۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

عدالت اجتماعی راس اولویت‌ های نظام جهانی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایلنا، گیلبرت هونگبو (دبیرکل این سازمان) در جلسه افتتاحیه ۱۱۱ کنفرانس بین‌المللی کار بر لزوم ایجاد ائتلافی جهانی برای عدالت اجتماعی برای مبارزه با نابرابری‌های فزاینده تاکید کرد. دبیرکل س...

عدالت اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایلنا، گیلبرت هونگبو (دبیرکل این سازمان) در جلسه افتتاحیه ۱۱۱ کنفرانس بین‌المللی کار بر لزوم ایجاد ائتلافی جهانی برای عدالت اجتماعی برای مبارزه با نابرابری‌های فزاینده تاکید کرد.

دبیرکل سازمان جهانی کار (ILO)، گیلبرت هونگبو، بر لزوم «همگرایی نظام‌مند دستور کارهای اجتماعی، سیاست‌ها و اقدامات بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی» برای مبارزه با نابرابری‌های اقتصادی فزاینده در جهان تأکید کرد.

وی تاکید کرد: «پیام من ساده است. هیچکس نباید سر خود را در شن‌ها فرو کند و بحران عدالت اجتماعی جهانی را نبیند»!

دبیرکل ILO تصریح کرد: «انقلاب صنعتی چهارم که نوید تحول بنیادین روش‌های تولید، تحولات جمعیتی و پاسخ به ضرورت جهانی بهبود وضعیت محیط زیست را می‌دهد، فرصت‌هایی برای آینده‌ای بهتر برای همه ما ایجاد کرده که باید از آن استفاده کنیم.»

هونگبو افزود: ۴ میلیارد نفر از ما انسان‌ها بر روی زمین هنوز فاقد تامین اجتماعی هستیم و ۲۱۴ میلیون کارگر در روی کره خاکی کمتر از خط فقر مطلق درآمد دارند. تعداد زیادی از بنگاه‌های کوچک و کوچک اشتغال‌زا ورشکسته شدند. حال چگونه می‌توانیم این واقعیت را توضیح دهیم که زنان کارگر در این میان به طور متوسط ۲۰ درصد کمتر از همکاران مرد خود درآمد دارند؟

این مقام مسئول سازمان جهانی کار توضیح داد: برای قرار دادن عدالت اجتماعی به عنوان سنگ اصلی بهبود جهانی و اطمینان از اینکه آینده انسان محور است، مدیر کل بر نیاز به راه اندازی یک ائتلاف جهانی که طیف وسیعی از نهادهای بین المللی و ذینفعان را گردهم می‌آورد، تاکید کرد.

هونگبو گفت: ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی با هدف «اجرای ملاحظات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی در گفتگوهای جهانی، ازجمله در اصلاح ساختار مالی بین‌المللی» و «حمایت از انسجام سیاست و سرمایه‌گذاری در تامین اجتماعی و کار شایسته» خواهد بود.

مدیرکل در ارائه گزارش خود با عنوان «پیشبرد عدالت اجتماعی در سطح بین‌المللی» گفت: ما وظیفه و تعهد اخلاقی داریم که استفاده از دیپلماسی را به حداکثر برسانیم. این دیپلماسی باید دیدگاه‌های گروه‌های مختلف را به هم نزدیک‌تر کند.

هونگبو در مورد گزارش خود با عنوان وضعیت کارگران سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد: نرخ جمعیت زیر خط فقر در غزه از ۵۹ درصد به ۶۵ درصد رسیده است و این یک زنگ خطر برای ماست.

هونگبو با بحث درباره ضرورت طراحی مقاوله‌نامه‌های جدید گفت: کنوانسیون پیشنهادی و توصیه‌های ما در مورد بازنگری جزئی ۱۵ سند جهانی کار، به‌دنبال گنجاندن بحث محیط کار ایمن و سالم در چارچوب اصول و حقوق اساسی سازمان جهانی کار است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار