۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵

ظرفیت بیمارستان‌های رفسنجان و سیرجان در مرز اشباع قرار دارد-

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیر صعودی شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در شرایطی استان کرمان را درمی‌نوردد که از ۲۳ شهرستان استان هشت شهرستان سیرجان، شهربابک، کرمان، زرند، رفسنجان، بافت، کهنوج و جیرفت دارای وضعیت قرمز، هفت شهرستان ...

ظرفیت بیمارستان‌های رفسنجان و سیرجان در مرز اشباع قرار دارد-

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیر صعودی شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در شرایطی استان کرمان را درمی‌نوردد که از ۲۳ شهرستان استان هشت شهرستان سیرجان، شهربابک، کرمان، زرند، رفسنجان، بافت، کهنوج و جیرفت دارای وضعیت قرمز، هفت شهرستان انار، بردسیر، بم، رودبار جنوب، کوهبنان، منوجان و نرماشیر در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان ارزوئیه، رابر، راور، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج و فهرج در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

در این وضعیت تغییر وضعیت رنگبندی شهرستان‌های جیرفت و کهنوج از نارنجی به قرمز نگرانی را شیوع کرونا در شهرستان‌های جنوبی را افزایش داده و افزایش موارد ابتلا به کرونا در پیک جدید بیماری در شهرستان رفسنجان نسبت به قبل مشهودتر بوده و در شهرستان سیرجان پیک قبل را رد کرده‌ایم و در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های رفسنجان و سیرجان لب به لب است.

محمد موقری‌پور سخنگوی کمیته کرونا و معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان سیرجان مانند اکثر نقاط کشور و استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی ما هر روز افزوده می‌شود افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۵۰ نفر بیمار سرپایی مثبت کرونا داریم و بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر بیمار بستری قطعی و حدود ۲۰۰ نفر نیز بیمار بستری در بخش کرونای دو بیمارستان امام رضا(ع) و غرضی سیرجان داریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بیان کرد: به نظر می‌رسد وضعیت قرمز کرونا در سیرجان فعلاً ادامه داشته باشد و نیازمند توجه و مراقبت بیشتر مردم و مسئولان است تا وضعیت این شهرستان از این بحرانی‌تر نشود.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه در حال حاضر موارد بستری قطعی کرونا در استان کرمان ۵۵۶ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۳۱۳نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۵۲نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۷۰نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۵نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۱۶نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان تا کنون را ۱۸ هزار و ۵۷۲ مورد عنوان کرد و گفت: مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان به ۲ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ ت

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار