۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰

عیسی و شخص خودشیفته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امام صادق علیه السلام فرمود: راه و روش عیسی در تبلیغ دین گردش در شهرها بود، در یکی از گردش هایش بیرون شد در حالی که مرد کوتاه قدی از یارانش به همراهش بود. چون عیسی به دریا رسید، از روی یقین نام خد...

عیسی و شخص خودشیفته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

امام صادق علیه السلام فرمود:

راه و روش عیسی در تبلیغ دین گردش در شهرها بود، در یکی از گردش هایش بیرون شد در حالی که مرد کوتاه قدی از یارانش به همراهش بود.

چون عیسی به دریا رسید، از روی یقین نام خدا را برد و روی آب به راه افتاد، چون آن مرد عیسی را این چنین دید او هم با یقین کامل نام حضرت حق را به زبان جاری کرد و دنبال عیسی به روی آب به راه افتاد تا به عیسی رسید.

در این حال عجب و خودبینی او را گرفت، با خود گفت: این عیسی روح اللّه است که به روی آب راه می رود و من همانند او، پس او را بر من چه برتری است؟ امام فرمود: به محض این اندیشه به زیر آب رفت، در آن حال عیسی را به عنوان کمک صدا زد، آن حضرت وی را از آب بیرون آورده سپس به او فرمود: چه گفتی؟ در پاسخ عیسی، اندیشه اش را بیان کرد و این که آلودگی عجب گریبانش را گرفت، عیسی فرمود: خود را به جایی واداشتی جز آنجا که خدایت واداشته و بدین جهت مورد خشم خدا شدی، از آنچه که گفتی به درگاه حضرت حق توبه کن. سپس امام صادق علیه السلام فرمود: آن مرد توبه کرد و به مقامی که خدا به او داده بود بازگشت[۱].

پی نوشت

[۱] الکافى: ۲/ ۳۰۶، باب الحسد، حدیث ۳؛ بحار الأنوار: ۱۴/ ۲۵۴، باب ۱۸، حدیث ۴۹.

منبع: عرفان اسلامی، ج ۹، ص: ۲۱۸

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط