۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

فرشاد پیوس: گفته بودم یحیی با امیدهای پرسپولیس بازی نمی کند/ رونالدو هم با یک جلسه تمرین در النصر فیکس نمی شود!/ این نام نیک است که باقی می ماند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فرشاد پیوس: گفته بودم یحیی با امیدهای پرسپولیس بازی نمی کند/ رونالدو هم با یک جلسه تمرین در النصر فیکس نمی شود!/ این نام نیک است که باقی می ماند. تمامی بازیکنان امید پرسپولیس، منهای امیررضا رفیعی د...

فرشاد پیوس: گفته بودم یحیی با امیدهای پرسپولیس بازی نمی کند/ رونالدو هم با یک جلسه تمرین در النصر فیکس نمی شود!/ این نام نیک است که باقی می ماند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فرشاد پیوس: گفته بودم یحیی با امیدهای پرسپولیس بازی نمی کند/ رونالدو هم با یک جلسه تمرین در النصر فیکس نمی شود!/ این نام نیک است که باقی می ماند. تمامی بازیکنان امید پرسپولیس، منهای امیررضا رفیعی در تهران ماندند و همراه این تیم به آبادان سفر نکردند. یحیی گل محمدی پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان در خصوص ادعای او مبنی بر بازی با تیم امید در لیگ برتر، گفت: “بعد از بازی عصبانی بودم و نتوانستم خودم را کنترل کنم و گفتم که با امیدها بازی می‌کنیم اما بازیکنان امید ما از بازیکنان بزرگسال کم ندارند و با حمایت بیشتر می‌توانند عملکرد خوب داشته باشند. بعد از گذشت یکی دو روز به حرف‌هایی که زدم فکر کردم و دیدم که این‌ها یک بحث فوتبالی است و متاسفانه ما از داخل نهادهای فوتبالی به مشکل خوردیم. هر چند که از صحبت‌های من برداشت خوبی نشد و برداشت‌های غیرفوتبالی کردند اما ارکان فدراسیون فوتبال باید جوابگوی اتفاقات افتاده باشند.”

فرشاد پیوس اولین پیشکسوتی بود که عنوان کرد یحیی گل محمدی عصبانی است و از امیدهایش در دیدار با پرسپولیس استفاده نخواهد کرد.

حالا فرشاد پیوس در این رابطه می گوید: دیدید؟ من پیش تر هم گفته بودم که یحیی گل محمدی بعد از دو بازی برابر فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک که با اشتباهات داوری همراه شد بسیار عصبانی بود. بعد از بازی با آلومینیوم اراک هم عنوان کرد که می خواهد با بازیکنان تیم امید پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان شرکت کند. این جمله از روی عصبانیت بیان شد اما خود یحیی وقتی آرام گرفت متوجه شد چنین چیزی امکان پذیر نیست.

او ادامه می دهد: من می دانستم و مطمئن بودم یکی دو روز بعد از آن مصاحبه خود یحیی گل محمدی وقتی خوب فکر کند، پشیمان خواهد شد. البته به نوعی باید به سرمربی پرسپولیس حق داد که در دو هفته اشتباهات داوری تیمش را اذیت کرد. اگر اشتباهات نبود چه بسا نتایج دیگری ثبت می شد و آن حرف ها هم زده نمی شد. به هر حال یحیی گل محمدی همیشه گفته ام مربی با هوش و با تجربه ای است. خوب می داند چگونه باید شرایط را تغییر دهد و خیلی هم شجاعانه اعتراف کرد عصبانی است.

فرشاد پیوس ضمن اشاره به وضعیت کنونی فوتبال ایران یادآور می شود: متأسفانه به نظر می رسد فوتبال ایران عصبی و خیلی هم عصبانی است. همه مربیان، بازیکنان، هواداران و تیم ها به هم حمله می کنند و درگیری هایی می بینیم که چندان جالب نیست. ما فوتبال بازی می کنیم که لذت ببریم و تماشاگران هم لذت ببرند اما از این فوتبال کسی لذت نمی برد. داخل زمین، بیرون زمین در نشست های خبری و همه جا درگیری و دعوا می بینیم در حالی که ذات ورزش دوستی و اخلاق است. یک زمانی ما بازی می کردیم، می بردیم یا می باختیم هرگز سرمربیان ما مثلا علی آقا پروین یا منصورخان پورحیدری خدابیامرز علیه یکدیگر حرفی نمی زدند. همه حرمت ها را حفظ می کردند و کوچک تر و بزرگ تر در نظر گرفته می شد. امروز دیگر حرمت ها خیلی راحت شکسته می شود و شاید این موضوع به نتیجه گرا شدن فوتبال ایران مربوط باشد.

آقای گل سابق فوتبال ایران در ادامه می گوید: من نه به عنوان یک پیشکسوت فوتبال بلکه به عنوان یک هوادار فوتبال، یک تماشاگر فوتبال و کسی که این ورزش را دوست دارم از همه می خواهم آرامش داشته باشند و از فوتبال لذت ببرند. این فوتبال یا برد و باخت آن قدر ارزش ندارد که حرمت ها پیاپی شکسته شود. آنچه از فوتبال یا آدم ها باقی می ماند اخلاق و نام نیک است. دوستی ها و رفاقت ها را حفظ کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم.

مهاجم اسبق پرسپولیس در خصوص خط خوردن لئاندرو پریرا خرید تازه این تیم از لیست بازی با آبادان خاطر نشان می کند: این امری طبیعی است. این بازیکن فقط یک جلسه با پرسپولیس تمرین کرده بود و طبیعی است از لیست بیرون باشد. رونالدو هم با یک جلسه تمرین نمی تواند در النصر عربستان فیکس شود. این مهاجم برزیلی هفته آینده با تمرینات بیشتر قطعا برای پرسپولیس بازی خواهد کرد. او یک مقدار زمان می خواهد و تازه به ایران آمده است. هر چند ما پرسپولیسی ها خاطرات خوبی از خرید مهاجمان برزیلی نداریم اما امیدوارم پریرا یک فروارد مناسب و گلزن باشد و گل های زیادی هم برای پرسپولیس بزند.

ستاره سابق تیم ملی ایران در پایان می گوید: بالاخره کارلوس کی روش رسما با فدراسیون فوتبال قطر قرارداد بست. باز جای شکرش باقی است که قطری ها او را خواستند وگرنه باز هم باید این مربی پرتغالی را روی نیمکت تیم ملی ایران می دیدیدم! من بارها گفتم و باز تکرار می کنم امیدوارم فدراسیون یک تصمیم درست بگیرد. ما در فوتبال خودمان هم مربیانی داریم که می توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند اما اگر بناست سرمربی خارجی انتخاب کنند بهتر است یک مربی کارنامه دار و جوان تر که انگیزه بیشتری هم دارد برگزیده شود نه امثال کارلوس کی روش!

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار