۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴

عملیات بزرگ آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مشترک نظامی عراق با انتشار بیانیه ای گفته است که این عملیات از ساعت ۶ بامداد با مشارکت یگان های مختلف نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی در شمال بغداد آغاز شده است. براساس ب...

عملیات بزرگ آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مشترک نظامی عراق با انتشار بیانیه ای گفته است که این عملیات از ساعت ۶ بامداد با مشارکت یگان های مختلف نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی در شمال بغداد آغاز شده است.

براساس بیانیه، در این عملیات، نیروهای فرماندهی عملیات امنیت بغداد با پشتیبانی نیروهای هوایی و بالگردهای ارتش و مشارکت یگان های ویژه، پلیس، الحشد الشعبی و دیگر دستگاه های امنیتی شرکت کرده اند.

این بیانیه، هدف عملیات را تعقیب و سرکوب گروه های تروریستی در این منطقه از شمال بغداد عنوان کرده است.

همزمان، معاون اجرایی رییس ستاد نیروهای الحشد الشعبی نیز در بیانیه ای افزود که نیروهای الحشد الشعبی طرح جامعی برای عملیات طارمیه جهت تعقیب عناصر داعش تدارک دیده اند.

«نعمه الکوفی» تصریح کرده است که اهالی طارمیه همکاری بسیار خوبی با نیروهای الحشد و امنیتی عراق از ساعات اولیه شروع عملیات نشان داده اند.

وی با اشاره به اینکه این پنجمین عملیاتی امنیتی است که الحشد الشعبی برای پاکسازی طارمیه از گروه های تروریستی در آن شرکت می کند، خاطر نشان ساخته است که طارمیه، ریه امنیتی بغداد است و باید به طور کامل از وجود تروریسم پاکسازی شود.

الکوفی گفت که الحشد الشعبی به مدت چند روز اقدام به ایجاد گشت های سیار برای تعقیب عناصر تروریستی خواهد کرد.

وی تاکنون روند پیشرفت و هماهنگی بین یگان های مختلف شرکت کننده در عملیات را خوب ارزیابی کرده است.

طارمیه شهرستانی سنی نشین در ۵۰ کیلومتری شمال بغداد است که تعداد جمعیت آن ۵۰ هزار نفر و تعداد جمعیت مرکز شهرستان در حدود ۲۰ هزار نفر عنوان شده است.

اغلب اهالی طارمیه نخلستاندار و دامپرور و کشاورز هستند و منطقه به داشتن نخلستان های آباد و باغ ها، شهرت دارد.

طارمیه یکی از شش شهرستان حومه پایتخت عراق است که به نام کمربند امنیتی بغداد شناخته می شوند و حلقه اتصال چهار استان بغداد، صلاح الدین، دیاله و الانبار به همدیگر است.

الطارمیه شامل بخش های «المشاهده» و «العبایجی» است و عشایر «المشاهده»، «البوفراج»، «سلمان»، «الحیالیین»، «الجنابیین»، «الجبور» و «العبید» مهمترین عشایر منطقه هستند.

این نظر وجود دارد که دهها تروریست وابسته به داعش در این بخش و قاطبه آنها، بومی منطقه و عراقی هستند.

به اعتقاد صاحب نظران عراقی، اغلب حملات تروریستی ماه های اخیر در بغداد از طارمیه هدایت شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط