تا بسیاری از خریداران قید تصاحب این خودرو را بزنند و به سراغ محصولات دیگری همچون جک اس ۵، هایما اس ۷ و غیره بروند. بنابراین بایست چنین اظهار داشت که رونق بازار فروش چری تیگو ۵ در ایران به حد متوسط رو به پایین بوده و نمی‌توان آن را رده‌های بالای جدول رتبه‌بندی کرد. به نظر می‌رسد اگر مدیران خودرو از پیشرانه توربوشارژ و پرتوان‌تر در این محصول خود بهره بگیرد و قیمت متعادل‌تری را برای آن انتخاب کند، چری تیگو ۵ فروش بسیار بهتری در بازار به دست بیاورد.


بررسی مشخصات چری آریزو۶

ماشین آریزو ۶ که در واقع با نام خودرو آریزو gx در لیست تولیدات کمپانی خودروسازی چری حضور دارد، یک سدان نسبتا جمع و جور بوده و در واقع مدل ارتقا یافته و بزرگ‌تر آریزو ۵ به حساب می‌آید.

چری آریزو ۶ نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. این محصول به منظور پر کردن جای خالی میان دو سدان آریزو ۵ و آریزو ۷ طراحی شده است. شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی انواع محصولات چری در ایران از سال ۱۳۹۸ چری آریزو ۶ را به صورت نه چندان گسترده روانه بازار ایران کرد تا شاید بتواند به کمک آن، رقیبی نسبتا ارزان‌تر و با امکانات روز را در برابر محصولات دست دوم کره‌ای همچون کیا اپتیما و هیوندا سوناتا روانه بازار کشورمان سازد.

با این حال ماشین آریزو ۶ به طور مستقیم رقیب جدی از نوع صفر کیلومتر در ایران نداشته و فعلا به صورت آهسته و پیوسته به کار خود در این بازار ادامه می‌دهد. به هر صورت در مطلب پیش رو قصد داریم تا چری آریزو ۶ را از زوایای مختلف همچون: طراحی، امکانات، مشخصات فنی وضعیت فروش و غیره مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری چری آریزو ۶

در همان نگاه اول به آریزو ۶ می‌توان متوجه شد که این محصول بر پایه چری آریزو ۵ توسعه یافته و نمایی شکیل‌تر و به‌روزتر از مدل آریزو ۵ را به نمایش گذاشته است. در ناحیه روبرو شاهد طراحی بدیع و جذاب جلوپنجره و سپر هستیم که جلوه تماما اسپرت و هیجان برانگیزی را از این سدان کامپکت چینی به نمایش گذاشته و جنبه‌های شخصیتی جنگاورانه آن را در معرض دید قرار می‌دهد.

در نمای بغل نیزجلوه‌ها و طرح‌هایی آشنا به چشم می‌خورند که پیش از این در آریزو ۵ مشاهده شده بود. یک خط شانه‌ای در امتداد لبه درب صندوق سراسر نمای کناری را تا گلگیر جلو در برگرفته و به همراه برخی حجم پردازی‌های دیگر فرمی نسبتا عضلانی به این بخش از پروفیل‌های بدنه چری آریزو ۵ اعطا کرده است. در نمای عقب نیز شاهد طراحی جذاب چراغ‌ها با فرمی اسپرت هستیم که توسط یک نوار کرومی که به طرزی جذاب به درون گرافیک داخلی چراغ‌ها نیز کشیده شده و شامل لوگو شرکت چری است، به یکدیگر پیوند خورده‌اند. طرح آینده‌نگرانه سپر و درب صندوق هم نمای پشت را به شیوه کاملا خوشایند و اسپرت تکمیل کرد‌ه‌اند.

در مجموع باید اظهار کرد که طراحی ظاهری چری آریزو ۶ ضمن حفظ المان‌های اصلی و شباهت کلی به آریزو۵، نمای جذاب‌تر، اسپرت‌تر و نسبتا لوکس‌تری را از خود به نمایش گذاشته است.

طراحی داخلی چری آریزو۶

پس از ورود به فضای کابین چری آریزو ۶ با نمایی تماما مدرن، نسبتا لوکس و آینده‌نگرانه مواجه خواهید شد که مشابه آن در سدان‌های هم قیمت موجود در بازار کشورمان وجود ندارد. استفاده از خطوط و اشکال هندسی ساده اما مدرن در طراحی داشبورد به همراه نمای متقارن پنل کیلومتر شمار و نمایشگر دیجیتال بین نشانگرهای دور موتور و سرعت، صحنه‌ای کاملا زیبا و خوشایند را از کابین آریزو ۶ به نمایش گذاشته است.

طراحی مدرن کنسول جعبه دنده به همراه استفاده از متریال براق و با کیفیت در این بخش نیز سبب ارتقاء نمای کابین شده است. دکمه‌های لمسی دیجیتال در پنل سیستم تهویه نیز در نوع خود جالب توجه و بسیار مدرن طراحی شده است. سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین رضایت‌بخش به نظر می‌رسد؛ در عین حال فرم ارگونومیک صندلی‌ها و کیفیت روکش آنها با دوخت متمایز بعلاوه طرح الماسی نیز یکی دیگر از عوامل مثبت و رضایت‌بخش در کابین چری آریزو ۶ خواهد بود.

این خودرو برای حضور پنج سرنشین با قد متوسط فضای کافی را ارائه می‌دهد اما صندلی‌های ردیف عقب برای افراد بلندقد احتمالا محدودیت‌هایی از ناحیه سر را به دنبال خواهند داشت. صندوق عقب نیز فضای نسبتا قابل قبولی را جهت جای دادن اسباب و وسایل مسافرت در اختیار کاربران می‌گذارد. این ظرفیت با تا زدن صندلی‌های عقب قابل گسترش خواهد بود. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی کابین چری آریزو ۶ چیزی فراتر از یک سدان متعارف به ویژه در میان مدل‌های موجود در بازار ایران بوده و یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو به حساب خواهد آمد که رضایت تقریبا اکثر مشتریان را به طور کامل جذب خواهد کرد.

آپشن‌ها و امکانات آریزو۶

چری آریزو ۶ در قالب پکیج اکسلنت به دست مشتریان ایرانی رسیده که مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی آن به شرح زیر خواهد بود:

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل یا تثبیت‌کننده سرعت، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو‌هلد، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن عقب، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه‌های کنترل مجهز به سامانه حساسیت به سرعت، سیستم صوتی با شش اسپیکر به همراه ساب ووفر، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، نَویگیشن، دوربین‌های سه‌گانه عقب – جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، میرور لینک، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، نمایش خطوط پارک با حرکت فرمان، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – پرده‌ای و جانبی، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال + دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی، صندلی سرنشین با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشو، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، ایزوفیکس صندلی، پورت ۱۲ ولت، ریموت استارتر، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف.

مشخصات فنی چری آریزو۶

چری آریزو ۶ قوای محرکه خود را مدیون همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که در محصولاتی همچون چری آریزو ۵ و تیگو ۷ حضور دارد. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر را توسط یک جعبه دنده سی وی تی ۹ سرعته شبیه سازی شده به سوی چرخ‌های محور جلو روانه خواهد کرد. ماحصل بهره‌گیری از چنین سامانه فنی شتاب ۰ تا صد ۹ ثانیه برای این خودرو ۱۳۵۸ کیلوگرمی بوده است.

همچنین حداکثر سرعت چری آریزو ۶ معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و میانگین مصرف سوخت این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. با توجه به آمار ارائه شده واضح است که عملکرد فنی چری آریزو ۶ به خوبی جوابگوی نیازهای خانواده‌ها و حتی مشتریان جوان‌تر خواهد بود.

مزایا و معایب Chery Arizo 6

مواردی همچون طراحی ظاهری فوق‌العاده جذاب، طراحی داخلی بسیار مدرن و متریال نسبتا با کیفیت، عملکرد فنی مناسب، پیشرانه مشترک با سایر محصولات چری نظیر آریزو ۵ و تیگو ۷ که دغدغه کمتری را جهت تعمیر و یافتن لوازم یدکی به مالک تحمیل می‌کند، از جمله نقاط مثبت این خودرو به شمار می‌روند. از سوی دیگر موارد نظیر فقدان رادار نقطه کور و همچنین ساختار ساده سیستم تعلیق از جمله انتقادات وارده بر چری آریزو ۶ هستند.

وضعیت فروش چری آریزو ۶ در ایران

آریزو ۶ در بحبوحه تحریم صنعت خودروسازی و به صورت نسبتا قطره‌چکانی وارد بازار ایران شده است. قیمت بالای این محصول به همراه عرضه محدود آن سبب شده تا چری آریزو ۶ نتواند آن‌گونه که شایسته و بایسته است به جایگاه بالایی در بازار ایران دست یافته و خرید و فروش چری آریزو ۶ قابل مقایسه با رقیبان باشد. با این حال مسلم است اگر قیمت آن کمی متعادل‌تر گردد و عرضه آن گسترده‌تر شود، چری آریزو ۶ این قابلیت را دارد که یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایران لقب گیرد.


بررسی مشخصات تیگو ۷

تیگو ۷  یکی از محصولات نسبتا جدید شرکت خودروسازی چری است که نسل اول آن از سال ۲۰۱۶ در لیست محصولات کراس اوور این کمپانی جای گرفت. البته نمونه کانسپت این خودرو نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به نمایش درآمده بود اما نسخه نهایی آن ۴ سال بعد به معرض دید عموم درآمد.

شرکت مدیران خودرو که نمایندگی رسمی گروه خودروسازی چری در ایران را بر عهده دارد، به سراغ همکار چینی خود رفت تا محصول جدید آن یعنی تیگو ۷ را در ایران نیز مونتاژ کند؛ بنابراین از اواسط تابستان ۱۳۹۶ عرضه رسمی تیگو ۷ (تیپ اکسلنت) به بازار کشورمان کلید خورد و مشتریان داخلی توانستند به جدیدترین کراس اوور چری دسترسی پیدا کنند. خریدار خودرو از این ملاقات خوشحال بود.

همچنین مدیران خودرو از پاییز ۹۷ اقدام به ارائه تیپ IE این خودرو کرد که از لحاظ ظاهری و فنی تفاوت چندانی با نسخه پیشین نداشت اما حدود ۱۸ به‌روزرسانی مختلف در داخل کابین آن صورت گرفته بود که از جمله آنها می‌توان به حذف ترمز دستی و اضافه شدن ترمز پارک برقی، اتوهلد، دو عدد پورت USB، کنترل سرعت در سرازیری، چراغ مطالعه، دستگیره تایر زاپاس، انتقال مکان برخی دکمه‌های کاربردی و چند تحول جزئی دیگر اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا چری تیگو ۷ را از جنبه‌های مختلف همچون طراحی ظاهری، طراحی کابین، مشخصات فنی، امکانات و وضعیت فروش در بازار ایران مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

طراحی ظاهری چری تیگو۷

طراحی ظاهری چری تیگو ۷ سرشار از المان‌های جوان‌پسند و اسپرت است که شبیه به هیچ‌کدام از تولیدات قبلی چری به نظر نرسیده و ظاهر متمایز و آینده‌نگرانه‌ای را از خود به نمایش گذاشته است. در پس صورت این مبارزه چینی شاهد چشمان تندوتیز و تا حدودی خشن هستیم که حالتی مصمم به چهره خودرو بخشیده است. طراحی چراغ‌ها شباهت زیادی به نوک نیزه سربازان باستانی دارد. جلوپنجره نیز از انواع و اقسام نوارهای باریک و مواج تشکیل شده و یک نوار کرومی چراغ‌های جلو را به شیوه‌ای هنرمندانه به یکدیگر پیوند داده است.

طراحی سپر جلو هماهنگی دل‌نشینی با سایر المان‌های چهره داشته و جلوه خوشایندی برای نمای روبرو چری تیگو ۷ رقم زده است. استفاده از یک خط شانه‌ای که از انتهای چراغ عقب تا حوالی گلگیر جلو کشیده شده، کاهش سادگی پروفیل جانبی بدنه و عضلانی‌تر جلوه کردن این بخش از خودرو را به دنبال داشته است. طرح چراغ‌های عقب  سنخیت چندانی با انواع جلو نداشته و می‌توانست طراحی هماهنگ‌تری را تجربه کند که البته این‌طور نشده است.

طراحی درب عقب نیز به صورت نسبتا ساده انجام شده که البته جزئیات بیشتر به کار رفته در بخش مشکی رنگ سپر عقب توانسته سادگی درب صندوق را تا حد زیادی جبران کند. به طور کلی چری تیگو ۷ از یک نوع طراحی ظاهری متمایز، آینده نگرانه و جسورانه برخوردار شده که علاوه بر جلب نظر مثبت مشتریان مسن‌تر و خانواده‌ها، می‌تواند جوان‌ترها را نیز به سوی این کلاس اوور چینی بکشاند.

بررسی طراحی داخلی چری تیگو ۷

پس از ورود به درون کابین چری تیگو ۷ با نوعی طراحی مینیمالیستی مواجه خواهید شد که اگر نمایشگر لمسی مرکزی آن را برداریم جزئیات چندانی در آن، به ویژه در نیمه بالایی داشبورد مشاهده نخواهد شد. این سبک طراحی که بر خلاف نمای بیرونی خودرو جزئیات زیادی را در برنمی‌گیرد، برگرفته از تمایلات فکری آینده‌نگرانه طراحان داخلی چری تیگو ۷ بوده که سعی در ایجاد فضای مدرن با حداقل اضافات دارد.

طراحی دریچه‌های تهویه در دو طرف نمایشگر مرکزی بسیار مدرن جلوه کرده و چینش دکمه‌ها روی کنسول میانی آرامش خاصی را درون خود پنهان کرده است. طرح داخلی غربیلک فرمان گرچه کاملا خلاقانه به نظر می‌رسد اما اصلا زیبا نبوده و نمای نسبتا زشتی به فضای کابین اضافه کرده است. با این حال طرح اسپرت پنل کیلومتر شمار پشت فرمان تشدیدکننده جاذبه‌های جوان‌پسند کابین تیگو۷ بوده و جلوه‌های نسبتا مهیج‌تری مقابل چشمان راننده پدید آورده است.

متریال داشبورد در نمونه‌های قدیمی‌تر از جنس پلاستیک خشک بود که چندان حس خوشایندی به کاربران منتقل نمی‌کرد اما در نسخه جدید تیگو ۷ یعنی مدل ۹۸، از فوم نرم برای نیمه بالایی داشبورد استفاده شده که موجب ارتقا کیفیت کابین خودرو شده است. از نظر گنجایش فضای داخلی نیز باید به استحضار برسانیم که پنج سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت می‌توانند از کابین چری تیگو ۷ بهره کافی ببرند.

همچنین ظرفیت فضای صندوق عقب این خودرو کراس اوور جمع‌وجور برابر با ۴۱۴ لیتر است که مشکلات چندانی را به جهت جای دادن وسایل و ملزومات یک مسافرت خانوادگی ۴ تا ۵ نفره بر کاربران تحمیل نمی‌کند. در صورت نیاز، گنجایش فضای بار پس از خواباندن صندلی‌های تا ۱۱۲۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

 آپشن ها و امکانات چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ در دو تیپ اکسلنت و IE به دست مشتریان رسیده که در این بین نسخه IE نقش مدل فول آپشن را بازی می‌کند و از تجهیزات رفاهی ایمنی به شرح زیر بهره‌ می‌برد: کروز کنترل، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، حسگرهای پارک جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر و سنسور باران، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، تنظیم برقی ارتفاع نور، فرمان برقی دو حالته با روکش چرمی و دکمه‌های کنترل حساس به سرعت، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر مرکزی ۹ اینچی لمسی، دوربین‌های عقب- جانبی و ۳۶۰ درجه، درگاه USB، بلوتوث، میرور لینک، نمایشگر ۴.۸ اینچی صفحه کیلومتر، دوربین جلو، ۶ عدد کیسه هوا، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته برقی و تنظیم گودی کمر، گرمکن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما و سانروف.

مشخصات فنی چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ از همان پیشرانه آریزو ۵ توربو نیرو می‌گیرد. این موتور چهار سیلندر توربوشارژ قادر است ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه به سوی چرخ‌های جلو انتقال دهد. در نتیجه بهره‌گیری از چنین سامانه فنی شتاب صفر تا صد تیگو۷ معادل ۱۰.۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین این خودرو ۱۴۴۰ کیلوگرمی در حدود ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

مزایا و معایب چری تیگو ۷

از جمله نقاط قوت تیگو۷ می‌توان به مواردی همچون طراحی ظاهری جذاب و متفاوت، فضای مناسب کابین، سیستم تعلیق نرم، امکانات رفاهی بسیار مناسب، برخورداری پیشرانه از زنجیر تایم، عملکرد فنی و شتاب قابل قبول، پیشرانه مشترک با آریزو ۵ و در نتیجه گستردگی بیشتر لوازم یدکی آن نام برد. از طرف دیگر فقدان سامانه چهارچرخ محرک را می‌توان به عنوان نقطه ضعف این خودرو قلمداد کرد.

وضعیت فروش چری تیگو ۷ در بازار ایران

چری تیگو ۷ از همان ابتدای ورود به کشورمان توانست با توجه به طراحی ظاهری جذاب و عملکرد فنی مناسب، شمار نسبتا زیادی از مشتریان را به سوی خود بکشاند. حمایت و خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو نیز سبب شد تا این کراس اوور سابکامپکت چینی از شرایط مناسبی در بازار ایران بهره ببرد. بنابراین می‌توان وضعیت فروش چری تیگو ۷ در ایران را نسبتا مساعد ارزیابی کرد. با این وجود گاهی اوقات تلاقی قیمت نمونه صفرکیلومتر این خودرو با نمونه‌های دست دوم محصولاتی همچون هیوندای توسان یا حتی هیوندای سانتافه سبب می‌شود تا برخی مشتریان به سراغ محصولات کره‌ای دست دوم رفته و قید خرید نمونه صفرکیلومتر چری تیگو ۷ را بزنند./ خودرو۴۵

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار