۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸

فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها در دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علی شمسی‌پور درباره روند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم گفت: برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها کمیته‌ای تحت عنوان کمیته انتصابات رؤسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم تشکیل شده است. وی ادامه داد: این کم...

فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها در دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،علی شمسی‌پور درباره روند انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم گفت: برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها کمیته‌ای تحت عنوان کمیته انتصابات رؤسای دانشگاه‌ها در وزارت علوم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کمیته دارای ۷ عضو است که اسامی آنها نیز اعلام نمی‌شود تا این اعضا با فراغ بال بتوانند گزینه ریاست دانشگاه‌ها را بررسی کنند، و این کمیته فقط مختص رؤسای دانشگاه‌ها است.

مشاور وزیر علوم و سرپرست دفتر وزارتی افزود: کار اعضای کمیته مذکور تصمیم سازی برای وزیر علوم است که وزیر علوم بتواند تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: اعضای کمیته اسامی گزینه‌های مختلف را از کانال‌های مختلف دریافت کرده و آنها را با معیارهایی که دارند بررسی کرده و با شاخص‌هایی که دارند ارزیابی کرده و امتیاز دهی می‌کنند و سپس ۳ الی ۵ گزینه را از هر دانشگاهی با امتیازات کسب شده به وزیر علوم معرفی می‌کنند و در نهایت وزیر علوم گزینه نهایی را انتخاب و معرفی می‌کند.

به گزارش مهر، تا کنون سرپرستان دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی امیر کبیر و الزهرا (س) توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری معرفی و منصوب شده‌اند. این افراد برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوند.

مطالب مرتبط