۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱

غلبه بر مشکلات مزمن کشور بدون نقش‌آفرینی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محمدصادق خیاطیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دیروز در معیت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشستی در اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف شرکت کردیم. به عنوان مسوول نهادی که متولی تسهیل‌گری رابطه دولت...

غلبه بر مشکلات مزمن کشور بدون نقش‌آفرینی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محمدصادق خیاطیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دیروز در معیت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشستی در اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف شرکت کردیم. به عنوان مسوول نهادی که متولی تسهیل‌گری رابطه دولت و شبکه نخبگانی کشور است، حضور در جمع فعالان زیست‌بوم اندیشگاهی کشور را همیشه مغتنم می‌دانم و سعی می‌کنم چنین فرصت‌هایی را از دست ندهم.

خطاطیان افزود: به عزیزان حاضر در جلسه عرض کردم که در راستای عمل به تاکیدات رئیس‌جمهور در خصوص تقویت ارتباط دولت و دانشگاه، مرکز بررسی‌های استراتژیک تاسیس میز «دولت – دانشگاه» در دانشگاه‌های کشور را دنبال می‌کند.

وی اظهار داشت: این میز تعاملی بدون افزوده شدن تشکیلات جدیدی به ساختار فعلی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و انشاالله وظیفه آن ایجاد رابطه‌ای ساختارمند، میان دولت و دانشگاهیان و پژوهشگران و نخبگان است و در حال حاضر همکاران من مشغول تهیه شیوه‌نامه‌های تاسیس و فعالیت این میز هستند.

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: دولت مردمی برای ایجاد تحول واقعی در شرایط اداره کشور و حکمرانی دانش‌بنیان، بسیار به ظرفیت فکری و علمی دانشگاه‌ها امید بسته است و مرکز بررسی‌های استراتژیک به عنوان بازوی مطالعاتی دولت، وظیفه خود می‌داند که تسهیل بهره‌گیری از این ظرفیت را دنبال کند.

خیاطیان تاکید کرد: غلبه بر مشکلات مزمن کشور و تحقق سیاست‌های بالادستی از جمله نامگذاری سال، بدون نقش‌آفرینی جدی جوانان نخبه و دانشگاهیان ممکن نیست و ما زیرساخت‌های این نقش‌آفرینی را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار