۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰

علیرضا فغانی: قضاوت من در دربی جام حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  علیرضا فغانی می گوید قضاوت من در دربی حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست. گفتگوی علیرضا فغانی را  می خوانید: ۲ سال است که در لیگ استرالیا قضاوت می‌کنید، به‌عنوان داور بین‌المللی نگاه شما به داوری حال حاض...

علیرضا فغانی: قضاوت من در دربی جام حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  علیرضا فغانی می گوید قضاوت من در دربی حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست.

گفتگوی علیرضا فغانی را  می خوانید:

۲ سال است که در لیگ استرالیا قضاوت می‌کنید، به‌عنوان داور بین‌المللی نگاه شما به داوری حال حاضر فوتبال ایران چطور است؟

خوشبختانه همان‌طور که بازیکنان در تیم‌ها جوان شده‌اند، داوری هم به همان سمت حرکت کرده و داوری هم جوان شده است که ما شاهد قضاوت ترکیبی از داوران جوان و بازنشسته در دو فصل گذشته بودیم که مثل گذشته نه می‌توانیم بگوییم خیلی در شرایط ایده‌آل بوده و نه می‌توانیم بگوییم در شرایط خیلی بدی بوده‌اند. مثل گذشته هم داوری خوبی داشتیم و هم اشتباه داوری بوده است که ان‌شاءالله با تدبیری که اندیشیدند، استفاده از var هرچه زودتر در ایران عملی شود تا اشتباه‌های داوری به حداقل برسد.
حتما در جریان اعتراض تیم‌ها به داوری‌های لیگ‌های فوتبال امسال به‌خصوص لیگ برتر هستید، به نظر می‌آید این اعتراض‌ها و حتی جمله «اشتباه‌های داوری جزئی از داوری است» زیادتر شده است، نظر شما دراین‌باره چیست و آیا VAR می‌تواند به بالا بردن سطح داوری فوتبال ایران کمک کند؟

اشتباه‌های داوری در فوتبال همیشه بوده و تا مادامی که انسان قضاوت می‌کند هم ادامه خواهد داشت. همان‌طور که در مسابقات یورو و مسابقات آمریکای جنوبی هم دیدیم، حتی با وجود استفاده از VAR باز هم اشتباه اتفاق می‌افتاد و این نشان می‌دهد تا زمانی که انسان کار را انجام می‌دهد، اشتباه وجود دارد ولی خب استفاده از تکنولوژی کمک می‌کند که درصد اشتباه‌های داوری پایین‌تر بیاید.
خبر قضاوت شما در دربی جام حذفی که پنجشنبه برگزار می‌شود چقدر درست است؟ با شما دراین‌باره تماسی گرفته شده؟

با توجه به فرصت پیش آمده به خاطر تعطیلی لیگ استرالیا و حضور من برای مسابقات شرق لیگ قهرمانان در تایلند، این هماهنگی صورت گرفت تا در این چند هفته پایانی لیگ برتر بتوانم در خدمت فوتبال کشورم باشم ولی قضاوت من در دربی حذفی هنوز مشخص و قطعی نیست.
فوتبال ایران از وجود شما که داور بین‌ المللی و جزء بهترین‌ها هستید محروم است، چطور می‌شود شما را بیشتر در داوری فوتبال ایران داشت؟

با توجه به اینکه الان در استرالیا ساکن هستم و به‌عنوان داور حرفه‌ای در لیگ این کشور درحال قضاوت هستم کمی شرایط سخت است که بتوانم در داخل لیگ ایران بیشتر وقت بگذارم ولی هر موقع که از این دست فرصت‌ها پیش بیاید حتما حضور پیدا می‌کنم و دریغ نخواهم کرد.
مهم‌ترین قضاوت پیش روی شما چه مسابقه‌ای است؟

از نظر من تمام مسابقات مهم است و همان‌طور که می‌دانید این ماه در تایلند دو قضاوت در لیگ قهرمانان منطقه شرق داشتیم و خوشبختانه بیشتر بچه‌های بین‌المللی هم در مسابقات چمپیون لیگ حضور داشتند. آقای حیدری و آقای ایلدروم در شهر دیگر تایلند بودند، آقای موعود بنیادی‌فر و علی میرزابیگی، سعید قاسمی و حسن اکرمی هم ۴ داور حاضر در ازبکستان بودند و پیام حیدری و سعید علی‌نژادیان و فرهاد مروجی در هنگ‌کنگ مسابقات AFC کاپ را قضاوت کردند که اینها اتفاقات خوب داوری در این ماه بود.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار