۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

عکس| برتری آماری ایران در تقابل با عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تیم ملی ایران در آخرین بازی دور گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منامه با یک گل از سد عراق گذشت. شاگردان اسکوچیچ با کسب این برد، ۱۸ امتیازی شده و به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله نهایی مقدماتی شدند...

عکس| برتری آماری ایران در تقابل با عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تیم ملی ایران در آخرین بازی دور گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منامه با یک گل از سد عراق گذشت. شاگردان اسکوچیچ با کسب این برد، ۱۸ امتیازی شده و به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله نهایی مقدماتی شدند.

تیم ملی ایران برای صعود به عنوان تیم اول گروه نیاز به کسب پیروزی مقابل عراق داشت؛ نتیجه ای که اسکوچیچ برای رقم زدن آن تیمش را به حالتی هجومی وارد زمین کرد و ملی پوشان در طول ۹۰ دقیقه برتری محسوسی نسبت به حریف از خود نشان دادند و موفق شدند با یک گل، مزد برتری شان را گرفته و عراق را شکست دهند.

با نگاه به آمار ارائه شده در پایان بازی می توانیم بیش از پیش پی به برتری کامل ایران مقابل عراق ببریم. شاگردان اسکوچیچ با وجود اینکه در نیمه اول به گل رسیدند اما تا پایان بازی اجازه مالکیت را به تیم حریف ندادند و در کل بازی مالک توپ و میدان بودند؛ از نظر آماری هم این برتری مشخص است. تیم ملی ایران ۶۰ درصد مالکیت توپ را در طول ۹۰ دقیقه در اختیار داشت و عراق در ۴۰ درصد از زمان بازی، مالک توپ بود.

 

 

در تعداد پاس های رد و بدل شده نیز برتری قابل ملاحظه ای را از سوی تیم ملی ایران شاهد بودیم. بازیکنان تیم ملی در این دیدار ۵۰۵ پاس دادند که ۸۳ درصد آن صحیح بود. در مقابل عراقی ها ۳۵۵ بار به هم پاس دادند؛ یعنی ۱۵۰ پاس کمتر که تفاوت قابل ملاحظه ای در چنین دیدار به حساب می آید.

شاگردان اسکوچیچ در این دیدار یک گل زدند اما چندین موقعیت خوب دیگر هم داشتند که اگر کمی خوش شانس بودند می توانستند تعداد گل های خود را بیشتر کنند. بر اساس آمار ارائه شده در پایان بازی، تیم ملی ایران ۵ شانس گل در این دیدار روی دروازه عراق ایجاد کرد و این در حالی بود که تیم حریف تنها یک شانس گلزنی در طول ۹۰ دقیقه داشت. تنها برتری عراقی ها در تعداد شوت بود، جایی که آن ها ۱۲ بار به سمت دروازه ایران شوتزنی کردند و ما ۶ بار موفق به این کار شدیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار