۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

عراقچی: تعامل بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در وین با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد، در پایان این دیدار در گفت‌وگویی عنوان کرد که ملاقات خوبی با گروسی د...

عراقچی: تعامل بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در وین با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد، در پایان این دیدار در گفت‌وگویی عنوان کرد که ملاقات خوبی با گروسی داشته است.

وی افزود: ما در جریان مذاکراتی که الان در حال انجام است، زمانی به جمع بندی برسیم، وظایفی هم برای آژانس وجود دارد که بتواند وظایفش را به خوبی انجام دهد و لازم بود ایشان را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار دهم و هماهنگی بیشتری بین ما به وجود بیاید برای زمانی که لازم است آژانس ورود پیدا کرده و نقش خودش را ایفا کند.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت که با گروسی درباره مسائل دیگری که بین ایران و آژانس وجود دارد و برخی سؤالات که از قدیم مانده، درباره اینها هم یک هماهنگی صورت گرفته است.

* تعامل بین ایران و آژانس درباره موضوعات مورد اختلاف و سؤالاتی که وجود دارد، ادامه خواهد یافت

عراقچی خاطرنشان کرد: تعامل بین ایران و آژانس درباره موضوعات مورد اختلاف و سؤالاتی که وجود دارد، ادامه خواهد یافت و اطمینان داریم در یک تعامل سازنده اگر حسن نیت داشته باشد این مسائل می‌تواند حل و فصل شود و ما برای همیشه این مسائل را کنار بگذاریم.

وی همچنین اعلام کرد که همکاری‌های ایران و آژانس جریان دارد و افزود: هم همکاری‌های مربوط به عملیات راستی آزمایی آژانس می‌شود و هم همکاری‌هایی که مربوط به کمک‌های فناوری و تکنولوژیک آژانس در حوزه‌های مختلف به ایران می‌شود، ادامه دارد. حتی در مورد ویروس کرونا آژانس همکاری با ایران داشت و درباره تجهیزات مورد لزوم کمک هایی را صورت داد.

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین درباره نشست‌های جاری در وین گفت: ظرف دیروز و امروز کارگروه هایی که در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای ایجاد شد به صورت فشرده کار کردند و کارشناسان همه کشورها دخیل و درگیر بودند و مسائل را خیلی جامع مدنظر قرار دادند. هدف آنها تنظیم اقداماتی است که دو طرف باید در یک مرحله انجام دهند.

عراقچی تصریح کرد: بحث گام به گام، اقدامات اولیه و اقدامات میانی و … مدت‌هاست که کنار گذاشته است.کاری که ما الان انجام می‌دهیم طبق مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا است که درباره برداشته شدن یک جای تحریم‌ها به صورت دقیق مذاکره می‌کنیم، چه تحریم‌هایی و چگونه و مشخصات آنها همه باید دقیق مشخص شود و درباره همه اینها کارگروه انجام می‌دهد که وقتی آماده و توافق شد که این تحریم‌های باید برداشته شود که از نظر ما شامل همه تحریم‌های برجامی و همه تحریم‌های دوران ترامپ می‌شود آماده می‌شود که یک جا صورت می‌گیرد.

وی گفت: فردا یک جمع بندی خواهیم داشت و بعد از آن تصمیم داریم چند روزی را تنفسی بدهیم و ما هم به تهران برمی‌گردیم مشورت‌های بیشتری را در تهران انجام می‌دهیم و ظرف هفته‌های آینده مجدد به وین باز می‌‌گردیم و ممکن است لازم باشد چند بار این کار صورت بگیرد.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار