۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶

عزیزی خادم: ۴۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرده‌ایم/ ثبات را به تیم ملی برگرداندیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رییس فدراسیون فوتبال امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی برخط با روسای هیات فوتبال استان‌ها ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: امام علی نماد تلاش، احقاق حق و تلاش برای گسترش عدالت است. ا...

عزیزی خادم: ۴۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرده‌ایم/ ثبات را به تیم ملی برگرداندیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رییس فدراسیون فوتبال امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی برخط با روسای هیات فوتبال استان‌ها ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: امام علی نماد تلاش، احقاق حق و تلاش برای گسترش عدالت است. امیدوارم عملا پیرو راستین مولا امیرالمومنین باشیم.

وی افزود: تبدیل فدراسیون بدهکار به فدراسیون ثروتمند که هم در بعد نتیجه گیری، ایجاد زیرساخت، توجه به استان‌ها و استعدادیابی موفق عمل کرده است. خوشحالیم با عبور از یک فدراسیون بدهکار امروز به یک جایگاه امیدوار و الگوی توسعه ورزش در کشور تبدیل شدیم. با رفتن به جام جهانی مبلغی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب فدراسیون واریز درآمدزایی شده که بعد از گذر از این تحریم‌های ظالمانه این پاداش را برای فوتبال ملی هزینه خواهیم کرد. ما می‌توانستیم مثل خیلی‌ها عمل کنیم و این درآمد را به عنوان دستمزد سرمربیان میلیون دلاری پرداخت شود، اما این کار را نکردیم و همین دلیل فدراسیون از بدهی به ثروت رسیده است. همچنین با تلاش‌های صورت گرفته میزبانی بعد از حدود ٢ سال به ایران برگشت.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: نتیجه گیری تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال، ساحلی و بانوان در ۱۱ ماه گذشته قابل توجه است. تقریبا غیر از تیم ملی مردان همه تیم‌ها در ۲ سال گذشته تعطیل شده بودند. شخصیت فوتبال ایران در بعد ملی و فراملی بازسازی شده است. تاریخ‌سازی تیم‌های ملی فوتبال بانوان و مردان برای همیشه در فوتبال این کشور ثبت خواهد شد. یکی در راهیابی به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار و دیگری سریع ترین صعود آسیا به جام جهانی رقم خورد. در این مسیر کمترین زحمت را بنده کشیدم. با اینکه در کوران رقابت های مختلف در بخش مردان و زنان بودیم، اما خیلی از تیم های ملی به تورنمنت های مختلف مردان، زنان و فوتسال در مقدماتی جام جهانی، جام ملت های آسیا و جام جهانی فوتسال بودیم این اتفاق ها افتاد. رسمی و آسیایی در حد بضاعت فوتبال ایران اعزام شدند. اگر هم تیمی اعزام نشد به دلیل همه گیری کووید ۱۹ بوده است و آن تورنمنت لغو شد.

او ادامه داد: روز گذشته با آقای محمد دادکان جلسه‌ای داشتم و در آن دیدار هم ایشان و هم بنده بر این نکته تاکید کردیم که فدراسیون ملی جای تسویه حساب‌های ‌شخصی نیست. برای همه ی مردم است. مبنای آن بر تلاش و عدالت و پشتکار بنا نهاده شده و هر کسی در فوتبال ملی کاری کند سرباز جان‌برکف ایران و مردم شان است. برخی اتهامات بی پایه و اساس برای آنانی کاربرد دارد که نه لطف خداوند و نه تلاش تیم مدیریت و نه اعضای کادر فنی تیم های ملی و نه بازیکنان سربلند این سرزمین را نمی بینند. فوتبال چیز پنهانی ندارد.

وی اضافه کرد: روزی که با کمک شما و رای اعتماد سایر اعضای مجمع به فدراسیون آمدم کمتر از ۲۰ میلیون تومان در خزانه بود و چند میلیون دلار بدهی داخلی و خارجی داشت. در این مدت بخش اعظمی از معوقات تیم های ملی را که تعهد گذشته بود، پرداخت کردیم. تا امروز دهها میلیارد تومان از بدهی انباشته و مالیاتی فدراسیون پرداخت شده است. پشتوانه بنده همراهی و مشارکت خانواده فوتبال است. در این مدت بخش اعظمی از معوقات تیم های ملی را که تعهد گذشته بود، پرداخت کردیم. ارزان‌ترین صعود به جام جهانی رقم خورده و همان گونه که با شما وعده کردم عواید حاصل از این صعود باید به استان‌ها به عنوان بازوی محرک فوتبال ملی بیاید. برای گره خوردن استان‌ها با فوتبال ملی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و شاید مهم‌ترین آن در حوزه اجرا استعدادیابی باشد.

خادم افزود: تهیه هواپیمای رایگان و اختصاصی برای تیم های ملی مردان و زنان از دستاوردهای مهم این ۱۱ ماه است. که برای اولین بار رقم خورده است و جا دارد از آقایان موسوی و حدادیان تشکر کنم. معرفی کیش به عنوان پایگاه زیرساخت‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ملی بخشی از دیگر از فعالیت هاست که برای اولین بار رقم خورده است. در طول این ۱۱ ماه ۴ بار تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و بانوان برای اولین بار اردوی آماده سازی خود را در کیش برگزار کرده‌اند. همین جا باید از مراتب تشکر ویژه خود را از آقای دکتر سعید محمد اعلام کنم که در تفاهم نامه‌ای که طی روزهای گذشته با ایشان امضاء کردیم ۵ زمین تمرینی که یکی از آن چمن هیبرید خواهد، دو زمین فوتبال ساحلی، یک سالن فیزیوتراپی و یک سالن تمرینی با سرمایه گذاری بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان در این منطقه تا پایان مرداد آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای با فدراسیون فوتبال قطر امضا کردیم که طی آن تیم‌های ملی فوتبال کشورمان می‌توانند از امکانات قطری‌ها به عنوان میزبان جام جهانی آینده استفاده کنند. این قرارداد مهمترین قرارداد بین المللی فوتبال ایران است چرا که این کشور برای ساخت اسپایر در ایران اقدام خواهد کرد و در زمینی به مساحت ۲۵ تا ۳۰ هکتار این زیرساخت در مجموعه ورزشی آزادی ساخت خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد:‌نقشه ساختمان فوتبال برای شروع عملیات اجرایی پس از ماهها کار کارشناسی توسط یک تیم طراح توانمند و متخصص در آکادمی ملی فوتبال روبه اتمام است و ان‌شاءالله طی هفته های آینده وارد فاز عملیاتی خواهیم شد. در این مدت بخش بزرگی از تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها واگذار شده و سعی کردیم تمام فرصت‌های اقتصادی فوتبال را شناسایی کنیم. در شرف عقد قرارداد نهایی با حامی مالی هستیم. دستمزد داوران ۴۰۰ درصد افزایش یافت و به آن‌ها پرداخت شد. به همین دلیل می‌گویم ثبات در این ۱۱ ماه به فوتبال ملی برگشت. فدراسیون فوتبال در این مدت موفقیت‌های بی سابقه‌ای را رقم زده که مردم آن به واقفند، این پیروزی‌ها مصادره شدنی نیست، چون متعلق به ملت بزرگ ایران است.

او افزود: حضور ستاره های فوتبال ایران همچون باقری، مهدوی کیا، شمسایی و هاشمیان در کنار تیم های ملی بخشی از دستاوردهای این ۱۱ ماه است. البته ناگفته نماند بنظرم قهرمانان واقعی کشور شهدای ما هستند به همین دلیل به برکت وجود قطره قطره خون این عزیزان سرمان بلند است و آسایش داریم. من به حق منتخبان شما در هیات رییسه احترام می‌گذارم. در روزهای سخت در کنار من بودند. جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کنم. این حق قانونی همکاران من در هیات رییسه است و ان‌شاءالله روز پنجشنبه فوتبال ملی بتواند سربلند از آزمون پیش رو بیرون بیاید. موضوع عدم شفافیت باوجود مصوبه‌ها از سوی دوستان بیان شد که متاسفانه به کلی گویی‌ها بسنده کرده‌اند و تا این لحظه هیچ سند متقنی در این مورد ارائه نشده است. اما پیش‌تر هم گفته‌ام که بنا و مبنای این فدراسیون بر شفافیت در همه حوزه‌هاست و در هر موردی موضوعی وجود داشته باشد، نه تنها برای اعضای هیات رییسه که برای تک تک اعضای محترم مجمع، همکاران شما در فدراسیون فوتبال با افتخار حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی هستند. معتقدم این فدراسیون از مظلوم‌ترین فدراسیون‌های تاریخ ایران است، اما دعا کنیم همیشه مظلوم باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: موضوع حسابرسی تا تیر از مواردی است که بارها در رسانه‌ها به آن تایید شده است. آیا فدراسیون خود می تواند مستقلا حسابرسی کند؟ آیا غیر از این است حسابرس مستقل باید این کار را انجام داده و در مجمع آینده به اعضای محترم اعلام کند. خداوند عالم ناظر برگفتار و عمل و قلب آدم‌ها است. در تاریخ فوتبال ایران این همه موفقیت بی سابقه بوده است. عملکرد ما در این ۱۱ ماه قابل اندازه گیری است. جا دارد از تمام روسای قبلی فدراسیون فوتبال تشکر کنم. به هر صورت ما هم مبرا از عیب نیستیم. این روزها حذف پرسپولیس و استقلال را بهانه کرده‌اند و می‌گویند نکند برای فوتبال ملی چنین اتفاقی بیفتد. حتی کسی که طرفدار این دو تیم هم نباشد می‌داند که مشکل این تیم‌ها برای امروز و دیروز و این فدراسیون و آن فدراسیون و این دولت و آن دولت نیست. موضوعی است که باید ریشه‌ای حل شود. جالب است مدعیان این ادعاها حتی نتوانستند از امور روزمره یکی دو تیم بربیایند. آن هم با حدود ۱۰ برابر کردن هزینه‌ها! باید بگویم فدراسیون فوتبال، مدعی فوتبال ملی است. از التهاب، افترا و تهمت پرهیز کنیم. بدون شک این موفقیت‌ها در سایه لطف الهی و تلاش همه عزیزان بوده است.. فوتبالی که کام ملت را شیرین کرده است را تلخ نکنیم. امکاناتی که امروز فوتبال دارد و ثروتمند شده است و این سرمایه را در دل استان‌ها خواهیم برد. ان‌شاءالله با کمک یکدیگر بتوانیم برنامه ریزی کاملی در این فضای ایجاد شده بکنیم. از این اجماع حداکثری و نگاه عدالتی که در فوتبال ملی در حال حاضر بوجود آمده است، خیلی خوشحالم. تا روزی که در کنار شما که رکن اصلی فوتبال هستید، این اهداف را جلو خواهم برد.

خادم در پایان گفت: دو بازی دیگر نیز از مسابقات جام جهانی هنوز باقی مانده است. بعد از آن قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی را داریم. امیدوارم بتوانیم این فضا را مدیریت کنیم. هر کسی هر رفتاری از آن سر بزند، باید مسئولیتش را بپذیرد. امیدوارم آخرت مان را برای دنیای دیگران نفروشیم و این موضوع بسیار مهمی است. با عشق و افتخار کنار شما هستم. به خصوص در این دو هفته گذشته قوی‌تر از قبل در کنار من بودید. بعد از این دو بازی در سال آینده برای توسعه فوتبال در استانها برنامه ریزی خواهیم کرد. برای اولین بار است که در استانها این امر مهم اتفاق می‌افتد. همه تلاش‌هایی که تاکنون شده برای سربلندی نام ایران بوده است و ان‌شاءالله از این پس نیز این اتفاق بیفتد. اگر موفقیتی حاصل شده در سایه لطف خداوند، دعای خیر ملت، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، حمایت های دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس محترم شورای اسلامی، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی و تلاش خانواده فوتبال بوده است. فوتبال اتاقی شیشه‌ای است که درب آن بر روی همه باز است و می‌توانند مواردی که مد نظرشان است را مطرح کنند و ما هم بی لکنت به حول قوه الهی پاسخگو هستیم. در فوتبال ملی به یک معماری و نوسازی ساختاری جدید رسیده‌ایم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار